سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

پیک عید ! آری یا نه؟

جمعه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۴، ۰۲:۲۰ ب.ظ

تا عصر ان شاءالله پیک  های نوروزی امسال رو میگذارم . اما تا اونوقت بد نیست مطلبی که پارسال تو سپید مشق بلاگفا گذاشته بودم رو دوباره بخونیم:

***********

عید داره می رسه و مقوله ی " تکلیف عید " اومده رو بورس ! اینکه تکلیف عید لازمه ؟لازم نیست؟ معلم خودش تکلیف رو تعیین کنه ؟ از اداره بیاد؟ کشوری باشه یا استانی؟ و ...

شما چه کار می کنین ؟ چه فکری برای این حدود 20 روز تعطیلی کردین؟ 

تا شما فکراتون رو می کنین و اگه دوست داشتین ما رو هم در جریان فکراتون قرار میدین ، بفرمایین در جریان افکار ما قرار بگیرین !

من که تقریبا 20 روز بدون تکلیف بودن بچه ها رو صلاح نمیدونم !(چه معنی داره بچه ی کلاس اولی 20 روز ، روی قلم و کاغذ رو نبینه ! ؟ پس با چی شادی کنه اگه پیک شادی نداشته باشه ؟ والا! -حالا شاید هم من اشتباه می کنم !!!ولی همینی که هست!- )پس باید یه تکلیفی برا عیدشون در نظر بگیرم . با این اوصاف ، 3 راه پیش رومه :

1- پیکهای عیدی که اداره میده : ایششششششش! اصلاً ! معمولا هم که بار آموزشی چندانی ندارن! بیشتر رفع تکلیف طراحان محسوب میشه! تا تکلیف دانش آموزان!!! (از اونجایی که گرفتن این پیکها اجباریه ! حل کردنش رو اختیاری می کنم ! هر کی دوست داشت حلّش کنه ، دوست هم نداشت ، نوووووش جونش ! با برگه هاش موشک درست کنه !)

 

2-استفاده از روش بعضی از معلمها که از بچه ها میخوان تو روزهای عید ، هر روز یا هر چند روز یک بار ، یه املا و چند تا سؤال ریاضی و ... بنویسن : که این مدل تکلیف عید به مذاق من خوش نمیاد! (به نظرم علاوه بر اینکه زحمت زیادی برا اولیاست (بعد بگن ما معلمها فکر اولیای دانش آموزامون نیستیم !!!) و تو هیری ویری دید و بازدید و مهمونی و مهمون داری و مسافرت و ...باعث میشه اولیا هر روز عید با ناله و نفرین و بووووووووووق یادم کنند ! در صورت انجام شدن هم کیفیت و بازده مورد نظر ما رو نخواهد داشت ! اونوقت میشیم چی ؟؟؟ چوب دو سر ... طلا !)

 

3- راه دیگه اینکه خودم یه تکلیف متعادل براشون طراحی کنم ! ... که پر واضحه من همین راه سوم رو انتخاب می کنم ! 

 حالا سالهاست که برا بچه های کلاسم پیک عید می نویسم و هر سال با کمی تغییر و تحول ، تحویل بچه های سال بعد میدم !و ازشون میخوام فقط این دفترچه ی کوچیک رو همراه مدادرنگی ها و نوشت افزارشون با خودشون ببرن سفر! اینطوری کمتر دلشون برام تنگ میشه !

پیکی شامل حدود 12-13 برگه A4که از وسط تا خورده و یه دفترچه ی کوچیک میشه ! پیکی حاوی 10 تا متن کوتاه برای روانخوانی ، 2 تا املا ، تمرین ریاضی ، علوم ، قرآن، فارسی ، نقاشی ، کاردستی ، شعر و بازی ! پیکی که اسامی همه ی بچه های کلاس تو روانخوانی ها و تکالیفش آمده و تو یه صفحه هم عکس همه شون گنجونده شده ! دیگه چی میخوان ؟!!!

تازه بعد از عید هم به چند تا از بهترین ها جایزه میدم!(دیگه سخاوت تا چه حد؟!!!!)

(برگرفته از آرشیو سپید مشق قبلی )

نظرات (۱)

۱۴ اسفند ۹۴ ، ۱۶:۵۵ کلبه الفبا
با اجازت اینو میذارم تو وبلاگم
پاسخ:
اجازه ی ما هم دست شماست عزیزم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی