سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

یک تجربه - میز نشانه

سه شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۰۹:۲۴ ب.ظ

قبل از تدریس نشانه ی "آ ا" دیدم یه میز اضافه تو کلاس دارم ولی حیفم اومد از کلاس خارجش کنم . بنابراین تبدیلش کردیم به میز نشانه!

روز قبل از تدریس هر نشانه ای به 5 نفر از بچه ها میگم هر کدوم دو تا چیز بیارن که نشانه ی مورد نظرمون توش باشه . مثلا یه چیز که بـ غیر آخر و یه چیز که ب آخر داشته باشه! اولیا باید اسم اون چیز رو تو کاغذی بنویسند.( نشانه ای که میخواد تدریس بشه رو قرمز می نویسند)

بعد از تدریس نشانه ، بچه ها نشانه ی تدریس شده رو تو اسم وسایلی که آوردن به بقیه نشون میدن و اون ها رو روی میز می چینند.

این میز تا آخرین روز تدریس اون حرف یا صدا تو کلاس جلوی چشم بچه هاست تا حافظه ی دیداری شون هم به یادگیری این نشانه کمک کنه!

میز نشانه

میز نشانه

مادره "سیب زمینی " رو غلط نوشته !

میز نشانه

مادرا د پاشنه دار رو نمی شناختن برای همین دوباره کلمه هایی مثل رنده و مداد و ... رو نوشتیم و قرار شد بچه ها برن و د پاشنه دار را به مادراشون یاد بدن!

د پاشنه دار چیه؟ اینجا رو ببینید

نظرات (۲)

سلام فکر جالبیه کلید واژه های مجسم و قابل لمس. و لابد کلاستون دانش آموز تایم مخالف نداره که می تونید چند روز وسایل رو روی میز نگه دارید مدرسه یک نوبته نعمتیه.
امسال تصمیم دارم از دفتر املا استفاده نکنم و به جاش ورقه هایی که پایینش چند تا تمرین مهارت نوشتن چاپ کردم بهشون بدم که بتونم با خودم خونه ببرم سر فرصت بازخورد بنویسم و وضعیت ها رو یادداشت برداری کنم هرچند باید تصحیح املا مقابل خود دانش اموز باشه ولی با این جمعیت کلاسم امکانش نیست میخواستم نظرتون بدونم لطفا
پاسخ:
سلام مریم جان 
مدرسه مون شیفت دوم پیش دبستانی ها هستن ولی من برای اینکه کلاسم در اشغال پیش دبستانی ها نباشه رفتم طبقه دوم . بله یک نوبت بودن خیلی نعمت بزرگیه . اما به نظر من اگه مدرسه ها دو نوبته بودن ولی جمعیت کلاسها نصف می شد خیلی بهتر بود !درسته که کیفیت یادگیری  تو صبح بالاتره ولی تراکم بالای جمعیت این حسن رو خنثی می کنه !
البته سال گذشته شیفت دوم کلاسم پیش دبستانی بود ولی مربی شون اینقدر خوب بود که بچه های ما تمام کتابهاشون رو هم میذاشتن تو جامیزشون و کسی هم بهشون دست نمیزد.
امسال که دیگه با خیال راحت جامیزشون شده کتابخونه شون و کسی کتابهاش رو خونه نمی بره !
...
اما در مورد املا تو برگه : با توجه به اینکه وقت نمیشه جلوی بچه ها تصحیح کنید به نظر من هم فکر خوبیه . اینطوری در طی زنگ ها هر وقت فرصتی دست داد چند نفری که میتونید و لازم هست رو جلوی خودشون تصحیح می کنید و حداقل برگه ی زرنگ ها رو  می برید خونه ! 
سلام ممنون به خاطر پاسختون و مطالب با ارزش وبلاگتون، شرمنده که دیر جواب محبتتون رو دادم.
معلوم نیست کی کمبود فضا و کمبود نیروی آموزشی می خواد حل بشه توی مدارس دونوبته ای هم جمعیت زیادِ هم چند تا اطاقک که شبیه انباری و آبدارخونه  هستن کلاس شدن به خاطر اضافه شدن پایه ششم.
سلامت و برقرار باشید. 



ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی