سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

شهرهای بدون شهردار!

يكشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۱۳ ق.ظ

طبیعت رو حفظ کنید! زباله تو طبیعت نریزید! طبیعت میراث گذشتگان نیست ، امانت آیندگان است و ...  رو هر روز همراه با تصاویری از جنگل و رودخونه و صحرا و در و دشت پر از زباله ، به خوردمون میدن که "آی مردم مواظب طبیعت باشید" ! تو همین تعطیلات چند روزه گذرمون به شهرهای شمالی افتاد . جنگل و دریا و رودخانه و حاشیه ی جاده ها از زباله لبریز!

طبق عادت همیشگی زباله هامونو تو کیسه ای می ریختیم و تو ماشین جلوی پامون می گذاشتیم تا به یه سطل زباله برسیم ، اما دریغ! کیلومترها رانندگی و نبودن سطل زباله و یا حداقل سطل زباله ای که لبریز از زباله نباشد!

به نظر میاد شهرهای شمالی ، شهرهای بدون شهردارند! کمیابترین کالا تو این خطه از کشورمون سطل زباله است و جاهایی هم که سطل وجود داره زباله ها تخلیه نشده ! و مردمی هم که نمیخواستن زباله هاشونو تو طبیعت رها کنن مجبور شده بودن اونها رو اطراف این سطلهای مملو از زباله رها کنن! وضع جاهایی که هزینه ای رو به عنوان ورودی میگیرند هم بهتر از مکانهای رایگان نیست! همونقدر کمبود سطل زباله و همونقدر سطلهای پر از زباله ! چیزی که اصلا ندیدیم مأمور نظافت شهری بود! حتی خیابونها و میادین و پارکهای درون شهرها هم مشکل نظافت دارند ! روستاها و ییلاقهایی که به علت دور از جاده بودن ، مسافر کمتری دارند و بیشتر اهالی بومی تو این مکانها تردد میکنند هم مشکل زباله و جمع آوری زباله دارند!

به نظر میرسه تو این وضع نابسامان شهرهای شمال بیشتر از مردم ، مسئولین مقصرند! خیلی از مردم حاضرند تو ورودی شهرهای پر گردشگر هزینه ای رو بپردازند و یا تو اماکن دیدنی هزینه های بیشتری متقبل بشن برای پاکیزگی! اصلا تو ورودی این شهرها از نفرات یه مبلغی رو فقط برای بهداشت و پاکیزگی بگیرند و با همین پول سطل زباله بگیرند و تو فواصل مناسب و تو جاهای مناسب شهر و دریا و جنگل و کوه و رودخونه بگذارند و کسانی رو به عنوان مأمور پاکیزگی شهرها استخدام کنن! کسی که صدها هزار تا میلیونها تومان هزینه می کنه برای سفر و گردش تو طبیعت ، با کمال میل حاضر میشه چندین هزار هم بده برای تمیزی مسیر و مقصد سفرش!

از سیرویسهای بهداشتی که اصلا نمیشه حرف زد! چاره اش هم سرویس بهداشتی های که توسط بخش خصوصی ساخته و اداره بشن! خیلی از مردم ترجیح میدن به جای سرویس بهداشتی رایگان و کثیف ، از سرویس بهداشتی تمیز و پولی استفاده کنن!

تدبیر و مسئولیت پذیری هنریه که متأسفانه کمتر تو مسئولین دیده میشه! و تو این قضیه مردم واقعا کمترین تقصیر رو دارند!

۹۳/۰۵/۱۲
سپیدار

زباله

شمال

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی