سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

تقصیر خودم نیست که آهو نشدم...

سه شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۴۰ ب.ظ

آهوی دل آمده سوی تو دامن کشان

ضامن آهو بده خطّ امانی به آن

 

آمده ام پیش تو سفره ی دل واکنم

گمشده ام را مگر پیش تو پیدا کنم

پ ن: 

ای مهربان من که اگر یاری ات نبود

تا حال «این مسافر تنها» تباه بود

 

۹۴/۰۶/۰۳
سپیدار

نظرات (۵)

شب شده بود و دلم دوباره غم گرفته بود / به یاد کربلا ، برای حرم گرفته بود ، داشتم میمردم به یاد کرب و بلا / گفتم امشب رو برم زیارت امام رضا ....
***
رو دیوار های حرم امام رئوف نوشته بود :

مهرش نشست بر دل و در دیده جا گرفت / شور قیام او همه جا را فراگرفت
آری گرفت هرآنچه از لطف رضا گرفت
پاسخ:
روی کدوم دیوارهای حرم؟
قبلا هم دوستی به بیتی نوشته شده ، رو یکی از درهای حرم حضرت رضا علیه السلام اشاره کرده بودند که من نتونستم پیداش کنم !
اخرین بار 2 سال پیش مشهد بودم ، این بیت رو روی یکی از دیوار ها دیدم ، یادم نمیاد دقیقا کجا :/
ولی شعر قشنگیه ...
پاسخ:
بله شعر قشنگیه!
ما که می ریم حرم اینقدر هولیم که خودمون رو به صحن انقلاب و روبروی گنبد برسونیم و یا به زیر قبّه و روضه منوره پناه ببریم که معمولا دیگه جای دیگه ای رو نمی بینیم! ولی این بار تصمیم دارم دو جا رو خوب ببینم که یکیش صحن و مسجد گوهرشادِ (البته اگه تعمیراتش بالاخره تموم شده باشه!)
صحن گوهر شاد عالیه ، از پشت گنبد فیروزه ای گنبد طلایی امام رضا (ع) جلوه خاصی داره ...
پاسخ:
شاید باورش سخت باشه ولی من که هر سال شکر خدا 2-3 بار میرم پابوس امام رضا ، شاید به اندازه انگشتای یه دست هم وارد صحن و مسجد گوهرشاد نشدم!!!
سلام !

تازه از مشهد برگشتم و اول اومدم وبلاگ شما بگم شعر کامل اون یک بیت و نیمی که مدتها قبل گفته بودم رو و آدرس دقیقش رو پیدا کردم :D

***

کنار دیوار های درب ورودی ضریح مطهر امام رضا قسمت برادران دور تا دور این رو نوشته :


شمس سپهر دین که مقام رضا گرفت / تنها نه طوس جلوه ز نام رضا گرفت

خورشید آسمان ز فروغش ضیا گرفت / دامان او ز صدق چو روح خدا گرفت

مهرش نشست بر دل و در دیده جا گرفت / شور قیام او همه جا را فرا گرفت

....................................................../ آری گرفت هرچه ز مهر رضا گرفت


***

قسمت خالی که یه مصراعی هست که جا افتاده رو پرسیدم از خادمین ، گفتند که این بوده :

« این ملک از امام خمینی صفا گرفت »

و چندین سال قبل به دلیل اعتراضاتی که شده که در حرم امام (ع) درست نیست این مصرع باشه ، تصمیم بر این شده که برش دارند و خلاصه این مصرع رو از دیوار های حرم پاک کردند.

***

کناره های درب طلایی ضریح هم قصیده ای بود با این مطلع :

« ای شه طوس که سلطان سریر دو سرایی / ما سوی الله همه ظل تو و تو ظل خدایی »

پاسخ:
زیارت قبول ! به نظرم بهترین وقت زیارت امام رضا همین دهه ی کرامته!
ممنون
،،،
مصرع حذف شده با تمام احترام و ارادتم به امام خمینی ، به نظرم حذفش به جا بوده! 
متشکر :)

***

در کل با اینکه شعر قشنگیه و از بار قبلی که به مشهد رفته بودم توی ذهنم مونده بود همیشه که بقیش رو هم پیدا کنم ، با این حال مشخصه که شعر اصلا در مدح امام خمینی بوده، حالا چرا تو حرم گذاشتنش نمیدونم ! ( یعنی فقط به خاطر اینکه اسم « رضا » توش هست ؟! )
پاسخ:
 مدح شاه و حاکم و رهبر (صرف نظر از شخصیت حقیقی و حقوقی اون حاکم و رهبر ) سابقه ی هزار ساله و بلکه بیشتر تو ایران داره! تو خیلی جاها از جمله دور گنبد همین امام رضای خودمون هم مدح شاه عباس و شاه سلیمان صفوی نوشته شده  یا تو کتیبه ی نزدیک ورودی صحن انقلاب که درباره ی یکی از شاهان قاجاره! خب طبیعیه هنرمند ایرانی بعد انقلاب شعری درباره ی امام خمینی تو حرم امام رضا بنویسه (به نظرم این قضیه باید مربوط به همون أوائل انقلاب باشه )
اگه بنابر اعتراض بود باید کتیبه ی گنبد رو زودتر پاک میکردن که! با اینکه مصرع آخر به نوعی مدح رو برگردونده به امام رضا با این حال کاش یا از اول شعر رو نمی نوشتن یا میذاشتن بمونه ! هر چند مصرع حذف شده رو خیلی ضعیف تر از بقیه ی شعر میدونم !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی