سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

نادر

يكشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۳۷ ب.ظ

نادر ، نادر مهدوی ! یکی از شخصیتهایی هست که همیشه برام جذاب بودن . شاید به خاطر اینکه با همه ی بزرگی و شکوه ، کمتر ازش گفته شده و همیشه تو هاله ای از ابهام بوده. مثل کوه یخی که تنها بخش کوچکیش از آب بیرونه، مثل قهرمان و سوپراستاری که روی یه سِن تاریک نقشش روبه بهترین و باشکوه ترین شکل ممکن ایفا کرده ولی تنها چندبار نور پروژکتورها روی اون تابیده شده و... و این تنها تصویر تماشاگر از اون سوپراستار و ابرقهرمانه! 

بار دیگر نادر

تاریخ شفاهی زندگی شهید نادر مهدوی ! قهرمان عملیات مقابله مثل در خلیج فارس ! 

نویسنده : سید قاسم یاحسینی - نشر فاتحان

***

متاسفانه کتاب اون چیزی نبود که انتظارش رو داشتم ! نه اینکه کتاب بدی باشه ، نه! ... کامل نبود . نه از زندگی شخصیش چیز زیادی دستگیر خواننده میشه و نه از عملیاتهایی که انجام داده و این نقص ، گویا اجتناب ناپذیر بوده و هست ! به قول نویسنده ی کتاب که خودش 4 تا کتاب درباره ی نادر منتشر کرده :

... از صد در صد واقعه ، هنوز بیش از بیست درصد ماجرا هم روایت نشده و بنا به برخی ملاحظات امنیتی ، حقوقی و بین الملل ، احتمالا تا ده ها سال بعد نیز همه ی ابعاد ماجرا روایت نخواهد شد ... 

درباره ی گروه مقابله مثل در خلیج فارس اطلاعات مستند و به دور از بزرگ نمایی و برپایه ی اسناد متقن تاریخی و اداری ، چندان زیاد نیست و در حال حاضر نیز چنین اسنادی ، که به هر حال لازمه ی کار تاریخ نگاری علمی و آکادمیک است ، در اختیار مورخان قرار نگرفته است . نه تنها سپاه پاسداران در ایران هنوز اسنادی را منتشر نکرده ، بلکه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا نیز تا امروز ، اسناد ، بازجویی ها و اطلاعات محرمانه خود در این باره را در اختیار مورخان قرار نداده است .

...

و همین نبود اسناد ، نادر رو بیشتر رازآلود کرده . قهرمانی که بودنش به افسانه ها ماننده ... افسانه ای واقعی که متاسفانه کمتر گفته و شنیده شده !

تو فضای مجازی کلیپ ها، مستندها و مطالب زیادی درباره ی نادر مهدوی وجود داره مثل اسکورت نفتکش ها، رو در رو با شیطان و ... و این ها انتخاب من برای کسانی که وقت ندارند همه ی اونها رو ببینند :

مختصری درباره ی شهید نادر مهدوی در :

شهید نادر مهدوی,جنگ با آمریکا,خلیج فارس,آمریکا,کشتی بریجتون,جنگ,خلیج فارس,غرق شدن,قایق های تندرو,سپاه,امام خمینی,هلیکوپتر,ناو,نبرد با آمریکا

شهیدی که غرور آمریکایی ها را شکست

***

موشن گرافیک قشنگ مرد جنگ

http://www.mostazafin.tv/images/screenshot/60/motiongraphic-mardejang.jpg

***

اینم موشن گرافیک حماسه ی نادر

Image result for ‫موشن گرافیک بریجتون‬‎

با خوندن این متن و دیدن این 2 تا کلیپ تقریبا تمام اطلاعاتی که درباره ی نادر مهدوی وجود داره رو میتونید کسب کنید

***

شگفتانه!(سوپرایز):

مجهز به فناوری واقعیت افزوده!

بار دیگر نادر کتابیه زنده!!! کتابی که همزمان با تورق برگه های کاغذی کتاب عکسها و فیلمها و مصاحبه های مورد نظر نویسنده رو هم تو گوشی یا تبلت ببینی!

کاری که قبلا بعضی از کتابها با همراه داشتن یه سی دی انجامش میدادن، حالا با یه نرم افزار انجام میگیره. گوشی رو میگیری روی عکسهای سیاه و سفید و بی کیفیت ! کتاب و فیلمها و مصاحبه ها رو تماشا می کنی!

برای منی که کتاب کاغذی رو دوست دارم و کتاب الکترونیکی به مذاقم چندان خوش نمیاد، پیوند گوشی و کتاب کاغذی اتفاق مبارکیه! 

اما ...

متاسفانه برنامه رو من نتونستم اجرا کنم! نرم افزار رو نصب کردم ولی در اجرا مشکل داره ... نمیدونم ، شاید من بلد نیستم و شاید هم اشکال از جای دیگه است .

در هر حال قابلیت فناوری واقعیت افزوده امکان فوق العادیه ایه ....

پ ن:شاید بشه از این تکنولوژی در کتابهای درسی هم به نوعی استفاده کرد 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی