سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

پاورپوینت فصل10 ریاضی اول دبستان

شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۲۳ ب.ظ
پاورسلااااام
واااااای چقدر زود دو ماه از پاییز هم گذشت! اصلاً باورم نمیشه!
با اینکه این دو ماه (و کلاً پاییز) سخت ترین روزهای تدریس تو کلاس اوّل محسوب میشن ، ولی با همه ی سختی خیلی زود گذشت! خیلیـــــــــــ......
دوست عزیزی پرسیدن از کجا میشه تصاویر کتاب رو به دست آورد ؟ راستش من نمیدونم کجا مجموعه ی کاملی از این تصاویر پیدا میشه . من تصاویر کتاب رو که مورد نیاز برای تولید پاورپوینت ها بود، از pdf خود کتاب بریدم و بعد با فتوشاپ و ابزار فرمت تصویرِ برنامه ی پاورپوینت ، حواشی زائدش رو حذف کرده و کیفیت رنگش رو بالا بردم . اگه کسی سراغی از مجموعه ی آماده ی این تصاویر داره خوشحال میشم آدرسش رو بفرمایند تا من هم در اختیار دوستان قرار بدم.
پاورپوینت فصل 10 ریاضی اول دبستان :
پاورپوینت فصل 10ریاضی اول دبستان

هر دانلود پنج صلوات

صلواتها پیشکش به ساحت امام رئوف علیه السّلام

پ ن1:

علاج درد مشتاقان طبیب عام نشناسد      مگر لیلی کند درمان غم مجنون شیدا را

مراد ما وصال توست از دنیا و از عقبی         وگرنه بی‌شما قدری ندارد دین و دنیا را

سعدی
این شعر سعدیِ بزرگ رو همایون شجریان خونده محششششششششششر! تصنیفی با عنوان "ناشکیبا" !
البته "قدری ندارد" رو "قدری نباشد" می خونه که به نظرم قشنگتره!
از اون تصنیف هاست که سالها پیش هزار بار شنیدمش!

نظرات (۳)

سلام سپیدار جان! :)
اول اینو بگم که هر وقت حوصله داشتین جواب بدین ؛)
من تو تعطیلی بین دو ترمم و برای مدت خیلی محدودی :( وقت آزادم زیاد شده D:
خانوم معلم! اینو قبلاً می خواستم بپرسم ولی یادم رفت! چرا تو اسلاید هفدهم که در موردِ تقارنه،دو نیمه شکل ها مثل هم رنگ نمی شن؟ مگه نه اینکه تو تقارن یک نیمه باید انعکاس نیمه دیگه باشه و حتی تو رنگ آمیزی های تقارن هم به بچه ها گفته میشه که نیمه ی دوم رو مثل نیمه اول رنگ کنن؟؟ آخه این طوری شکل ها کاملاً متقارن نمی شن و با تعریف تقارن جور در نمیان! :(
...
یه سوال دیگه: تو  فارسی و در ترکیب صامت ها و مصوت ها ، شده تا حالا بچه ها وقتی دارن بــ رو با ـــــَــ ترکیب می کنین یه بار هم با اَ  (با مصوت های اول) ترکیب کنن و اَبــ بسازن؟ مثل اَبری یا اَر تو کلمه اَرسلان یا اَخــ تو کلمه اَخبار و .... البته مثال ها و لغاتی که با این ترکیبات ساخته بشن کم تر از ترکیب های دیگه ان و شاد اصلاً تو دامنه لغاتی سال اول بچه ها نباشه ولی  به نظرتون بعداً و تو سال های دیگه تو املا و روانخوانی بهشون کمک نمی کنه؟ شما چی می گید خانوم ؟
پاسخ:
 سلام عزیزم
حرفت کاملا درسته اگه از بچه ها خواسته میشد دو طرف رو مثل هم رنگ کنند بیشتر نشان دهنده ی مفهوم تقارن بود . ولی این حرف بیشتر تو اشکال غیر ساده مثل درخت و پروانه و ... صادقِ و شاید اصلا نباید خواسته بشه دو رنگ متفاوت به کار ببرن .
ولی توشکل های ساده ای مثل لوزی ، مثلث، قلب و امثالهم خواسته شده رنگ متفاوتی به کار ببرن تا توجه بچه ها بیشتر جلب بشه . اگه گفته می شد مثل نیمه ی قبل رنگ کنن هیچ نکته ی آموزشی نداشت و بچه ها بدون توجه به مفهوم تقارن و طبق عادت نیمه ی دوم رو هم مثل نیمه ی اول رنگ می کردن و این دو رنگ شدن یک جور حرکتِ بر خلاف عادت میتونه مفید باشه . ضمن اینکه تو جاهای دیگه داریم که خواسته میشه  نیمه ی دوم را مثل نیمه ی اول رنگ کنن.
...
اما درباره ی ترکیب :
از اونجایی که بچه ها تو ترکیب اَبـ ، اَر و ... مشکلی ندارن و بدون تاکید بر این نوع ترکیب هم به راحتی از پس نوشتن و خواندن این ترکیب ها برمیان ، تأکید رو این نوع ترکیب میتونه بیشتر گیجشون کنه !  (سری که درد نمی کنه رو که دستمال نمی بندن !) هر چند تو لوحه های کتاب قرانشون این نوع ترکیب هم گنجونده شده .
با توجه به این که ترکیب مصوت +صامت کاربرد کمتری داره و دانش آموزا معمولا باهاش مشکلی ندارن
(یا لااقل من تا حالا با موارد قابل اعتنایی رو به رو نشدم !) ترکیب صامت +مصوت هم پرکاربردِ و هم بچه های بیشتری باهاش مشکل دارن . حالا اگه بخواهیم رو ترکیب مصوت
+صامت هم تأکید کنیم ، بچه ها سردرگم و گیج میشن ! وقتی باید بچه ها قانون سختی رو یاد بگیرن گفتن قاعده و قانونی که بچه ها خود به خود دارن انجامش میدن به نظرم ضرورتی نداره !
ولی اگه سطح کلاس بالا باشه و کشش این مطلب رو داشته باشه ، به نظرم بد نیست - نه به عنوان درس و تکلیف و مشق ، که به شکل بازی و سرگرمی - این مطلب هم گفته بشه !
دیگه اینکه قرار نیست تو کلاس اول همه چی رو یاد بدیم ! اونوقت معلمای کلاس دومی زیادی خوش به حالشون میشه ! :)))) یه چیزی رو هم بگذاریم معلمای کلاس دوم یاد بدن !  ؛)
از شوخی گذشته ، ما معلمای کلاس اول باید تو حجم اطلاعاتی که به بچه ها میدیم تجدید نظر کنیم ! خیلی از ما معلمای کلاس اول خیلی خیلی خیلی بیشتر از سطح تعریف شده ی مؤلفین و کارشناسای این پایه زحمت می کشیم و اگه کتابای دوم دبستان رو یه نگاهی بندازیم می بینیم داریم  خیلی از
مطالب اون پایه رو هم تو کلاس اول آموزش میدیم ! و این به نظر من علاوه بر اینکه ضرورتی نداره فرسوده کردن بی جهت خودمون و دانش آموزای کوچولوی پایه ی اوله!
البته مخاطب این مطلب اخیر ، یکیش خودمم که باید یه فکری برای این اخلاق بد ! بکنم :)
واااااااااااای! دست انگشتاتون درد نکنه! خیلی زحمت شد براتون.... D:
یه دنیا ممنون! :)))))))
....
آدینه 12 رو دیدم غافل گیر شدم! چقدر اولیا پیگیر خانوم معلم بودند (موندم واسه چی آخه؟!) ؛) و خانوم معلم هم پیگیر من و منم پیگیر سپید مشق ! D: که آدینه برسه دستمون! خیلی خوب بود...

پاسخ:
سلام
خواهش می کنم ! قابل نداره :)
چه دانشجو معلم فعالی😊 خوش به حال معلمی که میری سر کلاسش ! ... اصلا کاش می شد برا هر کلاسی همراه معلم ، یه کمک معلم یا معلم یار یا کارورز هم داشت .  😊
... چه اولیای خوبی که پیگیر تکلیفن !!! خیلی ها از همین دو ورق تکلیف هم می نالن!!
خوش به حالم میشد کلاس شما بودم! 
...
تو جلسه اولیا قشنگ خانوم معلم  یه دور پیک آدینه 11 رو با مامانا حل کرده بود تا بیش تر از اینا به اهمیت این پیکا پی ببرن و بچه ها رو اشتباهی راهنمایی نکنن! D:
پاسخ:
بیشتر خوش به حال من میشد ! فکر کن دو تا معلم تو یه کلاس ! چه کارها که نمیشه کرد !
...
آخی ! بیچاره اولیا !   :)))
پیک 11 رو خودم هم دوست دارم !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی