سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

۳۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

خش خش... صدای پای خزان است...

چار فصل دفتر دل قصه ی پاییز بود
روزها در انتظار فصل پنجم زیستم

۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۰۶
سپیدار

همه می توانند بنشینند

و از ایستاده ها بسرایند

ایستاده ها -اما

همه درخت و دیوار نیستند

تا چه نوشتن را

              دل

              دل کنی

ایستاده ها رفته اند!

از کتاب تنفس آزاد با محمدعلی بهمنی

----------------------------------------------------------------------

پ ن: دل دل کردن ...

۱ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۲۰:۴۰
سپیدار

یازدهم : بیعت گرفتن رسمی

ای مردمان! شما بیش از آنید که در یک زمان با یک دست من بیعت نمایید. از این روی خداوند عزّوجل به من دستور داده که از زبان شما اقرار بگیرم و پیمان ولایت علی امیرالمؤمنین را محکم کنم و نیز بر امامان پس از او که از نسل من و اویند؛ همان گونه که اعلام کردم که ذرّیّه من از نسل اوست.

پس همگان بگویید:

«البتّه که سخنان تو را شنیده پیروی می کنیم و از آن ها خشنودیم و بر آن گردن گذار و بر آن چه از سوی پروردگارمان در امامت اماممان علی امیرالمؤمنین و امامان دیگر - از صلب او - به ما ابلاغ کردی، با تو پیمان می بندیم با دل و جان و زبان و دست هایمان. با این پیمان زنده ایم و با آن خواهیم مرد و با آن اعتقاد برانگیخته می شویم. و هرگز آن را دگرگون نکرده شکّ و انکار نخواهیم داشت و از عهد و پیمان خود برنمی گردیم.

[ای رسول خدا] ما را به فرمان خدا پند دادی درباره ی علی امیرالمؤمنین و امامان از نسل خود و او، که حسن و حسین و پیشوایان بعد از آنان که خداوند برپا کرده است. پس عهد و پیمان از ما گرفته شد از دل و جان و زبان و روح و دستانمان. هر کس توانست با دست وگرنه با زبان پیمان بست. و هرگز پیمانمان را دگرگون نخواهیم کرد و خداوند از ما شکست عهد نبیند. و نیز فرمان تو را به نزدیک و دور از فرزندان و خویشان خود خواهیم رسانید و خداوند را بر آن گواه خواهیم گرفت. و هر آینه خداوند بر گواهی کافی است و تو نیز بر ما گواه باش.»

ای مردمان! اکنون چه می گویید؟ همانا خداوند هر صدایی را می شنود و آن را که از دل ها می گذرد می داند. «هر آن کس هدایت پذیرفت، به خیر خویش پذیرفته. و آن که گمراه شد، به زیان خود رفته.»(زمر41) و هر کس بیعت کند، هر آینه با خداوند پیمان بسته؛ که «دست خدا بالای دستان آن هاست.»(فتح10)

ای مردمان! اینک با خداوند بیعت کنید و با من پیمان بندید و با علی امیرالمؤمنین و حسن و حسین و امامان پس از آنان از نسل آنان که نشانه ی پایدارند در دنیا و آخرت.

خداوند مکّاران را تباه می کند و به باوفایان مهر می ورزد. «هر که پیمان شکند جز این نیست که به زیان خود گام برداشته، و هر که بر عهدی که با خدا بسته پابرجا ماند، به زودی خدا او را پاداش بزرگی خواهد داد.»(فتح10)

هان ای مردمان! آن چه بر شما برگفتم بگویید و به علی با لقب امیرالمؤمنین سلام کنید و اکنون بگویید: «شنیدیم و فرمان می بریم پروردگارا، آمرزشت خواهیم و بازگشت به سوی تو است.»(بخشی از 285بقره) و نیز بگویید: «تمام سپاس و ستایش خدایی راست که ما را به این راهنمایی فرمود وگرنه راه نمی یافتیم و البته فرستادگان پروردگارمان به درستی آمده اند»(اعراف43)

ای مردمان! هر آینه برتری های علی بن ابی طالب نزد خداوند عزّوجل - که در قرآن نازل فرموده - بیش از آن است که من یکباره برشمارم. پس هر کس از مقامات او خبر داد و آن ها را شناخت او را تصدیق و تأیید کنید.

ای مردمان! آن کس که از خدا و رسولش و علی و امامانی که نام بردم پیروی کند، به رستگاری بزرگی دست یافته است.

ای مردمان! سبقت جویان به بیعت و پیمان و سرپرستی او و سلام کنندگان بر او با لقب امیرالمؤمنین، رستگارانند و در بهشت های پربهره خواهند بود.

هان مردمان! آن چه خدا را خشنود کند بگویید. پس اگر شما و تمامی زمینیان کفران ورزند، خدا را زیانی نخواهد رسانید.

پروردگارا، آنان را که به آن چه ادا کردم و فرمان دادم ایمان آوردند، بیامرز. و بر منکران کافر خشم گیر! و الحمدللّه ربّ العالمین.

بهشت را بهشته ام بهشت من علی بود 

۱ ۳۰ شهریور ۹۵ ، ۲۰:۲۴
سپیدار

http://s1.picofile.com/file/6901155930/0084738d_7a42_4d9f_8e15_c7478c066808.jpg

پیش از تو، هیچ اقیانوس را نمی شناختم

که عمود بر زمین بایستد...

پیش از تو، هیچ خدایی را ندیده بودم

که پای افزاری وصله دار به پا کند،

و مَشکی کهنه بر دوش کشد

و بردگان را برادر باشد.

استاد موسوی گرمارودی

شعر کامل

۰ ۲۹ شهریور ۹۵ ، ۲۳:۳۹
سپیدار

دهم : حلال و حرام، واجبات و محرمات

ای مردمان! همانا حج و عمره از شعائر و آداب و رسوم خدایی است. هرکس به خانه ی خدا به عنوان حج یا عمره بیاید برای او اشکالی نیست که سعی صفا و مروه نیز به جا آورد و هرکس به راه خیر و نیکی شتابد خدا پاداش وی را خواهد داد که او به همه ی امور خلق عالِم است .(بقره 158)

ای مردمان! در خانه ی خدا حج گزارید؛ که هیچ خاندانی داخل آن نشد مگر بی نیاز شد و مژده گرفت، و کسی از آن روی برنگردانید مگر بی بهره و نیازمند گردید.

هان مردمان! مؤمنی در موقف (عرفات، مشعر، منا) نمانَد مگر این که خدا گناهان گذشته ی او را بیامرزد و بایسته است که پس از پایان اعمال حج [با پرونده ی پاک ] کار خود را از سر گیرد.

ای مردمان! حاجیان از سوی خداوند کمک شده اند و هزینه های سفرشان جبران می شود و جایگزین آن به آنان خواهد رسید. و البته خداوند پاداش نیکوکاران را تباه نخواهد کرد.

هان مردمان! خانه ی خدا را با دین کامل و دانش ژرفاییِ آن دیدار کنید و از زیارتگاهها جز با توبه و بازایستادن [از گناهان] برنگردید.

ای مردمان! نماز را به پا دارید و زکات بپردازید همان سان که خداوند عزّوجل امر فرموده. پس اگر زمان بر شما دراز شد و کوتاهی کردید یا از یاد بردید، علی صاحب اختیار و تبیین کننده ی بر شماست.

خداوند عزّوجل او را پس از من امانتدار خویش در میان آفریدگانش نهاده. همانا او از من و من از اویم. همانا او و فرزندان من از جانشینان او، پرسش های شما را پاسخ دهند و آن چه را نمی دانید به شما می آموزند.

بدانید! حلال و حرام بیش از آن است که من شمارش کنم و بشناسانم و در این جا یکباره به حلال فرمان دهم و از حرام بازدارم. از این روی مأمورم از شما بیعت بگیرم که دست در دست من نهید در مورد پذیرش آن چه از سوی خداوند آورده ام درباره ی علی امیرالمؤمنین و اوصیای پس از او که آنان از من و اویند. و این امامت به وراثت پایدار است و خاتم امامان، مهدی است و استواری امامتِ او تا روزی است که او با خداوند قدر و قضا دیدار کند.(قیامت)

ای مردمان! شما را به هرگونه روا و ناروا(حلال و حرام) راهنمایی کردم و از آن هرگز برنمی گردم.

بدانید و آگاه باشید! آن ها را یاد کنید و نگه دارید و یکدیگر را به آن توصیه نمایید و در آن [احکام خدا] دگرگونی راه ندهید. هشدار که دوباره می گویم: بیدار باشید! نماز را به پا دارید. و زکات بپردازید. و امر به معروف کنید و از منکر بازدارید.

و بدانید که برترین بخش و ریشه ی امر به معروف این است که به گفته ی من [درباره ی امامت ] برسید و سخن مرا به دیگران برسانید و غایبان را به پذیرش فرمان من توصیه کنید و آنان را از ناسازگاری سخنان من بازدارید؛ همانا سخن من فرمان خدا و من است و هیچ امر به معروف و نهی از منکری جز با امام معصوم تحقق و کمال نمی یابد.

ای مردمان! قرآن بر شما روشن می کند که امامان پس از علی فرزندان اویند و من به شما شناساندم که آنان از او و از من اند. چرا که خداوند در کتاب خود می گوید: «امامت را فرمانی پایدار در نسل او قرار داد...»(زخرف28) و من نیز گفته ام که: «مادام که به قرآن و امامان تمسک کنید، گمراه نخواهید شد.»

هان مردمان! تقوا را، تقوا را رعایت کرده از سختی رستاخیز بهراسید همان گونه که خداوند عزّوجل فرمود: «البته زمین لرزه ی روز رستاخیز حادثه ی بزرگ است...»(حج1)

مرگ، قیامت، و حساب و میزان و محاسبه ی در برابر پروردگار جهانیان و پاداش کیفر را یاد کنید. آن که نیکی آورد، پاداش گیرد. و آن که بدی کرد، بهره ی از بهشت نخواهد برد.

من آن نیم که حلال از حرام نشناسم

شراب با تو حلال است و آب بی تو حرام

۰ ۲۹ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۵۱
سپیدار

نهم : مطرح کردن بیعت

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعکس، کد موسیقی، روزگذر دات کام http://roozgozar.com

ای مردمان! من پیام خدا را برایتان آشکار کرده تفهیم نمودم. و این علی است که پس از من شما را آگاه می کند.

اینک شما را می خوانم که پس از پایان خطبه با من و سپس با علی دست دهید تا با او بیعت کرده به امامت او اقرار نمایید.

 بدانید من با خداوند بیعت کرده ام و علی با من پیمان بسته و من اکنون از سوی خدی عزّوجل برای امامت او پیمان می گیرم.

(خدا می فرماید!)«[ی پیامبر ]آنان که با تو بیعت کنند هر آینه با خدا بیعت کرده اند. دست خدا بالای دستان آنان است. و هر کس بیعت شکند، بر زیان خود شکسته، و آن کس که بر پیمان خداوند استوار و باوفا باشد، خداوند به او پاداش بزرگی خواهد داد.

عجب حلوای قندی تو، امیر بی‌گزندی تو

عجب ماه بلندی تو، که گردون را بگردانی

امیر بی گزند - محسن چاوشی

۱ ۲۸ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۳۶
سپیدار

دستان کدام فتنه رویت را
در پرده‌ای از غبار پیچیده

"احمد متوسلیان "! برا بعضی ها یه اسمه، اسم یه فرمانده ی دوران جنگ! برا بعضی ها یه قهرمانه! برا بعضی ها هم قهرمانه اما قهرمانی که باید اسمش هم مثل خودش ناپدید بشه! و برای خیلی ها ... هیچّی!

فرمانده ی افسانه ای و کم نظیری که حتی یه اتوبان و خیابون و میدان مهم و معروف هم تو شهری که توش زندگی کرد به نامش نیست ! تو شهری که اگه تو اسامی خیابونها و میدوناش دقیق بشیم ، کم اسمِ کم ارزش پیدا نمی کنیم! هر چند شاید اسم "حاج احمد متوسلیان" برا خیابونها و میدانهای شهرمون زیادی بزرگ باشه! هر چند گذاشتن این اسم بزرگ رو اتوبان یا میدانی هم تأثیر چندانی تو از غربت دراومدن حاج احمد نداره (همونطور که برا غربت همت و باکری و بهشتی و ... مرهم نشد!) ولی ...

وقتی کوه گم شد

بهزاد بهزادپور - نشر صاعقه

*****

وقتی "وقتی کوه گم شد" فیلمنامه ی سرگذشت سردار بی نشان احمد متوسلیانِ!! بله فیلمنامه ! فیلمنامه ای که در حقیقت - طبق گفته ی خود ناشر - برای تولید یه مجموعه ی سیزده قسمتی برای تلویزیون ، توسط بهزاد بهزاد پور نوشته شده، ولی ساخته نشد ! نخواستن که ساخته بشه ! نگذاشتن که ساخته بشه !

تو یه جایی از کتاب اومده :

مرتضی در حضور مصطفی ، با رضایی که کارگردان فیلم است ، صحبت می کند .

در کنار رضایی ، محسنی که نویسنده فیلمنامه است نشسته .

مرتضی: یعنی آخرین حرف شما اینه؟!

رضایی: این آخرین حرف من نیست . این آخرین حرف جامعه حاضره . مگه من می تونم برای صندلی های خالی فیلم بسازم .

ما فیلم برای تماشاچی می سازیم . وقتی تماشاچی های ما اینجور به فیلمها جنگی بی رغبت شدن من فیلمساز چیکار می تونم بکنم ! 

مرتضی با لبخندی تلخ چنین می گوید.

مرتضی: اما این سوژه ها و داستان هایی که ما به شما دادیم ، با تمام اون داستان هایی که از جنگ ساخته شده فرق می کند . تا حالا اکثر فیلمهای جنگی که ساخته شده ، همه اش حاصل خیال پردازی یه عده آدم بی اطلاع از واقعیت های جنگ بوده ، تمام شون ظاهر جنگ رو روایت کرده ، تیر و تیرکشی ، حادثه پردازی ، به بهانه دفاع مقدس ، دختربازی به بهانه دفاع مقدس ، تحریف حقایق جبهه به بهانه ی ساختن فیلم جنگی رئال از دوران دفاع مقدس!

اما این داستان هایی که ما تهیه کردیم ، روایتگر باطن جنگه، داستان درون آدم ها و بسیجی هاست ، قصه زندگی و روح انسان هاست . تماشاچی های ما تا حالا باطن واقعی جنگ رو ندیدن ، تا حالا درون یه بسیجی رو تماشا نکردن ، تا حالا ندیدن که یه بسیجی چه احساسات لطیف و زیبایی داره ، شما اون داستان ها رو یه بار دیگه مطالعه کنید .(ص438)

*****

اگه نگم بهترین ، لااقل یکی از انگشت شمار ، بهترین هایی بود که درباره ی فرماندهان دفاع مقدس نوشته شده ! قلب

خوندن این کتاب شاید برای کسانی که حاج احمد رو می شناسن و داستان زندگیش رو میدونن چیز جدیدی نداشته باشه( که باز هم فکر می کنم خوندن سرگذشت حاج احمد به قلم روان ، جذاب و توانای بهزاد بهزادپور یه لطف دیگه داره ) ولی مطمئنا کسانی که شناختی از احمد متوسلیان ندارن رو عاشق می کنه ! عاشق حاج احمد ! عاشق رضا دستواره ، حسین قجه ای و ...

*****

کاش سریالش ساخته می شد ! ... کاش سریالش ساخته بشه !

***

نمی دونم ! از اونجایی که خیلی اهل فیلم و سریال نیستم شاید اگه سریالش پخش می شد و من نمی دونستم درباره ی حاج احمده به احتمال زیاد با دیدن قسمت اول بی خیالِ دیدن سریال می شدم !(از بس که بد سلیقه ام!نیشخند)

با وجود اینکه کتاب "وقتی کوه گم شد" رو دوست دارم و شاید از 5 ستاره 4 و نیم ستاره بهش بدم! اما دلیل نمیشه ایرادی بهش نداشته باشم!متفکر اون 4.5 ستاره مربوط به خود حاج احمد و بخش های مستند و واقعی کتاب میشه !

اما او نیم ستاره ی کسر شده برای چیه؟

سرعت تحول حمیده و فریبا و بعدش سعید رو نمی تونم بپذیرم ! بعضی دیالوگهای مربوط به قصه ی بستر و زمینه ی فیلم به نظرم لوس بودن! (البته باز هم بگم که قسمت های مربوط به حاج احمد و جنگ حرف ندارن و خیلی هم محکم و متین و قشنگند!)

اما موضوع فیلم - داستان :

جوانی به اسم مرتضی تمامی کتابهای کتابخونه ی پدر نویسنده اش(رسول رضائیان) رو که فوت کرده به یه کتاب فروش می فروشه. پسر این کتابفروش "سعید" که به نظر میاد دبیرستانی باشه ، عاشق دختری به اسم "حمیده " است و گویا هر روز براش نامه ی عاشقانه می نویسه !

از قضا این بار سعید نامه اش رو رو برگه ای می نویسه که پشتش دستنوشته های پدر مرتضی است درباره ی احمد متوسلیان ! و حمیده اشتباهاً پشت برگه (دستنوشته های نویسنده) رو می خونه . صفحاتی پراکنده از دو هزار و خرده ای صفحه !

داستان زمینه ی کتاب حول و حوش تلاش حمیده و دوستش برای به دست آوردن بقیه ی دستنوشته ها از یک طرف و تلاش عده ای دیگه برای پیدا کردن و از بین بردن اون دستنوشته ها می چرخه !

***

اگه نخوندین این کتاب رو اول بخونیدش و بعد دعا کنیم یه کارگردان درست و حسابی و کاربلد سریالش رو برامون بسازه!خیال باطل

چشم‌ها به جاده مات، بلکه سر رسد سوار
 رخ نشان نمی‌دهد باز هم شبیه پار
 
کهتران سیه به بر لیک تشنه ی خبر
 مهتران نشسته‌اند داغدار و سوگوار
 
ناگزیر و بسته است، خسته و شکسته است
 دست‌های زیر سنگ، دوش‌های زیر بار
 
پاوه گرم بوی او، سر به راه خوی او
 صبر سرکشش شده است کوه‌های استوار
 
گرگ و میش فتنه‌گون ، ما زبون و سرنگون
 مانده او ولی هنوز ، ایستاده در غبار
(احمدرضا رضایی)
عنوان و بیت نخستین از محمدرضا آغاسی
۱ ۲۸ شهریور ۹۵ ، ۱۳:۳۲
سپیدار

هشتم : حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف

آگاه باشید! همانا آخرین امام، قائم مهدی از ماست.

بدانید! او بر تمامی ادیان چیره خواهد بود.

هشدار! که اوست انتقام گیرنده از ستمکاران.

هشدار! که اوست فاتح دژها و قلعه ها و منهدم کننده ی آنها.

هشدار! که اوست چیره بر تمامی قبایل مشرکان و هدایت کننده ی آنان.

بدانید! که او خونخواه تمام اولیای خداست.

آگاه باشید! اوست یاور دین خدا.

بدانید! که او از دریایی ژرف پیمانه هایی افزون گیرد.

بدانید! که او به هر ارزشمندی به اندازه ی ارزش او، و به هر نادان و بی ارزشی به اندازه ی نادانی اش نشانه می دهد .

بدانید! که او نیکو و برگزیده ی خداوند است.

بدانید! که او وارث دانش ها و حاکم بر ادراک هاست.

هان! بدانید که او از سوی پروردگارش سخن می گوید و آیات و نشانه های او را برپا کند.

بدانید همانا اوست بالیده و استوار.

آگاه باشید! هموست که [اختیار امور جهانیان و آیین آنان ] به او واگذار شده است.

آگاه باشید! که تمامی گذشتگان از قرن ها ظهور او را پیشگویی کرده اند.

آگاه باشید! که اوست حجّت پایدار و پس از او حجّتی نخواهد بود.

درستی و راستی و نور و روشنایی تنها نزد اوست.

هان! کسی بر او پیروز نخواهد شد و ستیزنده ای او یاری نخواهد گشت.

بدانید که او ولی خدا در زمین، داور او در میان مردم و امانتدار امور آشکار و نهان است.

در دل ندهم ره پس از این مِهر بتان را

مُهر لب او بر در این خانه نهادیم

۰ ۲۷ شهریور ۹۵ ، ۲۰:۲۲
سپیدار

بهم پیام داده که شماره تو دادم به یه بنده خدایی ! بهت زنگ میزنه درباره ی من تحقیق کنه !

فکر می کنم رو مهارت تعریف و تمجید کردن من حساب کرده !

من هم خودم رو آماده کرده بودم تا هر چی از این رفیق میدونم بریزم تو دوری که ...

یادم افتاد: من گوشی ندارم ! تبلت هم جز دقایقی محدود در روز روشن نمیشه ! (اون دقایق محدود هم، خودم همراه تبلت از پریز آویزونم ! )

دیروز که طبق معمول تبلت بعد از چند ساعت بیهوشی برای دقایقی به هوش اومده بود دیدم تو زمان خاموشی یه تماس ناشناس داشتم !

...

داشتم فکر می کردم : اصلا نتایج این تحقیق چقدر معتبره؟!!!

مگه قراره من درباره ی "دوستم" چیزی غیر از خوبی بگم؟! (حالا من یه دوست بدجنسم و راستش رو میگم ! بالاخره باید انتقام اونهمه خوب بودن اعصاب خرد کن رو یه جا ازش بگیرم دیگه ! ولی دوست اسمش روشه " دوست "! نمیاد بدی دوستش رو بگه که !)

مگه این که بخوان از روی دوستاش، دوست ما رو بشناسن که ... بدبخت شد

۰ ۲۷ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۰۴
سپیدار

هفتم : پیروان اهل بیت علیهم السلام و دشمنان ایشان

هان مردمان! صراط مستقیم خداوند منم که شما را به پیروی آن امر فرموده. و پس از من علی است و آن گاه فرزندانم از نسل او، پیشوایان راه راستند که به درستی و راستی راهنمایند و به آن حکم و دعوت کنند.

سپس پیامبر صلّی الله علیه و آله قرائت فرمود: «بسم الله الرّحمن الرّحیم الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ ﴿1﴾ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ ﴿2﴾ مَالِکِ یَوْمِ الدِّینِ ﴿3﴾ إِیَّاکَ نَعْبُدُ وإِیَّاکَ نَسْتَعِینُ ﴿4﴾ اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِیمَ ﴿5﴾ صِرَاطَ الَّذِینَ أَنعَمتَ عَلَیهِمْ غَیرِ المَغضُوبِ عَلَیهِمْ وَلاَ الضَّالِّینَ ﴿6﴾» (حمد)

هان! به خدا سوگند این سوره درباره ی من نازل شده و شامل امامان می باشد و به آنان اختصاص دارد.

آنانند "اولیای خدا که ترس و اندوهی برایشان نیست" (یونس62) 

بدانید ! "ستیزندگان آنان گمراه و نابخرد و برادران شیاطین اند که برای گمراهی مردمان ، سخنان بیهوده را به یکدیگر می رسانند" .(انعام 112)

بدانید که خداوند از دوستان امامان در کتاب خود چنین یاد کرده: «[ای پیامبر ما] نمی یابی ایمان آورندگان به خدا و روز بازپسین، که ستیزه گران خدا و رسول او را دوست بدارند، گرچه آنان پدران، فرزندان،برادران و خویشانشان باشند. خداوند ایمان را در دلهایشان تثبیت فرموده و با روحی از سوی خود ایشان را تأیید نموده ، آنان جاودانه در بهشت هایی در خواهد آورد که از زیر درختان آن ها نهرها جاری است . خداوند از آنان خشنود است و آنان از خداوند ، همانان اند حزب الله . بدانید حزب الله رستگارانند ."(مجادله22)

بدانید! دوستداران امامان مؤمنانی هستند که خداوند عزوجل چنین توصیف فرموده: «آنان که ایمان آورده و باور خود را به شرک نیالوده اند، در امان و آنان هدایت یافتگان اند.»(انعام82)
هشدار! یاران پیشوایان کسانی هستند که به باور رسیده و از تردید و انکار دور خواهند بود.(حجرات15)

هشدار! یاران امامان آنانند که با آرامش و سلام به بهشت درخواهند شد و فرشتگان با سلام آنان را پذیرفته، خواهند گفت: «درود بر شما که پاک شده اید. اینک داخل شوید که در بهشت، جاودانه خواهید بود.»(حجر46)

بدانید! بهشت پاداش دوستان آنان است و در آن بی حساب روزی داده خواهند شد.(غافر40)

بدانید! دشمنان آنان آن کسانی اند که در آتش درآیند.(نساء10) و همانا ناله ی افروزش جهنم را می شنوند در حالی که شعله های آتش زبانه می کشد و زفیر (صدی بازدم) جهنم را نیز درمی یابند.(ملک7)

علی ولی الله

و خداوند درباره ی ستیزگران با آنان فرموده: «هرگاه امتی داخل جهنم شود همتای خود را نفرین کند تا آنکه تمامی آنان به یکدیگر بپیوندند ، آخرین آنها با اشاره به اولین آنها گوید پروردگارا! اینان ما را گمراه کردند پس بر آنان کیفر دوچندان از آتش فرود آور . خداوند فرماید برای هر دو گروه کیفر دوچندان خواهد بود و لیکن شما نمی دانید»(اعراف 38)

بدانید که خداوند درباره ی دشمنان امامان فرماید: «هر گروهی از آنان داخل جهنم شود نگاهبانان می پرسند: مگر برایتان ترساننده ای نیامد؟! می گویند: چرا ترساننده آمد لیکن تکذیب کردیم و گفتیم: خداوند وحی نفرستاده و شما نیستید مگر در گمراهی بزرگ!»و نیز گویند :"اگر سخن خدا را می شنیدیم یا اندیشه می کردیم اکنون در میان اهل آتش نبودیم " . پس اینان به گناه خود اعتراف نمودند و خطاب قهر فرا رسد که: «نابود باد دوزخیان!»(ملک8-11)

هشدار! یاران امامان در نهان، از پروردگار خویش ترسانند، آمرزش و پاداش بزرگ برای آنان خواهد بود.(ملک12)

هان مردمان! چه بسیار راه است میان آتش و پاداش بزرگ!

ای مردمان! خداوند ستیزه جویان ما را ناستوده و نفرین فرموده و دوستان ما را ستوده و دوست دارد.

ای مردمان! بدانید که همانا من انذارگرم و علی مژده دهنده.

هشدار! که من بیم دهنده ام و علی راهنما.

ای مردمان! بدانید که من پیامبرم و علی وصی من است.

هان مردمان! بدانید که همانا من فرستاده ام و علی امام و وصی پس از من است. و امامان پس از او فرزندان اویند.

آگاه باشید! من والد آنانم ولی ایشان از نسل علی خواهند بود.

باده مست و باده نوشان مست و ساقی مستِ مست

مست می چرخد به دورش عالمی ساغر به دست

۰ ۲۶ شهریور ۹۵ ، ۲۰:۳۰
سپیدار