سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

ای دریغ و حسرت همیشگی...

پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۳۱ ب.ظ

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ

تو خونه تکونی پیداش کردم ...

پیداش کردم با کلی "کاردستی" دوران دانشجویی ، به همراه یه گونی دریغ و حسرت و ... چرا؟!!!!

خونه تکونیِ دیگه! همه چی رو تازه میکنه !

گل و مرغ

چقدر دوسِش داشتم. و چه حسّ خوبی بود دیدنش بعد از خشک شدن روغن جلای روش!

تو نقاشی ایرانی برخلاف نقاشی های دیگه ، مثلا رنگ و روغن ، سایه روشن و نور و تاریکی نداریم . همه ی سایه روشن ها رو با نقطه نقطه که بهش میگن " پرداخت" در میارن ؛ و من عااااااشق این پرداخت!

تذهیب

بر خلاف بقیه ی رشته های هنری که کار می کردیم و از مرحله ی کپی کاری و مونتاژ جلوتر نرفتیم ؛ صفر تا صد این شمسه ، کار خودم بود . قشنگی کار هم اینجا بود که خودم هم نمی دونستم آخرش چی میشه ! وقتی کار تموم شد ، داشتم بال در می آوردم هر چند بزرگترین ایرادش رنگ زرشکی میانیشه که بقیه ی رنگها رو از جلوه انداخته ! به هر حال ،خودم قسمتهای بعد از زرشکی رو دوست تر میدارم

نگارگری

" نگارگری"! اسمش هم دوست داشتنیِ! نگار گری به جای مینیاتور!

با هر نقطه ای که برای پرداخت کار رو برگه میذاشتم ، یه نقطه ی ناراحتی و تشویش ، از مغز و قلبم کَنده میشد ... یه یوگا و مدیتیشن واقعی!

ترکیب رنگ و ریزه کاری های این تصویر رو خیلی دوست دارم

نگارگری و گل و مرغ

 آخرین کاری که انجام دادم و بعدش دیگه سراغ کاغذ رنگ شده با چای و گواش و آبرنگ نرفتم...

گل و مرغ های قسمت پایینِ کارِ پروژه ی دانشگاه. گل و مرغ هایی که استادم رو خوشحال کرد و ... شاکی! که چرا برا کارم ارزش قائل نیستم و کار به این پُرکاری رو بدون قاب آوردم برا ژوژمان! (همه ی کار رو که ترکیب نگارگری و گل و مرغ و تذهیب بود ، با دل و جون کار کرده بودم ولی... چه کنم که آخر کار ، دلم باهام راه نیومد اینقدر که یکی از پرنده های اصلی کار ، طرح مدادیش تو بالاترین نقطه ی تابلو  همونطور بدون رنگ موند که موند ...

قسمت پایین ، سمت راست همون کار!

دلم میخواست اون مرغ گوشه ی سمت راست یا پرنده ی نشسته ی کمی بالاترش رو به عنوان نشان و امضا تو همه ی کارهای بعدی تکرار کنم که ... بعدی در کار نشد!

کیفیت نه چندان خوب این تصاویر هم به خاطر سلفونی ِ که بعدها روش کشیدم؛ به جای قاب!

پ ن: فکر نکنم دیگه حتی بتونم یکی از این کارها رو انجام بدم! اصلا باورم نمیشه کار من باشند ! چه حوصله ای داشتم !

این کارها به یادم آوردن دوست داشتنی رو که به گُل ننشسته ، به گِل نشست! و مهمتر اینکه :

هر چه بخواهیم نه آن می شود      هر چه خدا خواست ، همان می شود

اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً

بی ربط:

قبل از اینکه درباره ی راه رفتن کسی قضاوت کنی ، با کفشهای او کمی راه برو ...  شاید کفشی که او  رو مجبور به لنگ لنگان راه رفتن کرده ، تو رو از پا بندازه!!!!

 

۹۳/۱۲/۲۱
سپیدار

نظرات (۱)

۱۶ دی ۹۵ ، ۱۷:۲۰ دکتر یونس
واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای چقدر زیبا و هنر مندانه.. من عاشق این سبک هنر ایرانی ام. میدونی ما که خط مینوشتیم برای پرداختن به اون تذهیب و نقش و نگار دورش بعضی ها اوستا بودن و من نه.. خیلی چشم نوازه.. خیلی زیباست.. ادامه بده. من به ندرت دست به نقاشی و .. زدم بعد از اون تو ذوق خوردن کلاس ابتدایی ام اما خط با قلم رو ادامه دادم تو انجمن خوش نویسان. جزو معدود کارایی که با مشقت و سختی کشیدم همون طرح دو تا گل محمدی بود که اول جلد کتاب قرآن مدرسه مون بود و من یه بار کشیدمش و جونم بالا اومد.. این هنر رو باید ادامه بدی.. من یکی ازین تابلو ها میخوام.. قیمت بده مشتری شیم.. چند؟!!:)
پاسخ:
نقاشی ایرانی خیلی قشنگه . اصلا روح آدم رو جلا میده !... 7-8 سالی میشه که که دیگه سراغ این کار نرفتم ! ... دیگه حس و حالش نیست ! باز هم آفرین به تو که خط رو ادامه دادی . من که دو ماه بیشتر کلاس خط نرفتم و رهاش کردم! الان هم با تجربه ی همون دو ماه گلیم خودم و دوستان و گاه مدرسه رو از آب درمیارم!
مشتریِ چی؟ بابا الان چشم چشم دو ابرو  هم نمی تونم بکشم !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی