سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

ای دل سپر تیر بلا باش و رضا باش 

شاید که نبودیم به اندازه ی آهو ...

◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆

این شعر قربان ولیئی از کتاب "ترنم داوودی سکوت" رو خیلی دوست دارم. شاید هیچ ربطی به امام رضا علیه آلاف التحیة والثناء نداشته باشه ، ولی من رو یاد امام رضای رئوف می اندازه و هر وقت دلم برا حضرتشون تنگ میشه دوست دارم این شعر رو بخونم ... . درست مثل الان.

از خویش می رویم و بیابان ما تویی

آغاز ما تو هستی و پایان ما تویی

ما ماهیان غرق در امواج شور تو

هم آب ما تو هستی و هم نان ما تویی

بی پرده می درخشی و بی پرده نیستی

پیدای ما تو هستی و پنهان ما تویی

ما جنگل نهان شده در جان هسته ایم

فریاد می زنیم که باران ما تویی

ما بره های گمشده در ذات ظلمتیم

دنبال ما بگرد که چوپان ما تویی

دنبالمان بگرد و خودت را نشان بده

در گرگ و میش طالع تابان ما تویی

***

پ ن: تقصیر خودم نیست که آهو نشدم ...

بیت نخست هم از: سید مجید باقری

نظرات (۲)

۱۰ تیر ۹۴ ، ۰۲:۵۲ حسن صنوبری
سلام
من هم از آقای ولیئی زیاد خوانده‎ام و خیلی از شعرهایشان را دوست دارم. ترنم داوودی سکوت گویا قدیمی‎ترین و شاید از بهترین مجموعه‎شعرهای ایشان است. اولین شعری هم که ازشان پسندیدم در همین کتاب است. این غزل را پیش رهبری هم خواندند:
سکوت، پنجره، دریا، فقط تماشا کن
ورودِ رود به ژرفا، فقط تماشا کن

این غزل هم خیلی زیباست. فکر می‎کنم مضمون آن بیت بره‎های گمشده را از انجیل گرفته.


پاسخ:
سلام
من فقط همین یه مجموعه رو از ایشون دارم و خوندم و اینقدر از این شعر (از خویش می رویم... ) خوشم اومد که تا مدتها تنها انتخابم از "ترنم داوودی سکوت" همین شعر بود ! نمیدونستم "سکوت ، پنجره ..." رو تو دیدار رهبری خوندن ؛ لازم شد دوباره بخونمش!  :)
۱۰ تیر ۹۴ ، ۱۳:۴۸ حسن صنوبری
هرچی گشتم فیلمش را برایتان پیدا کنم نبود. برای سال 85 بود. سایت آوینی از 84 تا 93 همه فیلم‎ها را دارد به جز 85!
در سایت خامنه‎ای دات آی آر کلاً چنین دیداری ذکر نشده!
در سایت اصلی رهبری هم فقط خبر و عکس‎ها:
http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=photo&albumId=348&img=5727_397.jpg

من چندتا کتاب دیگر هم ازش خوانده‎ام. ولی کلاً خوشحال شدم این مجموعه را خواندید. البته کلاً آدم فرهیخته‎ای هستید! هم شعرهای این وبلاگ را دیدم هم قبلی. دیدم هم از آقای سیار، هم امین‎پور، هم قزوه، هم شفییعی...
پاسخ:
سلام
جالبه! دقیقا همین یک سال نیست ! نمیدونم باید چه حسی می داشتم اگه جای یکی از شاعران حاضر در اون جلسه بودم؟!
من که از اول ماه مبارک ، منتظر شب نیمه ی ماهم و چشمم به تلویزیون که کی این جلسه رو پخش می کنه ! تو وبلاگ قبلی ،  شعر احمد بابایی و آنا برزینا و چند نفر دیگه رو با لینک آوینی گذاشته بودم ! لذت شنیدن شعر از زبان خود شاعر ، اونم تو همچین جلسه ای ، یه چیز دیگه ست!
...
بعدا نوشت: اینقدر از تصنیف اسیر ذوق زده بودم یادم رفت بگم:  
فرهیخته!!! خییییییلی زیاده! من کلا از این حسن ظن شما تشکر می کنم! 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی