سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

جوجه تیغی دلم

چهارشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۲ ب.ظ

شعرهای خانم عرفان نظر آهاری تو کتاب " روی تخته سیاه جهان با گچ نور بنویس"  خیلی خیلی قشنگند. من که هر وقت این کتاب رو بر می دارم  ، تا بیشتر شعرهاشو برای چندمین بار نخونم، نمی تونم به کتابخونه برگردونمش! شعرهایی مثل:

این فرشته خط خطی است ، با من تماس بگیر خدایا ، روی تخته سیاه جهان ، نهنگ دوست ، یک استکان نور ، جوجه تیغی دلم ، پرنده ماهی ، روی سنگفرش کهکشان ، قلعه ی تلخ ، آن کلید خدا کو؟ ، خوش خیال کاغذی ، دلم سیب سرخ ، خدایا تو قلب مرا می خری؟، امشب این پلنگ ، قالی وظریف و دست باف او ، وای از آن خیال زخمی ات، معرکه ، ایستگاه استجابت دعا و شعر چاپ شده روی قسمت داخلی جلد!

این هیجده اسم ، تموم هیجده شعر این مجموعه است، و من همه ی شعرهای این کتاب رو دوست دارم، مخصوصا اونایی که اسمشونو رنگی نوشتم.

و از بین این هیجده تا، جوجه تیغی دلم رو:

*****     *****      *****     *****     *****     *****

قلب تو کبوتر است

بال هایت از نسیم

قلب من سیاه و سخت

قلب من شبیه ...

               بگذریم

دور قلب من کشیده اند

یک ردیف سیم خاردار

پس تو احتیاط کن

جلو نیا، برو کنار

        *

توی این جهان گنده، هیچ کس

با دلم رفیق نیست

فکر می کنی

چاره دلی که جوجه تیغی است،

چیست؟!

        *

مثل یک گلوله جمع می شود

جوجه تیغی دلم

نیش می زند به روح نازکم

تیغ های تیز مشکلم

        *

راستی تو جوجه تیغی دل مرا

توی قلب خود راه می دهی؟

او گرسنه است و گمشده

تو به او پناه می دهی؟

        *

باورت نمی شود ولی

جوجه تیغی دلم

زود رام می شود

تو فقط سلام کن

تیغ های تند و تیز او

با سلام تو

تمام می شود


از کتاب "روی تخته سیاه جهان با گچ نور بنویس" عرفان آهار نظری ، موسسه انتشارات نور و نار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی