سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

من خرابم ز غم یار "خراسانی" خویش

پنجشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۲۴ ق.ظ

من خرابم ز غم یار خراباتی خویش             می زند غمزه او ناوک غم بر دل ریش

گر چلیپای سرزلف زهم بگشایند              بس مسلمان که شود فتنه آن کافرکیش

با تو پیوستم و از غیر تو ببرید دلم                 آشنای تو ندارد سر بیگانه خویش

به عنایت نظری کن که من دلشده را             نرود بی مدد لطف تو کاری از پیش

آخر ای پادشه ملک و ملاحت چه شود               که لب لعل تو ریزد نمکی بر دل ریش

     خرمن صبر من سوخته دل داد به باد              چشم مست تو که بگشاد کمین از پس و پیش

حافظ از نوش لب لعل تو کامی کی یافت            که نزد بر دل ریشش دو هزاران سرنیش

پرسش حافظ دل سوخته کن بهر خدا                      نیست از شاه عجب گر بنوازد درویش

◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆

پ ن1: از وقتی بیدار شدم عنوان این پست که دستکاری شده ی مصرعی از شعر حافظ عزیزه ، ناخواسته تو ذهنم بود و هی با خودم زمزمه اش می کردم .

پ ن2:  رفتم تو نت گشتم تا شعر کاملش رو بخونم که دیدم بعله! کلی از جماعت شعر دوست!!! و شعر شناس!!! مصرع اول بیت دوم رو اینطوری نوشتن:"گر چه لیپای سر ..."

نمیدونم کدوم بنده خدایی اول که داشته این شعر رو تایپ می کرده به اشتباه "چلیپا" رو "چه لیپا" نوشته و حضرات "کپی پیست" هم بدون خوندن شعر ، همون رو باز نشر کردن! فقط کافی بود به درستی بیت و مصرع ، شک و بعد با یه جستجوی ساده ی اینترنتی مشکل رو برطرف کنن!(شک؟!!! تحقیق؟!!!! مردم چه توقعاتی دارن؟!!!! )

پ ن3: این که یه شعره و شکر خدا دیوان حافظ هم تو همه ی خونه ها هست برای بیرون آمدن از گمراهی! ببینید باهمین "کپی پیست" ناقابل ! چه خبرهای دروغ ، شایعات و اطلاعات کذبی به سرعت باد ، توسط ما تو این دنیای مجازی بی در و پیکر ، تکثیر و منتشر شده؛ مایی که حال مطالعه و تحقیق نداریم (بازم گفت! بازم گفت! بازم گفت :تحقیق!) ولی غوره نشده ، مویز شده و ادعای خدایی مون گوش فلک رو کر کرده!

به قول مولانای بزرگ:

ترازو گر نداری پس ، ترا زو ره زند هر کس

یکی قلبی بیاراید ، تو پنداری که زر دارد 

توضیح واضحات:

منظور از قلب ، اون عضو صنوبری شکل تپنده در سمت چپ سینه ی آدمیزاد نیست آ! اینجا " قلب " یعنی یه چیز تقلبی! حالا چرا به اون ۵ برعکس میگیم "قلب" ، جای بسی تأمل و تفکر داره!!!!!

دیگه اینکه ببینین چه بازی قشنگی با کلمه ی "ترازو" و "ترا زو" شده!

۹۴/۰۳/۲۸
سپیدار

شایعه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی