سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

رزماری و حافظه ی ما

سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۰۳ ب.ظ

تو یکی از خبرگزاری ها خوندم که:

رزماری گیاهی شگفت انگیز و چندمنظوره ای می باشد که برگ های آن طی قرن ها در طب سنتی کاربرد داشته و در حال حاضر به عنوان بهبود دهنده حافظه شناخته شده است. 

گفتنی است که در یونان باستان، دانش آموزان هنگام مطالعه درس هایشان ، جوانه های این گیاه را داخل موهای خود قرار می دادند . مطالعات نشان می دهد رزماری حاوی کارنوسیک اسید بوده که قادر است با رادیکالهای آزاد مخرب مغز مقابله کند. 

□□□

خب خدا رو شکر ! یکی از مشکلات بشر(از جمله خود ما ) هم به همین راحتی داره حل میشه! الحمدلله! از فردا یه تاج از رزماری میگذاریم رو سرمون !خنده

□□□

جلوی مدرسه ی ما یه پارک کوچیکه که پارسال بچه ها رو بعد از عید بردم اونجا تا علاوه بر اینکه آموخته هاشون تو کلاس رو به چشم می بینن و به خاطر میسپارن ، اطلاعاتی هم درباره ی گیاهان محل زندگی شون به دست بیارن ، یکی از گیاهان جالب و هیجان انگیز برای بچه ها ، همین رزماری ذکر شده در ابتدای این پست بود. با اجازه ی خودم بهشون اجازه دادم هر نفر تنها یه برگ این گیاه رو از شاخه جدا و بو کنه !(مثل تشریح قورباغه های زبان بسته در کلاس ها، کندن برگ رزماری از نظر ما بلامانع ، بلکم توصیه شده است! ) اونروز بچه ها کفشها و جورابهاشون رو درآوردند، روی چمن ها با پای برهنه راه رفتند ، دراز کشیدند  و چمن ها رو بو کردند! البته قبل از این کار من رو هم وادار کردن کفش و جورابم رو دربیارم و همراهشون رو چمن ها راه برم!(و از اونجایی که خودم عاااااااااشق پابرهنه راه رفتن روی چمنم و همیشه مترصد کوچکتدین فرصتم برای انجام این کار! با کمال میل پیشنهاد بچه ها رو پذیرفتم!)

همین اجازه ی نیم بند برای کندن یه برگ رزماری باعث شد فردا که وارد کلاس شدم با یه دسته رزماری روی میزم مواجه بشم! 

بله اینقدر حافظه شون قوی شده بود که کاملا یادشون مونده بود توصیه های اکید دیروز معلمشون مبنی بر نکندن گیاهان و آسیب نرسوندن به درختان!

۹۴/۰۴/۰۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی