متشکرم از تعریفتون ولی ... آواز دهل شنیدن از دور خوش است D:
خوبه که میگی "بعضی بچه ها گنجایش اون همه کلمه رو ندارن" ! بله گنجایش بچه ها مهمه !
یه اشکالی هم ما معلم اولی ها داریم که فکر می کنیم باید بچه های کلاس ما همه ی کلمه هایی که میشه نوشت رو بنویسند ! تازه فهمیدم که اینطور نیست ! قبلا من هم سخت می گرفتم و انتظار داشتم وقتی نشانه ای رو درس میدم بچه ها همه ی کلمه هایی که حروفش رو خوندن بخونن و بنویسند و حرص میخوردم که بچه هام ضعیف اند !
امسال کلاس اولند و سالهای دیگه هم جزء سالهای آموزششونه پس نیازی نیست همه چی رو امسال یاد بدیم ! نیازی نیست خودم و بچه ی کلاسم رو اذیت کنم تا چیزی رو بیشتر و زودتر از موعد یاد بگیره !
حالا نه خودم رو خیلی اذیت می کنم و نه بچه ها رو ! برای رونویسی و مشق کلمه ی خارج از کتاب میگم ولی نه زیاد ! تو املا هم خیلی سخت ها رو نمیگم ! این کلمه هایی که الان نوشتن شون سخته چند هفته دیگه براشون راحت میشه ، اونوقت این کلمه ها رو میگم که بیشترشون درست بنویسند . و اعصاب خودم و بچه ها و اولیاشون خط خطی نمیشه ! :)
برای یک بار نوشتن و خوندن و روانخوانی کلمه های بیشتری میگم ولی انتظار ندارم تو املا همه ی بچه ها اونا رو درست بنویسند . توی املا هم اگه بخوام کلمه ی جدید بگم اول میگم که میخوام یه کلمه ی جدید بگم و دوست دارم ببینم خودشون می تونن بنویسند و فرصت میدم سعی خودشون رو بکنند و بعد اون کلمه رو روی تخته می نویسم تا کسانی که اشتباه نوشتن درست کنند !
در ضمن برای نشانه های 2 که حروف عربی هستن به جز کلمه های خود کتاب به اندازه ی انگشت های یه دست هم کلمه ی خارج از کتاب نمیگم !
اگه خیلی بیشتر از توان بچه ها ازشون انتظار نداشته باشیم تدریس و یادگیری برای ما و بچه ها شیرین میشه!
عزیزم به خودت و بچه ها بیشتر از اونی که باید سخت نگیر !
در ضمن کلاست خیلی هم خوبه ! بودن 3-4 نفر ضعیف غیر طبیعی نیست ! احتمالا اگه توقعت خیلی بالاتر از توانشون نباشه اینها هم میشن متوسط کلاس و متوسطها میشن خیلی خوب !
طاعات قبول درگاه حق
خیلی زیبا و روان می نویسید همه پستای این صفحه رو خوندم و انگاری چندین کتاب خوندم ممنون
التماس دعا و با اجازه لینک وبتونو برداشتم