ایران کالا
یه زمانی تلویزیون وقتی میخواست وسط سریال آگهی بازرگانی پخش کنه، طول زمان آگهی رو زیرنویس می کرد . ما هم زمان رو تنظیم کرده و کانال رو عوض می کردیم و با تموم شدن آگهی برمی گشتیم سر سریال یا هر برنامه ی دیگه ای که می دیدیم .
خیلی زود تلویزیون متوجه اشتباهش شد و دیگه زمان انتهای پیام بازرگانی رو اعلام نمی کنه !
یعنی چی؟ ... یعنی مردم معمولا دوست ندارن پیامهای بازرگانی رو تماشا کنند و تماشای تبلیغات بین برنامه های پرمخاطب یه جور آش کشک خاله است و ناچاریم بخوریمش !
حالا داشته باشین تلویزیون زحمت کشیده و برای حمایت از تولید ملی ، شبکه ای مستقل زده "ایران کالا" نام !!
تبلیغ کالاهای خارجی رو بین سریالها و برنامه های پربیننده و تو شبکه های پرمخاطبش پخش می کنه که مردم ناچارند ببینندشون و کالاهای ایرانی رو تو شبکه ای که خیلی ها رغبت نمی کنند ببینند !... کی میاد شبکه ای که سریال و سرگرمی و فوتبال و ترانه و تصنیف و موسیقی و کارتون و ... نداره رو تماشا کنه آخه؟!!!!
(همه مون میدونیم اگه شبکه هایی ماهواره ای ، خاص تبلیغات وجود داره ، دلیلش استقبال مردم از تبلیغات و پیام بازرگانی نیست . بلکه جذابیت های دیگه است که ... بماند !!!)
به این نوع حمایت از تولید ملی به نظر من میگن: آب در هاون کوبیدن !
...
خلاصه خودمون باید به فکر باشیم :
به دست غیر مبادا امیدواری ما ... نیامدست به جز ما کسی به یاری ما