سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

یوم الله

چهارشنبه, ۹ دی ۱۳۹۴، ۰۵:۳۳ ب.ظ

ما یوسف خود نمی‌فروشیم   تو سیم سیاه خود نگه دار

http://bsrazavi.ir/wp-content/uploads/2015/12/photo229010237954304037.jpg

آمد گهِ آن که بوی گلزار         منسوخ کند گلاب عطار

  خواب از سر خفتگان به در برد         بیداری بلبلان اسحار                 

      ما کلبه زهد برگرفتیم         سجاده که می‌برد به خمار

  یک رنگ شویم تا نباشد         این خرقه ی سترپوش زنار

برخیز که چشم‌های مستت         خفتست و هزار فتنه بیدار      

وقتی صنمی دلی ربودی         تو خلق ربوده‌ای به یک بار

یا خاطر خویشتن به ما ده         یا خاطر ما ز دست بگذار   

نه راهِ شدن نه رویِ بودن          معشوقه ملول و ما گرفتار

هم زخم تو به چو می‌خورم زخم           هم بار تو به چو می‌کشم بار*     

من پیش نهاده‌ام که در خون          برگردم و برنگردم از یار          

             گر دنیی و آخرت بیاری          کاین هر دو بگیر و دوست بگذار

ما یوسف خود نمی‌فروشیم       تو سیم سیاه خود نگه دار

(سعدی)

*****

* از این بیت هیچ سر در نیاوردم !!! اول فکر کردم اشتباه تایپیِ . ولی با کتاب خودم هم تطبیق دادم ، غلط املایی نداره!(بعله ... با توضیح دوستی ، روشن شدیم !)

 

[بعدا اضافه شد ] این پوستر رو دوست دارم .

پ ن: امروز روز 9 دی بود و برای من خیلی خاطره انگیز .

روزی که علاوه بر عجیب ترین و محکم ترین و پر بسامدترین تأثیرهایی که رو زندگی من گذاشت ، با یاد عزیزی عجین شده ...

کجایی نرگس ؟ ... دلم برات خیــــــــــــــــــــــــــــــلی تنگ شده ! ...

...

آن که صد نامه ی ما خواند و جوابی ننوشت

سطری از غیر نیامد که کتابی ننوشت ...

۹۴/۱۰/۰۹
سپیدار

نظرات (۱)


***
هم زخم تو  به ! (بهتر)  چو می خورم  زخم -   ؟؟
مشکلش (  به  )    بود    یا   جایی دیگه از بیت ؟ 
********************************************************

شهر از بازار یوسف های ارزان  پر  شده است 


پاسخ:
واااااااااای
همون "به"!   نمیدونم چرا نمیتونستم بخونمش!... میگن آلودگی هوا رو هوش و حواس آدم تأثیر میذاره همینه دیگه!
...
بله از یوسف های ارزان و حتی مفت ! و حتی تر با یه جفت جوراب روش !!! و  از سیم های سیاه ! از سیم های کثیف ...
جایی که هر طرف فروشنده ای داد بزنه  " دوک نخ ریسی بیاور ، یوسف مصری ببر!" باید زلیخا باشی تا کلاه سرت نره!
...
یوسف شناس نئی(نئیم) جان من خطا اینجاست!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی