سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

همسایه ها یاری کنید!

پنجشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۸ ب.ظ

سلام

همکار عزیزی سؤالی پرسیدن که فکر می کنم سؤال و مشکل خیلی از معلمهای کلاس اول باشه.

خوشحال میشم اگه تجربیات کارسازتون رو در اختیارمون قرار بدین و با پاسخ به سؤال ایشون ، باری از دوش همکارای خودتون و خودمون (از جمله خودم!) بردارین!

سلام چند سوال داشتم:

1- دانش آموزای من کندنویس هستند و تمرین های کتاب بنویسیم را تو یک زنگ تموم نمی کنند چکار کنم؟

2- تو گوش دادن مشکل دارند و زود حواسشون پرت میشه ؟

3-یه دو نفر هم از مدرسه می ترسند و هر روز با اینا ماجراهایی داریم .

4- بعضی ها مثل سرمشق نمی نویسن

همکاران گرامی اگر می تونن مرا راهنمایی کنن

 

۹۴/۰۷/۲۳
سپیدار

نظرات (۳)

۲۴ مهر ۹۴ ، ۱۵:۳۲ کلبه الفبا

سلام در مورد سوال اول من به کند نویسها تخفیف میدم خودم با مداد قرمز در هر خط 4 خط فاصله میکشم میگم 5 تا بنویس اما خوش خط  ویا میگم یه دوری توی کلاس میزنم میگم ببینم چقدر نوشتی 

در مورد سوال دوم یه معلم باید در هر لحظه هم تغییر موقعیت بده هم تن صداش عوض بشه اگه اون جلوباشی وحرف بزنی فایده نداره باید بچرخی تو کلاس وباحرکات جالب توجهشون را جلب کنی یه بار داشتم از اینجور حرکاتا میکردم ناظم اومد دید تا یک ساعت میخندید منم از خجالت آب شدم

در مورد سوال 3 به نظرم تا یکی دوهفته اول مدارا اما از هفته سوم والدین باید از صبح مدرسه راترک کنند وباید با دانش آموز جدی بود وقاطع برخورد کرد

در مورد سوال چهارم اینکه قرار نیست همه عالییی باشند توانایی ها فرق میکنه نمیشه انتظار داشت در یک کلاس همه دقیقا مثل سرمشق بنویسند با کمی اغماض هم قابل قبوله 

البته ببخشید جسارت کردم بند فقط نظرمو گفتم

پاسخ:
ممنون عزیزم
میگم یه دونه ای! بیراه نگفتم :)

سپیدار (گفتم زیر پست مربوطه هم بنویسم!)

عجالتا این جوابهای ناقص ما رو داشته باشین تا حرفه ای ها خودی نشون بدن!:
1- استفاده از سیاست تشویقی: کسانی که زود تموم کنند تو کتابشون شکل می کشم و به تعداد معینی برسن جایزه می گیرن ! اگه کسی تموم نکنه باید تو خونه بنویسه و مشقش هم از بقیه بیشتر میشه!
دو تا از شاگردام که خیلی کند می نوشتن ، از بقیه جداشون کردم و یک ربع وقت دادم تا تموم کنن وگرنه از نقاشی و بازی و حیاط رفتن تشویقی محرومند!

2- کسانی که حواسشون زود پرت میشه رو جلوی کلاس بنشونیم ، جایی که کمترین عامل حواس پرتی باشه ! (درس رو هم کوتاه کنیم ! دانش آموز کلاس اولی بیش از 20 دقیقه نمی تونه درس گوش کنه! ) با این تبصره که درس باید با تحرک و جذابیت همراه باشه!
خود من تو دانشگاه 20 دقیقه هم نمی تونستم به سخنرانی یکنواخت استادی گوش کنم . ته کلاس بهشت بی حواسان برا فعالیت های غیر درسی !!!!

3- سال گذشته من به این دانش آموزا مسؤلیت می دادم . برگه پخش کن ! برگه جمع کن! دفتر بیار ! دفتر ببر ! و ... ولی وانمود می کردم دستیار مهم منند! اگه جواب نمی داد خودش میدونست و مادرش و ناظم مدرسه!!!(دروغ چرا؟!)
البته تمام فعالیت ها باید در راستای بر طرف کردن علت اصلی ترسش باشه . دانش آموز من لوس بود و مامانش رو می خواست .

4- بعضی ها مثل سرمشق ننویسند که ایرادی نداره ! تو خیلی از کلاسها فقط بعضی ها مثل سرمشق می نویسند!  :)
ولی از شوخی گذشته ، بعضی ها اگه فقط بتونن شکل اون علامت رو طوری بکشند که بشه بفهمید چیه ، کافیه! ضمن اینکه علامتهای سختی چون هـ و ح و ... رو بعداً و موقع تدریس این نشانه ها حتما بهتر خواهند نوشت و عجله ای برا خوشنویس کردن بچه ها نباید داشته باشیم!

اگه جوابهای کاملتر و بهتری به نظرم رسید یا پیدا کردم، زیر پست مربوطه ان شاءالله می نویسم! (هر چند مطمئنم شما راه های بهتر و بیشتری از من بلدید ولی شاید جواب ما و دوستان جرقه ای باشه برا کشف مناسبترین راه برا سؤالاتتون!)

واقعا سوالات خوبی پرسیدین
منم باشون درگیرم. 
یه سوال هم من دارم،برا بچه ای که اعتماد به نفس پایینی داره و سرمشق ها را خوب مینویسه ولی خودش فکر میکنه بد مینویسه و مدام گریه میکنه ،با اینکه من فقط تشویقش میکنم،چه راه حلی پیشنهاد میدین؟
پاسخ:
سلام
عزیزم step by step!
 اول جوابهای پیشنهادیتو به این سؤالها بده ببینیم ما باید با این بچه ها چه کار کنیم بعد بریم سراغ کیس شما!😉
ولی عجالتا پیشنهاد می کنم نمونه خطش رو بزنی تو راهروی مدرسه برا تشویق یا سر صف معرفیش کنی به عنوان خوش خط ، یا چه میدونم مشقش رو کم بگی یا اصلا نگی به این دلیل که چون خوش خط می نویسه امروز نیازی به مشق نوشتن نداره ! یا بهش مأموریت بدین چون خوش خط و خوب می نویسه بره کمک یکی از بچه های ضعیفتر و یا کندنویس و به جای شما بهش سرمشق بده یا تو نوشتن کمکش کنه !
ضمن اینکه فکر می کنم انتظارات والدینش (تو هر زمینه ای )از این بچه خیلی زیاده ! و بچه احتمالا عادت کرده که بهش بگن کارش درست نیست ! اگه دلیل این عدم اعتماد به نفس همینی باشه که گفتم ،  فکر می کنم باید کاری کنین که احساس مفید بودن بکنه ! مسؤلیتهای کوچیک و هماهنگی و صحبت با والدینش برا همراهی تو خونه می تونه مفید باشه !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی