سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

عید است و سعید است اگر ماه تو باشی

چهارشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۱ ب.ظ

عیدتون مبارک !

ان شاءالله برکت این ماه تو بقیه ی ماه های سالتون و سالمون هم ساری و جاری باشه!

*****

امروز با هزار ذوق و شوق شال و کلاه کردیم سمت مصلی برا نماز عید فطر . به امید اینکه امسال از مشکلات سالهای گذشته خبری نباشه. 

... که بود !

تازه جاگیر شده بودیم و خوشحال از اینکه علاوه بر سیستم صوتی خوب به پرده ای که تصویر داخل مصلی رو نمایش میداد هم اشراف و تسلط داریم و میتونیم علاوه بر شنیدن صدای واضح، تصویر آقا رو هم موقع ایراد خطبه ها ببینیم ، که. . .  زمزمه هایی شنیدیم که اینجا اتصال نداره! هر چی چشم گردوندیم بلکم انتظاماتی کسی رو ببینیم تا کمکمون کنه پیدا نکردیم!

مداحی و شعرخوانی میثم مطیعی تموم شده و نشده ، بلند شدیم بریم جای دیگه که دیدیم گویا داره صحنه های آشنایی شکل می گیره ! از ترس اینکه ازدحام جمعیت حادثه ی منا رو تو مصلی رقم بزنه، برگشتیم سر جای قبلی و در چشم به هم زدنی صف ها دوباره تشکیل شد و منتظر شروع نماز شدیم. گفتیم نمازمون حتی اگه اتصال هم نداشته باشه بهتر از آبرو ریزی کشته شدن تو ازدحام جمعیت و ایجاد حادثه ی مصلی ست !نیشخند

با اینکه مصلی از نظر دسترسی و مساحت بهتر از دانشگاه تهرانِ ، ولی انصافا نظم و سازماندهی نمازهای جمعه و عیدِ دانشگاه خیلی بهتر بود .

و با اینکه مصلی رو اصلا برا نماز ساختن و میشه با اقداماتی خیلی ساده مثل کشیدن خطهای نشان برا قبله و اتصال صفوف و ... روی زمین و یا حداقل گذاشتن انتظاماتی با نشان مشخص برا راهنمایی مردم ، از به وجود اومدن همچین مشکلاتی پیشگیری کرد ولی طبق سنوات گذشته مردم بیرون از ساختمان اصلی مصلی سردرگم بودن ! ... 

خب ! غر زدن بسه دیگه!نیشخند از خوبی های امروز هم بگم ! غیر از شیرینیِ خوندن نماز پشت سر آقا که نیازی به گفتن نداره ، شیرینی های کوچیکی هم داشت . مثلا اینکه یه دقیقه قبل شروع نماز، نمِ بارون قشنگی زد که خیلی چسبید !بغلهوا لطیف شد و کمی بوی خوب خاک بارون خورده بلند شد!

دم خدا گرم ! هوا هم خیلی خوب بود و ابرها اجازه ی خودنمایی زیادی به خورشید ندادن !

ای فدای صورت ماهت که رؤیت کردنش

عید" فطر" مردم است و عید" قربان" من استقلب

*****

پ ن: کنار تاکسی منتظر رسیدن همراهان بودم که شنیدم راننده ی یه تاکسی به همکاراش می گفت : نع! دیگه سیگار کشیدن حال نمیده ! حالش همون یه ماه گذشته بود که یواشکی و قاچاقی سیگار می کشیدم ! (خدا نکنه شیرینی معصیت خدا بره زیر دندون کسی ! اونوقته که دیگه از حلال خدا لذت نمیبره! )

۹۵/۰۴/۱۶
سپیدار

نماز عید فطر

نظرات (۳)

سلام ...
عیدتون مبارک 
و روزه هاتون مقبول درگاه حضرت حق 
پاسخ:
و علیکم السلام
عید شما هم مبارک 
۲۵ تیر ۹۵ ، ۲۰:۰۴ دکتر یونس
سلام و رحمه الله.. تقبل الله یا اختی.. ماهم نماز عید رو پس از یک کشیک شب 8 ساعته، در حرم بابا علی خواندیم.. و بسی دعاگوی دوستان بودیم..
پاسخ:
سلااااااام 
قلبا مطمئن بودم اونجایی!... هنیئا لکم حبیبی! ( بابات خیلی دوستت داره ها!)
ممنونم جایی که راهی بهش ندارم ، یادم کردی ! 
۲۶ تیر ۹۵ ، ۱۷:۴۴ دکتر یونس
بابا قلب!! بابا حس ششم!! بابا علام الغیوب!! بابا نا امید !! اون چه حرف زشتی بود زدی؟ یعنی چی جایی که راهی بهش ندارم؟! خودتو جمع و جور کن. یه گذرنامه بگیر برو اقدام کن بعد اگه نشد بیا بگو تا راه حل نشون بدم ..من درد کشیده ام.. من 8 بار سفرم کنسل شد از رو نرفتم. یه چله زیارت عاشورا گرفتم.. یه چله زیارت جامعه کبیره .. تا درست شد.. ولی یه حالی داره خدا قسمتت کنه.. وقتی رسیدم حرم امام حسین احساس کردم آقا اینقدر سفت بغلم کرده استخونام بهم فشرده میشه.. بهش گفتم چرا اینقدر اذیت کردی تا بیام ببینمتون؟.. فکنم خندید!
الان دچار غمزدگی بعد زیارت ام.. مثل معتادا که بهشون مواد نرسه خمارن، بدن درد دارن.. من الان تو اون فازم..
پاسخ:
نه بابا ! نیاز زیادی به حس ششم هم نداشت ! خب وقتی یه مدت هیچ خبری ازت نباشه قشنگ معلومه کجایی دیگه! 😊
....
عزیزم من هنوز نتونستم بر این یک ساعت راه غلبه کنم و بیام قم !
 با این حال  برم درباره ی پیشنهادت فکر کنم  ؛ )

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی