سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

طوفان نارنجی

سه شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۵، ۰۶:۱۸ ب.ظ

چیست این جادوی پاییزی
اینکه چشمانش برای فتح می‌آید
اینکه صدها اسب وحشی از نگاهش می‌دود بیرون
چیست این توفان نارنجی؟

سیدعلی میرافضلی

***

مدیر مدرسه ی جدیدم عااااااشق رنگ نارنجیه . اول که وارد مدرسه اش شدم خیلی به نظرم جالب اومد. مبلمان دفتری نارنجی، پرده ها نارنجی، کمدها نارنجی ، حتی گلدون و قندون هم نارنجی! رنگ نارنجی رنگیه با انرژی فراوان بنابراین خیلی حس خوبی داشت دیدن اینهمه چیز نارنجی .لبخند

کلاسهای مدرسه رو سر زدم و رفتم کلاس خودم رو هم دیدم : اونها هم نارنجی! کمد کلاس ، پرده ها ، رومیزی میز معلم ، روی صندلی معلم .

مدیر گفت : قراره برای روی نیمکتهای همه ی کلاسها هم رومیزی تهیه بشه . اون ها هم نارنجی!!!!

صرفنظر از اینکه آیا اصلا رومیزی برا نیمکتها لازمه یا نه؟ و با وجود اینکه میدونم رومیزیها از رو میزها سُر میخورند و کج و کوله میشن و این شلختگی رو اعصاب من و بچه ها خواسته و ناخواسته اثر نامطلوب میگذاره و در ضمن نمیدونم چطوری باید رومیزی ها رو ثابت کرد که باعث بی نظمی نشه ، چیزی که بیشتر فکرم رو مشغول کرد همین رنگ نارنجی بود!

تصور کنید پرده ها ، کمد و رومیزی معلم نارنجی هستند و حالا روی تموم نیمکتها هم نارنجی رنگ بشه!

برای چند ساعت و چند روز احتمالاً خیلی جذابه! اما برای طولانی مدت چه طور؟ اذیت نمی کنه؟ به نظرم یه رنگ آرامش بخش باید زیر دست و جلوی چشم بچه ها باشه !

با مدیر صحبت کردم که با اینکه رنگ نارنجی خیلی خوبه و من هم دوسِش دارم لطف کنند و اجازه بدن رنگ رومیزی های کلاسم رو یه رنگ دیگه انتخاب کنم! خدارو شکر قبول کرد و پرسید چه رنگی ؟ من هم گفتم : سبز!

گفت آیا رنگ سبز به وسایل نارنجی کلاس میاد؟ (نمیدونم میاد یا نه؟ ولی به نظرم ترکیب دو رنگ بهتر از تک رنگ نارنجی باشه!)

خلاصه فعلا تو فکرم که یه تغییر مثبت تو رنگ کلاس به وجود بیارم . ترکیبی از سبز روشن و نارنجی! خدا کنه بد نشه که بگن : دیدین همون قبلیه بهتر بود؟ ... کسی نظری نداره؟متفکر

...

به نظرم اومد که تو مدرسه کسی تو مسائلی مثل این مورد نظر نمیده برای همینه که همه ی کلاس ها یک رنگند . در صورتیکه متوجه شدم مدیر مدرسه خیلی منطقیه و اگه نظری بدیم نه نمیاره! به هر حال این معلمه که تو کلاسه و محیط باید باب طبع معلم و دانش آموزا باشه!

اگه به من بود هر کلاس رو یک رنگ می کردم ! رنگین کمون خیلی قشنگتر از یه رنگه حتی اگه اون رنگ خیلی قشنگ باشه!قلب

*****

امروز دنبال سوکت ماوس بلوتوثی تو کمد کیس و کیبورد می گشتم که چشمم افتاد به یه سوسک! 4-5 سانتی میشد!!!!استرسهمونطور آروم کمد رو رها کردم و رفتم پایین دفتر مدیر که چه نشستین تو کلاس من سوسکه؟

:مرده است یا زنده؟

- نمیدونم !دیگه جرأت نکردم معاینه اش کنم!

مدیر خودش اومد بالا ! ... منم رفتم ته کلاس و منتظر که جناب سوسک رو از کلاس بیرون کنند ! هرآن منتظر بودم سوسک از کمد بزنه بیرون که من بپرم بالای نیمکت ! ... که خدا رو شکر سوسک قبلا مرده بود و مدیرجان از کمد کشیدش بیرون!

مدارس جدید و نوساز با این معضل روبه رو میشن چه برسه به این مدرسه که 43 سال پیش ساخته شده!

جالب بود که بچه ها هیچ عکس العملی نشون ندادن!نیشخند

۹۵/۰۷/۰۶
سپیدار

نارنجی

نظرات (۶)

۰۶ مهر ۹۵ ، ۲۳:۰۱ دکتر یونس
سبز معمولا با زرد و سفید خوب مچ میشه.
یعنی یه مقاله میخوندم راجب حساس بودن چشم به رنگها در متن رنگی. اینطور یادمه که در سبز، رنگ زرد درخشان یا سفید خوب دیده میشه.. اما با نارنجی چی میشه ترکیب کرد رو نمیدونم. یه چیزایی هم در ترکیب و چشم نوازی موثره: مثل جنس میز؟ مساحتش؟ گرده یا مستطیل و چهارگوش؟ جنس پارچه رو میزی؟ نور محیط؟ رنگ دیوارها و کلن بک گراند میز؟ دیگه خودت استادی.. ولی نارنجی رنگ خلاقیته.. رنگ آبی رنگ امنیت و آرامش.. الان برای اتاق عمل دیگه از سبز استفاده نمیکنیم، همه چیمون آبی شده..
پاسخ:
رنگ مکمل آبی نارنجیه ! لباس بچه ها آبیه! آبی سیر ! پس برا رو میزی آبی نمیشه استفاده کرد!
چون نارنجی گرمه رنگ گرم دیگه ای مثل زرد و قرمز  هم نمی خوام استفاده کنم ! 
رنگ روشن مثل زرد و سفید و لیمویی و کرم و امثالهم با نارنجی قشنگ میشن ولی به علت زود چرک شدن مناسب رومیزی بچه ها نیست !
اگه نیمکتها از این نیمکتهای جدید بود اصلا نیازی به رومیزی نداشت و رنگ چوب خودش قشنگ بود ولی متاسفانه از اون مدل قدیمیا و تقریبا کهنه و داغونند! ناراحت
کلاسم هم سمت سایه است و آفتاب مستقیم نمی خوره! 
هر چی فکر می کنم باز به ترکیب سبز روشن - که به خاطر وجود رنگ زردِ توش تو چرخه رنگ یه جورایی با نارنجی همسایه هست -و نارنجی میرسم! شاید هم کرم/لیمویی با نارنجی !
البته باز مشکل اصلی سرجاشه!  قضیه ی شلختگی و سر خوردن و بی نظمی رومیزی ها !متفکر

سلام...ببین این رنگ نارنجی چه خوبیهایی داره... سوسکه مرده....بچه هام آروم بودن بازم مزیت رنگ نارنجی
اما یک مزیت دیگه ای که داره باز کردن اشتهاس....مراقب خودت باش که با خودت کنی کاش یکم کمتر می خوردم یا که اصلا نمی خوردم.....ایکون خنده حسابی ایکون چشمک
پاسخ:
نه جانم! من خیالم راحته استعداد چاقی ندارم! نرمالِ نرمال!مژه
عزیزم خب! آیکون ها رو میتونی از وبلاگ خودت کپی کنی و بذاری! پس فکر می کنی من این آیکن ها رو از کجا میارم؟!!
با آدرس وبلاگت کامنت بذار ببین ما بلاگی ها چقدر خوب و با جنبه ایم!نیشخند
آبی و سبز جزء رنگی هایی هستند که آدم رو کم تر خسته می کنند و زیاد تکراری نمیشن؛ چون بیشترین رنگ هایی که تو طبیعت وجود دارند مربوط به همین طیف رنگیه و و طبیعت ما انسان ها هم به این رنگ ها عادت پیدا کرده! 
باهاتون موافقم! ترکیب سبز روشن و نارنجی فوق العاده قشنگه، البته کاش پرده کلاس به رنگ سبز روشن می شد! سبزی که بیشتر متمایل به زرد باشه  و تنالیته گرمی داشته باشه؛ البته یه جاهایی هم رنگ زرد استفاده بشه! D:
تو همه رنگ بندی ها بهتره سفید رنگ زمینه و غالب باشه تا فضای بهتری ایجاد بشه! :))))
...
حالا نمیشه نیمکت ها رومیزی نداشته باشن!؟ بی خیال بابا ؛)
....
خانوووم جان!! سوسک که ترس نداره!!! :)
پاسخ:
آفرین !خوش سلیقه ای! عینکترکیب سبز روشن با نارنجی قشنگه! کلا هر رنگی که تو ترکیبش زرد داشته باشه قشنگه!  قلب
با این همه دارم به این نتیجه میرسم که بی خیال رومیزی بشم ...البته میزهامون خیلی داغون و کهنه اند . خودم هم رغبت نمی کنم روشون مشق بنویسم!افسوس
...
سوسک ترس نداره؟!!!!! به نظر من فقط کفشدوزک و بچه گربه ترس نداره ! غیر از اون هر جنبنده ای ترس داره!
نسل جدید دخترا مون چه نترس شدن ! قباحت داره والا!منتظر
یافتم!😊 دو سال پیش نیمکت های کلاس همکارتون هم داغون بود!😞
 یه جور رومیزی هایی هستند که پشتشون چسب دارن و کاملا به سطح می چسبند! طرح های مختلفی هم دارن و مغازه های پلاسکو هم می فروشن! ما از طرح و بافت چوب استفاده کردیم! سر هم نمی خوره! قیمتش هم مناسبه! فقط اسمشون رو نمی دونم! طرح و بافت چوبی معمولا با اکثر دکوراسیون ها هماهنگی دارن!

پاسخ:
متشکرررررررررررم!  پیشنهاد خوبیه ! اما نمیدونی این گودزیلاها پارسال چه بلایی سر همین چسبونکی ها آوردن ! اینها یه ایراد هم دارند : اگه به هر دلیلی بخواهی بکنیشون مصیبت میشن ! 
دیدی چه راحته آیکون گذاشتن ! مگه نظر بدون آیکون هم میشه؟!!! 
راستش الآن یه پرس و جو کردم، گفتن رومیزی تو کلاس مذکور هم چهار ماه بیش تر دوام نیاورده!
خُب اون کامنتو با گوشی گذاشته بودم، اونا هم شکلک های گوشی بود! با لپ تاپ بلد نیستم! الآن دارم محض امتحان شکلک پاسخ های شما رو کپی می کنم بیبینم چی میشه!!!
پاسخ:
بعله ! مگه این بچه ها میذارن رو میزی دووم بیاره ؟!! به راه های مختلف فکر کردم ! از جمله ی اونا رنگ کردن روی میزهاست ولی نمیدونم جواب بده یا نه ؟! باید با أهل فن مشورت کنم !
...
شکلک هایی که با گوشی گذاشته میشه فقط با گوشی به شکل اصلی قابل رؤیت هستند ! از هر وبلاگی که شکلک داره میشه کپی-پیست کرد !
تلاش کن ! موفق میشی
۱۰ مهر ۹۵ ، ۱۹:۱۱ دکتر یونس
منم نظرم همین رومیزی هایی هست که مثل جلد میچسبه روی هر سطحی.. اول بار تو عراق دیدم. برای اینکه فضای درمانگاه رو دو قسمت کنیم با قفسه داروها و شکل بد پشت قفسه ها پیدا نباشه ،کلی از اونا رو متری خریدیم و چسبوندیم. خیلی شیک هم شد مثل کاغذ دیواری.. بعد تو ایران هم دیدم خانما میان طرح های گلدار و زیباش رو میخرن برای کابینت رنگ پریده یا میز و .. منم میزم رو امانت داده بودم به بروبچس، بعد 7 سال که برگشتم، برا همه میزا یه طرح گلدار قشنگش رو گرفتم. فقط برای چسبوندنش یکی باید حتما کمکت کنه که چروک نچسبونی و صاف صاف در بیاد. تازه الان بعد چند سال اینا خراب شده، یه طرح گل رزش رو دیدم اومدم 2متر بخرم برای میزم یه خانومه مثل قحطی زده ها پرید همه اش رو خرید.باور کن 30 متر بود... تا خونه بهش فش دادم.. تو خونه هم بهش فش میدادم.. سر سفره دیگه مامان گفت ولش کن بنده خدارو.. بین صد تا طرح و مدل گیر داد به همونی که من میخواستم.. بیشوراخمخ گدا..
پاسخ:
بعله این رومیزی های چسبونکی ها خوبند ولی یک ماه نشده بچه ها می جوندش! اونوقت کندن قبلی و چسبوندن یکی دیگه مصیبته و در نتیجه اون میز دیگه میز نمیشه !ناراحت
بگو ببینم چطوری میخواهی آثار قبلی رو محو و نابود کنی تا بتونی رومیزی جدید رو بچسبونی ؟!!!!منتظر
...
خب بنده ی خدا حتما نیاز داشته ! دیده تو هم خوش سلیقه ای گفته همه اش رو بردارم !درکش کن عزیزم ! نیشخند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی