سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

ایستگاه بعد ... ناکجاآباد

شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۰۶:۵۰ ب.ظ

چند روز پیش خبرنگاری از وزیر آ.پ درباره ی جمعیت زیاد کلاسها پرسید و جواب شنید هنوز به خط قرمز نرسیده! خبرنگار پرسید خط قرمز چند نفره؟ و جناب وزیر جواب دادند با توجه به شرایط و منطقه فرق می کنه . و گفت اگه جمعیت خط قرمزی باشه و تو کیفیت آموزش اثر بگذاره حتما رسیدگی می کنن !

با این تفاسیر برای ما 40-45 دانش آموز گویا طبیعیه !!!! و ما معلمها غیر طبیعی و ناشی هستیم که نمی تونیم هر روز به این 40 و خرده ای دانش آموز سرمشق بدیم و مشق هاشون رو ببینیم .

چندتا دانش آموزم مداد رو درست دستشون نمی گیرن ولی اینقدر وقت ندارم که بشینم کنارشون و مداد دست گرفتنشون رو تصحیح کنم ! اینقدر جمعیت کلاس زیاده که تا یه دور تو کلاس بچرخم و هر کس فقط یک کلمه جلوی چشمم بنویسه یا بخونه یا ... زنگ تموم شده!

چند روز پیش چشمم افتاد به این صفحه ی دفتر مدیریت کلاسی (که درباره ی خود دفتر هیچی نگم بهتره !) :

باید 25 جلسه ی آموزشی داشته باشیم ! ما 15 جلسه داریم

زمان هر جلسه ی آموزشی 45 دقیقه برای ما 60 - 70 دقیقه!(طبیعتا اون یک ربع 20 دقیقه ی انتهای هر زنگ رو نمیشه به عنوان یک جلسه ی آموزشی به درس و فعالیت جدیدی اختصاص داد!)

باید 4تا زنگ تفریح 20 دقیقه ای داشته باشیم ما 2 تا 30 دقیقه ای داریم

تلفیق زمان دو جلسه آموزش و حذف زمان استراحت بین آن ها مجاز نیست!

...

البته این موضوع فقط برای مدرسه ی ما نیست و من هیییییییچ مدرسه ای رو نمی شناسم 5 زنگه یا حتی 4 زنگه باشند !

...

جمعیت بالا(که هنوز به خط قرمز نرسیده) و این تعداد جلسات(که مطمئنا مجاز و کاملا قانونی هم هست) ممکن نیست رو کیفیت آموزش اثر نامطلوب بذاره ! اشکال از ماست که تعریفمون از مطلوب و نامطلوب اشتباهه!

...

تنها آرزوی آموزشیم اینه که برم تو یه روستای کوچیک معلمی کنم ! اون طور که دوست دارم :)

...

به قول بعضی ها ، به قول آقامون سعدی و به قول ما ، به قول سعدی بزرگ:

ترسم نرسی به کعبه، ای اعرابی

این ره که تو میروی به ترکستان است

۹۶/۰۷/۲۲
سپیدار

نظرات (۸)

۲۲ مهر ۹۶ ، ۲۳:۵۸ دکتر یونس
باور کن تهش همین هم میشه. باس دو تایی بریم یه روستای خیلی محروم! من خانه بهداشتش رو دست بگیرم. شوما هم مدرسه اش رو. عصرا هم به بزرگترا سواد و قرآن خوندن یاد بدیم. حکما شما بری تو ساخت مسجد. من هم برم برا ساخت حموم و آب لوله کشی بهداشتی.. 
یه سلامی هم میکنم به نیمه های گمشدمون! سلام گیجا! ما اینجاییم:)
پاسخ:
هستم ! بریم ! 
دیگه اعصاب شهر و شهری ها رو ندارم به خدا ! 
 معلمان کشور اکثرشون واقعا زحمت میکشند ولی سیستم فشل زحماتشون رو هدر میده..
گاهی فکر میکنم معلمان مخصوصا ابتدایی همین که چهل تا بچه رو نگه‌می‌دارند باید ممنونشان بود. چه رسد که سواد هم یادشون میدن

خدا قوت معلم عزیز ⁦:-)⁩
پاسخ:
و امان از سیستم فشل ...
امان از دهان های باز و مغزهای بسته ...
...
از این آموزش و پرورش من که انتظار تربیت نسل صالح ندارم . نسلی که دین و دنیامون رو آباد کنن!
...
ممنون :)
با سلام
من محسنی هستم
آموزگار پایه اول از تبریز
مطالب بسیار آموزنده و کاربردی خوبی دارید.
بینهایت از شما سپاسگزارم.
اجرتان با خدا.
مطلبی می خواستم عرض کنم. البته امیدوارم که ناراحت نشید.
عنوان این مطلب را "ایستگاه بعد ... ترکستان" قرار داده اید.
راستش را بخواهید این ضرب المثل از زمان رضا شاه بر سر زبان ها افتاده است. از آن زمان که رضاشاه قدرت را از احمد شاه گرفت، برای تضعیف ترک های ایران دست به کارهای زیادی من جمله، استهزا، جک گفتن در مورد ترک ها، مسخره کردن، خراب کردن بناهای تاریخی تبریز ، ..... کرد.
اگر امکان داشته باشد، این مطلب را کمی ویرایش نمایید.
با تشکر و ارادت بسیار
پاسخ:
متشکرم عزیزم از توجهتون
اما این عنوان از فرموده ی سعدی بزرگ گرفته شده که فرموده اند :

زاهدی مهمان پادشاهی بود چون به طعام بنشستند کمتر از آن خورد که ارادت او بود و چون به نماز برخاستند بیش از آن کرد که عادت او تا ظنّ صلاحیت در حق او زیادت کنند

ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی

کین ره که تو میروی به ترکستان است

گفت در نظر ایشان چیزی نخوردم که به کار آید، گفت نماز را هم قضا کن که چیزی نکردی که به کار آید

تا چه خواهی خریدن ای معذور

روز درماندگی به سیم دغل

لطفا فیلم عمارت فرنگی ساخته ایران را مشاهده بفرمایید.
امیدوارم از حرفام نارحت نباشید. من یکی از طرفداران شما هستم.
پاسخ:
سلام عزیزم
هر چند خیلی اهل دیدن فیلم نیستم ولی چشم انشاءالله
...
راستی من هم ترکم :-) و همه ی قومیت ها و شهرها و روستاهای ایران رو به یک اندازه دوست دارم
اصلا هم ناراحت نشدم 
اللریز آغریماسین 
چوخ چوخ لطف إلدیز. 

بونی سوسز قولاخ آسین
http://dl.mymusics.ir/1394/9/Arash_Kayan_Man_Turkam%5B320%5D.mp3

پاسخ:
سلام
آدرس فایل باز نمیشه عزیزم
سلاملار سیزه تبریزدن
اینترنت داونلود منیجریز اولسا، بو لینکی ویراندا دانلود الر.
http://dl.mymusics.ir/1394/9/Arash_Kayan_Man_Turkam%5B320%5D.mp3

تازا لینک خیدمتیزه گوندریرم.
http://nex1music.ir/post/19143/

جانیمسیز
^_^
پاسخ:
قوربانام :)


با سلام 
گونوز خیر اولسون
می تونم خواهشی داشته باشم؟!!
آیا می تونید چند تا کتاب دیگه مثل "توتوچان" برام معرفی کنید تا بخونم؟
ممنون از لطفتون.


پاسخ:
سلام عزیزم :-)
کتابهایی که خوندم رو تو وبلاگ گذاشتم . منظورتون کتاب با چه موضوعیه؟
سلام.روزتون به خیر.

یک سری کتاب در مورد آموزش و پرورش . مثل کتاب توتوچان که به صورت جذاب نجوه آموزش و پرورش رو توضیح داده. واقعا خیلی جالب بود و سعی کردم تو تدریس و کلاس داریم به کار ببرم.
پاسخ:
سلام عزیزم
خدا رو شکر که از کتاب خوشتون اومد و‌استفاده کردین 
بله توتوچان کتاب خیلی قشنگیه پر از حس خوب معلمی:)
...
راستی مبارک باشه کاش شکلک داشتم شکلک بوس بوس رو میذاشتم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی