سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

نصف فرشته نصف انسان

پنجشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۵۸ ب.ظ

تا شب اینقدر مشغله داشت که نتونسته بود برا فردای دختر کوچولوی کلاس اولیش کاغذ رنگی بخره و حالا شب بود و دخترک چپ میرفت کاغذ رنگی میخواست ، راست میرفت کاغد رنگی میخواست . 

مادر می گفت که اشکال نداره اگه فردا کاغذ رنگی نداشته باشی و دختر کوچولو جفت پاهاش رو کرده بود تو یه کفش که: نع! خانوممون گفته فردا حتما باید کاغذ رنگی ببریم ..

نصفه شبی از جایی این کاغذ رنگی تهیه شد ولی ...

مادر دخترکوچولو با حفظ سمت معلمش هم بود !!!!

(از خاطرات یکی از همکاران مدرسه مون! )

◇◇◇

دختر بچه های 7-8 ساله ی کلاس اولی موجودات عجیبی هستند . خیلی عجیب ! مرز فرشته و انسان ! یه چیز حس کردنی نگفتنی تو نگاه و حرکاتشون هست که نمیدونم چیه ! خیلی از شاگردای کلاس اولیم رو وقتی رفتن کلاس دوم و سوم دوباره دیدمشون ولی دیگه اون حس رازآلود مبهم رو تو خیلی هاشون ندیدم ! به وضوح میشه دید که از یه فرشته ی کوچولو تبدیل شدن به یه خانوم کوچولو! 

یکی از دلایلی که حاضر نیستم کلاس اول رو رها کنم و تو پایه های دیگه تدریس کنم ،دقیقا همین دیدن اون حس و حال عجیب ناگفتنی تو بچه های کلاس اولیه!

قصه کودکانه و کوتاه فرشته ها

◇◇◇

در جهان ، هنوز ، چه بسیار چیزهایی وجود دارد که به کلمه تبدیل نمی شود ؛ چیزهایی که "اسم"، کوچکشان می کند ، "قید"، مقیدشان می کند ، و "صفت"، اسیرشان .

من دیده ام که ستارگان را وقتی می شماریم ، کم می شوند . نبایدشان شمرد .

(با سرودخوان جنگ در خطه ی نام و ننگ ، نادر ابراهیمی ، انتشارات اطلاعات )

۹۶/۰۳/۰۴
سپیدار

کلاس اولی

نظرات (۲)

۰۶ خرداد ۹۶ ، ۱۹:۴۷ دانشجو معلم :)
سلام خانوم معلم فرشته کوچولوها😘
 اولین روز این ماه قشنگ مبارکتون باشه! تو این شبا و روزا ما رو هم دعا کنید خانوم جان.... 
سپیدار جانم نمی دونم چی شد که یه مدت از این خونه با صفا دور شدم ولی خیلی دلم براتون تنگ شده بود.... 
چقدر پست نخونده دارم که باید بخونم!!!
امسال هم شکر خدا با همه سختی هاش خوب تموم شد! تجربه قشنگی بود!
پاسخ:
سلااااااااام عزیزم . هنوز دانشجو معلم:))
مبارک شما هم باشه . به همکار جانم هم سلام و التماس دعای ما رو برسون
خدا رو شکر که هستیم تا این ماه قشنگ رو ببینیم . حداقل کارکرد این ماه اینه که از یکنواختی و سکون و تکرار خارجمون میکنه . بقیه اش هم چشممون به دست کریم میزبانه!
... 
معلمی اونم سال اولش اینقدر سخته که سربلند و راضی ازش بیرون اومدن خیلی مهمه . راستش سال اول تدریس من بدترین سال تدریسم تا حالا بود و از معلم شدن پشیمونم کرده بود!!!! خوشحالم که سال اول تجربه ی خوبی برات بود . سال بعد ان شاءالله از امسالی که گذشت خیلی راحت تری . تابستون کلی وقت داری برا سال آینده نقشه بکشی و تدارک ببینی. 

۲۲ تیر ۹۶ ، ۰۳:۰۷ هنوزم دانشجو معلم :)
  مامان همیشه دعاگوی شماست! اتفاقا اون روز جویای حالتون بود  منتهاش من یکم بی معرفت تشریف دارم! :(
...
 به معنای واقعیش الان دیگه دانشجو معلم نیستم ولی عادت کردم به این اسم راستش دانشجو بودن و تو محیط دانشگاه بودن حس خوبی به من  می ده! 
البته استقلالی که توی کلاس درس داری هم حال و هوای خودش رو داره اما باید اعتراف کنم سه ماه اول اصلا حالم خوب نبود؛ یه چیزی در حد فاجعه و گریه زاری !
 کلاس مختلط، پایه بالاتر، حجم بالای مطالب به همراه ضعف درسی بچه ها و شیطنت هاشون و دوری راه و خستگی خودم کلافه ام کرده بود!
ولی کم کم اوضاع رو به راه شد...! الان دلم براشون تنگ شده حتی برای شیطنت هاشون :))) پشیمون نیستم از انتخابم...
پاسخ:
متشکرم از مامان خوبت قلب
شوخی: بی معرفتی که مشخصه ی اصلی دهه ی هفتاد و هشتادی هاست   نیشخند
ببین! - تا هنوز مطالب دوره ی کارشناسی کم و بیش یادته - حتما حتما حتما تو کنکور ارشد سال بعد شرکت کن . مطمئن باش انشاءالله حتما تو یه رشته ی خوب تو دانشگاه سراسری قبول میشی! مطمئنم که میگم . 
سال اول تقریبا برای همه سخته . خدا رو شکر که اوضاعت خوب شده! به قول یکی از شخصیتهای کتاب جین ایر، پشیمونی زهر زندگیه ! ان شاءالله هیچ وقت پشیمون انجام دادن یا ندادن هیچ کار و انتخابی نشی
اگه تابستون چیزهای لازم برای سال بعد رو تهیه کنی سال تحصیلی(تدریسی) آینده خیلی برات راحت تر و شیرین تر میشه .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی