سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

مثل رود بود، پاک و بی ریا

شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۵، ۰۷:۰۰ ب.ظ

پر ز جوشش و سرود

مثل رود بود

پاک و بی ریا

مثل بوریای مسجدی

در میان راه

ساده و صمیمی و نجیب

مثل کلبه ای غریب

در کنار روستا

سبز و سربلند و خوب

مثل جنگل شمال

مثل نخلی از جنوب

گرم و مهربان

مثل آفتاب بود

جاری و زلال و صاف

مثل آب بود

رودی از ترانه و حماسه بود

ساده و خلاصه بود

شعر ناب بود

تازه بود و مختصر

مثل یک خبر

مثل یک خیال

مثل خواب بود

مثل یک جوانه در بهار

سر زد و دمید

مثل یک پرنده در غبار

پر زد و پرید

قیصر امین پور


امروز 8 آبان روز پر کشیدن قیصر شعر ایران بود . آنکه نام دیگرش درد بود . کسی که جای خالیش هرگز پر نخواهد شد .

هر چند این شعر رو برا سلمان هراتی گفته ولی مصداق بارزش خودش بود .خودِ قیصر عزیز ما!

۹۵/۰۸/۰۸

نظرات (۳)

من یک هفته برای قیصر و ملاقلی پور و پسر بچه سرطانی بخش انکو اطفال مشکی پوشیدم. سرتا پا.. رفتم دانشگاه و بیمارستان..
پاسخ:
قیصر !... حیف یه دونه بود ! چقدر درد واره هاش قشنگند ! " دردهای من جامه نیستند تا زتن درآورم چامه و چکامه نیستند تا به رشته ی سخن درآورم ... دردهای من نگفتنی دردهای من نهفتنی است..."
خدا رحمتش کنه ! 
آه... دستور زبان عشق رو نمی گی... گل ها همه آفتابگردانند.. میدونستی اسم دخترش "آیه" است. من فکر میکردم این اسم فقط به ذهن خودم رسیده!!
در برگ ریزِ درد، لگدکوب میشوی/ سَروی ولی تکیده تر از چوب میشوی/ با گیسوان سُربی و آن چهره ی صبور/ داری شبیه حضرت ایوب میشوی/ قیصر نبود آنکه برآمد به جلجتا/ تو کیستی که یکسره مصلوب میشوی؟!/ لبخند بر لبان تو پرپر نمیشود/ از موج درد، گرچه پرآشوب میشوی/ قانون عشق، سوختن است و به قدرِ درد/ محبوب آستانه ی محبوب میشوی/ مانند آفتاب دلم سخت روشن است/من خواب دیده ام به خدا خوب میشوی..(شعر از دکتر محمدزضا ترکی)
پاسخ:
گل ها همه آفتاب گردانند رو بیشتر از دستور زبان عشق دوست دارم و " آینه های ناگهان " رو بیشتر از بقیه !
...
چقدر خوب که بود ! وگرنه کی میتونست اینقدر شعر صمیمی برامون بگه!
یه تک بیت های محشری داره که مثل فاضل موندگار میشه..
ما هیچ نیستیم ، جز سایه ای ز خویش
آیین آینه ، خود را ندیدن است
گفتی مرا بخوان ، خواندیم و خامشی
پاسخ همین تو را ، تنها شنیدن است
بی درد و بی غم است ، چیدن رسیده را
خامیم و درد ما ، از کال چیدن است
 
پاسخ:
آره چقدر تک بیت و تک جمله ی معرکه که از قیصر مونده  
هر روز بی تو روز مباداست! 
هر چه هستی باش اما ... باش !
ای خوشا دلهای دور از دسترس!
و ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی