سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

فرزندان قابیل

جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۰۱ ب.ظ

"شنیدن " ملاک ایمان آوردن نیست.

*******

پسران دوزخ فرزندان قابیل نوشته مجید پورولی کلشتری نشر: عماد فردا


این اسم رو شب از تلویزیون شنیدم . برنامه ای بود درباره ی نمایشگاه کتاب . فرداش تو نمایشگاه رفتم سراغش ببینم چیه؟ هر چند امیدی نداشتم بهش ! بالاخره نه موضوعش کارشده بود و نه اسم نویسنده اش به گوشم خورده بود! از اون گذشته دلم هم نمی خواست کتابی با جزئیات وحشیگری این گروه وحشی بخونم ! (همونطور که تا حالا نخواستم یکی از بیشمار کلیپ های جنایتهاشون رو ببینم !) ولی کلمه داعش با همه ی وحشت و نکبتی که باهاش ملازمه و توضیحات مختصر اون برنامه ی کذایی باعث شد بخرمش!

وقتی کتابها رو بردم خونه ، همسر برادرم کتاب رو برداشت و اجازه گرفت قبل از من ، اون بخوندش!)با اینکه معمولا از این عادتا ندارم کتابی رو قبل ازاینکه خودم بخونم به کس دیگه ای بدم ؛ ولی از اونجایی که این زن داداش نازنین، تقریبا به دست خود من کتابخون شده - اونم از نوع حرفه ای- قاعده رو به نفع اون به هم زدم و دادم بخونه.)

وقتی کتاب رو برگردوند ، گفت که خیلی خوشش اومده و ابراز ناراحتی کرد که کاش خودم هم این کتاب رو می خریدم!!!!(اخلاق جالبی داره ، اگه کتابی رو از کسی امانت بگیره ، بخونه و خوشش بیاد ؛ میره کتاب رو میخره تا داشته باشه!)

همین ابراز رضایت باعث شد ، پسران دوزخ تو اولویت نخست خوندن - بعد از کتابی که تو دستم بود - قرار بگیره.

کتاب کم حجم و خوش خوانیه ! 136 صفحه ای که چند ساعته ، حداکثر یه روزه ، میشه تمومش کرد. 

داستان این رمانِ پرفروش(بهتره بگم رمان مستند) درباره ی زنی شیعه و ایرانی به نام «فاطمه» ست که توسط جوانی داعشی به نام «خالد» از یکی از هتل‌های بغداد ربوده و قرار میشه که توسط نامزد خالد - «ام جمیل» - سرِش بریده بشه تا فیلم رو تو شبکه‌های اجتماعی منتشر کنن و از این طریق خالد وفاداری خودش رو به ابوبکر بغدادی نشان بده.

کتاب به بحث و مناظره ی چند ساعته ی این دو خانوم میپردازه . نویسنده طی این داستان، با زبانی ساده و روون و به دور از پیچیدگی های ادبی و تکنیکی ، مبانی اعتقادی و پایه‌های فکری گروهک داعش ، وهابیت و سلفی‌ها رو با ارائه ی مستندات تاریخی به نقد میکشه . 

تو این رمان ارزشمند سعی شده به شبهات اعتقادی وهابیت علیه تشیع به زبانی ساده و قابل فهم و البته مستند ، پاسخ درخور و مناسبی داده بشه. شروع کار هم از بهترین جاست : نقطه ی صفر؛ یعنی فرض بر باطل ، غلط ، بیراه ، دروغین و ساختگی بودن همه ی عقاید شیعه.

- تقدیمی کتاب رو دوست دارم. (تقدیم به شهید شیخ حسن شحاطه )

- پشت کتاب نوشته شده:

« این نماز است ام جمیل! روزه است! رضای خداست! این یک اعدام مذهبی است! یک اعدام اعتقادی! تو فقط برای رضای خدا این زن را می کُشی! حتی آن موقع که چاقو را می ‎گذاری زیر گلویش... هیچ نباید به عمه حمیرا فکر کنی؛ نه عمه حمیرا و نه هیچ کسِ دیگر... فقط خدا... عمه حمیرا هم یک بهانه است تا رضایت خدا به دست آید!»

کتاب فرازها، جملات و بندهای فوق العاده کم نداره . اگه می خواستم فقط بخش هایی از کتاب رو که زیرشون خط کشیدم، اینجا بیارم باید نصف کتاب رو تایپ می کردم! برای همین فقط به چند جمله و بند بسنده می کنم:

  • در تاریخ اسلام، از سنت رسول‌الله، فقط یک نمونه برای من پیدا کن در آن مسلمان‌ها سر یک آدم زنده را – که به زبان مدعی اسلام و توحید است- بریده باشند! و رسول‌الله هم از این کار او راضی بوده باشد.
  • نگاهش کردم و گفتم: «سربازهای داعش برای تک‌تک این اعدام‌ها فتوای مذهبی دارند.»
    – فتوای مذهبی از کی؟
    – از ابوبکر بغدادی . سربازهای داعش برخلاف شریعت و رضای خدا هرگز دست به کاری نمی‌زنند.
    – یعنی تو واقعاً معتقدی که رضایت ابوبکر بغدادی همان رضایت خداست؟
    [...]
  • – ابوبکر بغدادی عالم دین است. ما هم موظفیم از علمای دین تبعیت کنیم.
    سرش را تکان می‌دهد
    – من کاملاً این حرف را قبول دارم. ما هم مثل شما موظفیم از علمای دین تبعیت کنیم. اما نکته‌ اینجاست که اگر یک عالم دین یا یک فقیه فتوایی داد و صد عالم دین آن فتوا را مخالف و ضدّشریعت اسلام دانستند… در آن صورت چه باید کرد؟
  • شما شش کتاب حدیث بزرگ و مهم و معتبر دارید. کتاب‌هایی که معتقدید مهم‌ترین و صحیح‌ترین کتاب‌های اسلام‌اند. برای همین هم اسم این کتاب‌ها را گذاشته‌اید صحیح.[...]
    ستون اصلی سَلفی‌گری و وهابیت دو کتاب است. یکی صحیح بخاری و دیگری صحیح مسلم! [...] اما چرا همه‌ی تبلیغات سلفی‌ها و وهابیت و پیروان شیخین باید حول این کتاب و اثبات حقانیت این کتاب باشد!؟
  • [...] جوابش خیلی ساده است! چون صحیح بخاری شاهکاری است که در آن ذره‌ای از محبت خاندان پیامبر و اهل بیت وجود ندارد و هیچ حدیثی در فضیلت این خاندان نیست. [...] من قبول دارم که اسماعیل بخاری [نویسنده کتاب صحیح بخاری] برای نوشتن این کتاب غسل و وضو داشته و پیش از شروع کارش رو به قبله ایستاده و نماز خوانده، تردیدی در این نیست… اما این آقا بعد از هر نماز روبه قبله می‌نشست و خیلی هنرمندانه و استادانه روایات مربوط به تاریخ اسلام و خلفا را جوری مهندسی می‌کرد که وقتی عامه مردم این کتاب را به دست می‌گیرند و مطالعه می‌کنند دل آزرده نباشند.
  • در کتاب صحیح بخاری ۴۴۶ حدیث از ابوهریره و ۱۹ حدیث از امیرالمومنین علی نقل شده... این دو عدد را توی ذهنت مرور و وارسی کن. کدام یکی از این دونفر به رسول‌الله نزدیک‌تر بودند!؟ ابوهریره یا امیرالمومنین علی؟[...]446 حدیث از کسی نقل کرده که به اعتراف تمام عامه اصلا مسلمان نبوده و در اواخر عمر رسول الله مسلمان شده...
  • اسماعیل بخاری از فاطمه سلام الله علیها ، دختر رسول الله ، فقط و فقط یک حدیث در کتابش آورده ! به نظر تو این مسئله عجیب و مشکوک نیست؟
  • نماز یکی از مهم ترین ارکان دین ماست، چطور ممکن است خداوند احکام نماز را به صورت کامل در قرآن نیاورده باشد؟! آیا خداوند فراموش کرده؟
  • همه ی اهانت هایی که غربی ها به اسلام و رسول الله می کنند ، بر مبنای کتب تاریخی و حدیثی شماست! دنیا اسلام را با کتاب های شما می شناسد ! پیامبری که شما توی کتاب ها نشان دادید بیشتر باعث شرمندگی و خجالت است تا باعث افتخار.
  • تو معتقدی که اگر کسی یکی از خلفا را لعن کند مرتد به حساب می آید! درست است؟ ... حالا اگر کسی به جنگ با یک خلیفه برود ، چه حکمی دارد؟

************

غیر از خودم دو نفر دیگه هم این کتاب رو خوندن و پسندیدن و حداقل 3 نفر دیگه هم تو صف اند برای خوندنش . کتابی که  خوندنش به نظرم برا همه مون لازمِ!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی