سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند ...

شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۱۰ ق.ظ

 

حجاب

   طبق یه قانون نانوشته ، هر سخنرانی از منبر بالا میره - مخصوصا آقایون علما و در مکانها یا موقعیت های مذهبی - خودش رو موظف میدونه یه گریزی هم به مقوله ی حجاب خانومها بزنه ! اینجاست که من ترجیح میدم یا مجلس رو ترک کنم و یا خودم رو به کار دیگه ای مشغول ! اگر هیچکدوم نشه باید تا آخر سخنرانی حرص بخورم !

حرم امام رضا علیه السلام هم از این قانون مستثنی نبود و نیست !

دو تا از سخنرانی هایی هم که یکی ناخواسته و دیگری با میل و اراده ی خودم گوش کردم ، زدن به کوچه ی حجاب ما خانوما!

البته استثنائا این دو نفر یه چند جمله ای هم درباره ی حجاب آقایون گفتن که به نظرم باز به اصل مطلب اشاره ای نکردن!

دوباره نصیحت و خواهرم ، دخترم کارِت درست نیست و دیگران رو به گناه میندازی و ...

اگه طبق معمول ، ما خانومها رو عقب ننشونده بودن و به جناب سخنران دسترسی داشتم و صِدام به حضرتشون می رسید ، حتما بلند میشدم و یه چیزی می گفتم !

تو پرانتز بگم که من مخالف حجاب و ملزوماتش نیستم ، که اصلا خودم چادری ام . چادری که تو سن 17 سالگی انتخابش کردم نه به زور! الان هم هیچ اجبار بیرونی چادر رو رو سرم نگه نداشته و تقریبا با همه ی این حرفهای سخنرانها هم موافقم! به نظر من هم وضع حجاب خانمها یه چیزی در حد فاجعه شده ؛ یه چیزی نه به عنوان بی حجابی که بی لباسی ! پرانتز بسته!

اما چیزی که باعث شد دلم بخواد یقه ی سخنران رو بگیرم، یه طرفه نگاه کردنش به موضوع بود؛ باز هم مثل اکثریت قریب به اتفاق ناصحان .

دلم میخواست بلند شم بهش بگم:

حاج آقا بس کنید این "خواهرم حجابت رو رعایت کن" رو ! 30 ساله دارین میگین به گوشمون نرفته برای اینکه داری با معلول مبارزه می کنی نه علت! داری نصف مسأله رو می خونی و با خوندن نصف سؤال ، عُمراً بتونی مسأله رو حل کنی! یه سوزن به خودتون آقایون بزنین یه جوالدوز به خانوما! دلیل بد حجابی و بی حجابی خانوما خود شمایین! خود شما آقایون!

چندنفر از شما آقایون واقعاً وقتی یه خانوم - با همین حجابی که دارین ازش مینالین - تو خیابون و ... می بینین مکث نمی کنین برا بیشتر دیدنش ! (با استغفرالله و بی استغفرالله!) چند نفرتون واقعا و بِینی و بِین الله بدتون میاد از دیدنشون ؟

همسر چند نفرتون الان یه چیزی شبیه همینها نیست؟ یا نه، همسر چند نفرتون تا قبل از ازدواج با شما تو همین مایه ها نبوده؟ چند نفرتون واقعا دلتون نمیخواد همسرتون شبیه اینها باشه؟ کم ندیدم تو هم صنفهاتون(منظورم اقایون ظاهرا مذهبیه !) که دست گذاشتن رو یکی از این به قول خودتون بدحجابها ، با این توجیه (ببخشید ! توجیه خر رنگ کن! )که میخوام به راه راست هدایتش کنم!!! آره جون خودت!!!آمار هدایت شدگان نشون میده چقدر قربة الی الله هم بوده عملتون! بچه هاتون هم که تابلوی بدون شرح اثبات حقانیت ادعاهاتون!

اگه نخوام بگم تبرّج نکردن ، خودنمایی نکردن برا خانوم خیلی خیلی سخت تره ، حداقل همونقدر سخته که چشم پوشی برا آقایون! کنار هر "حجابت رو رعایت کن" حداقل دو بار باید بگی "نگاهت رو رعایت کن"!

آخه بی انصاف ! این دختر نوجوون ، برا منِ خانوم یا در و دیوار که خودنمایی نمی کنه!برای اینه که تو اینطور میخواهی! وقتی تو قلباً این مدل رو می پسندی ، داری بنزین میریزی رو آتیش خودنماییش ! گناه تو دوتاست . خب چشماتو درویش کن تا بفهمه اینطوری دیده نمیشه! آخه قسم حضرت عباسِ لقلقه ی زبونتون رو باور کنیم یا دم خروس هایی رو که از گوشه گوشه ی زندگیتون زده بیرون؟

کم ندیدم به اصطلاح مذهبی هایی رو که همسران و دخترانشون بدحجابند و مذهبی هایی رو که نمی تونن چشمهاشون رو کنترل کنن! (آخه  تو که نمی تونی به خواهر ، دختر و از همه مهمتر به همسر خودت بفهمونی که حجاب کنه، خب برو اون ریش بی ریشه رو بزن ! اون تسبیح بی ذکر رو بگذار تو طاقچه و این استغفرلله و لااله الا الله - مثلا تو نمیخواهی گناه کنی و جامعه خراب شده- رو بگذار تو جانمازت ! کِرکِره ی شعارها و ادعاها و نصیحت هات رو هم پایین بکش! اونوقت با خیال راحت برو تو خیابون یا هر فضای حقیقی و مجازی دیگه و هر قدر دوست داشتی چشماتو بچرون!)

اصلا!  آقایون هیچ وظیفه ای در قبال حجاب خانومهای جامعه شون (محارم و غیر محارمشون ) ندارن؟ فکر می کنین اگه چهار بار بگین خانومها حجاب داشته باشین و چهار جا کاغذ و بنر بچسبونین که رعایت حجاب الزامیِ و بدحجابا نیان و حجاب نمیدونم صدفِ و تو مرواریدی و از این حرفهای نخ نمای بی خاصیت! وظیفه ات رو انجام دادی؟ فکر کردی اینطوری سرِ خدا رو هم می تونی کلاه بگذاری؟ زهی خیال باطل!!!!

خلاصه اینکه تا مردها نخوان خودشون رو درست کنند ،کاسه همین کاسه و آش همین آش!

۹۴/۰۶/۰۷
سپیدار

حجاب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی