سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

به سر آید این عصر عسرت بنا بر روایات محکم

شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۳۵ ق.ظ

مرا می شناسی بقیعم/ که با اشک و آهم چراغان
چه شبها که بی روضه مردم/ در آغوش من گریه کردند
به صادق به باقر به سجاد/ به یاد حسن گریه کردند
غم غربت من/ رسیده به افلاک
که ارکان ارض است/ در این تربت پاک

*****

امروز 8 شوالِ. سالروز تخریب حرم ائمه بقیع علیهماالسّلام توسط وهابیان در ۸ شوال سال ۱۳۴۴ هـ . ق(۹۲سال پیش)

میلاد عرفان پور دو تا شعر برای بقیع سرودن و میثم مطیعی هم خوندنشون .

یکی با مطلع : مرا می‌شناسی بقیعم/ منم قبله گاه غریبان

یکی هم با مطلع : من بقیعم، همون زمین پر ستاره، همون که یادتون میاره، که مجتبی حرم نداره

...

پ ن: من اولی - (مرا می شناسی بقیعم) - رو خیلی خیلی بیشتر از دومی دوست دارم. و به نظرم ربطش هم به ماجرای تخریب بقیع بیشتره. برای همین متن این مداحی رو که بیشتر دوست دارم ، اینجا میگذارم.

بعدا نوشت: هرچی کانالهای تلویزیون رو چرخیدم چیز زیادی در این باره نمی گفت! همه جا مذاکرات ، توافقنامه ، ما بردیم، ما و دوران پسا تحریم،  با پولای برگشتی چه کار کنیم؟مسابقه ، سرگرمی و ... غربت!

 

*****

مرا می‌شناسی بقیعم/ منم قبله گاه غریبان
مرا می شناسی بقیعم/ که با اشک و آهم چراغان
چه شبها که بی روضه مردم/ در آغوش من گریه کردند
به صادقعلیه السّلام به باقرعلیه السّلام به سجادعلیه السّلام/ به یاد حسنعلیه السّلام گریه کردند
غم غربت من/ رسیده به افلاک
که ارکان ارض است/ در این تربت پاک
(واویلا، واغربتا)

بقیعم که پر کرده عمری/ غم فاطمهسلام الله علیها خلوتم را
زپنهانی قبر زهراسلام الله علیها/ بخوان قصه غربتم را
گهی بر مزار امامان/ گهی نزد ام البنینم
من آن تربت ساده هستم/ که با عرشیان همنشینم
شده زائر من/ هزاران کبوتر
شده همدم من/ مزار پیمبرصالّی الله علیه وآله وسلّم

(واویلا، واغربتا)

پر از ماتم فاطمیه/ پر از داغ پیغمبرم من
پر از روضه‌های نخوانده/ پر از غربت حیدرم من
پریشانم از منع گریه/ پریشانم از منع ماتم
به سر آید این عصر عسرت/ بنا بر روایات محکم
دل من گرفته /خدایا خدایا
از این عمروعاصان/ از این بولهب‌ها
(واویلا، واغربتا)

شاعر: میلاد عرفان پور

--------------------------------------------------------------------------------------------

پ ن: کی میشه ما هم زائر بقیع بشیم؟

نظرات (۲)

۰۶ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۲۴ روزهای دوست داشتنی

ای همیشه شهد یادت از عسل ها بیشتر

من به دنبال تو هستم در غزل ها بیشتر

هرچه می گویند با یک گل نمی آید بهار

من دلم میگیرد از ضرب المثل ها بیشتر

در حرم تا غرق بهجت میشوم حس میکنم

می وزد عطر تو در بعضی محل ها بیشتر

عده ای ناباورند و خوب می دانم چرا

هست پیرامون تو بحث و جدل ها بیشتر

نام تو دکان بعضی ها شده این روز ها

هست زرق و برق بازار بدل ها بیشتر

از فرج میخوانم و محو مؤذن زاده ام

لخظه ی حی علی خیر العمل ها بیشتر

در قصاید پای ثابت هستی اما بازهم

من به دنبال تو هستم در غزل ها بیشتر .

پاسخ:
ممنووووووووون  ، خیلی قشنگه.😊

۰۶ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۳۹ حسن صنوبری
سلام
خیلی هم خوب
گوش نداده بودم
ولی سبکش دیگه دارد تکراری میشود. به نظرم اولین‎بار که این سبک را خواند برای اربعین بود که خیلی هم گرفت و خوب بود. به نظرم به جای تکرار یک سبک با یک شعر جدید، بهتر است همان سبک با همان شعر در همان مناسبت تکرار شود. اینطوری بهتر است.
پاسخ:
سلام
اول اینکه تعجب کردم از اینکه نشنیده بودین!
دوم ، بله حق با شماست سبک کار شاید دیگه تکراری شده باشه !(ولی هنوز خسته کننده نشده! )
مثل اینکه حفاظت از خوب بودن و خوب موندن یه اثر از تولید یه اثر خوب سخت تره!
(اتفاقا چند وقت پیش کسی یکسان بودن سبک کارای جناب مطیعی رو بهم گفت که اصلا فکر نمی کردم ایشون رو بشناسه! )

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی