سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

دلا نزد کسی بنشین که او از دل خبر دارد

به زیر آن درختی رو که او گل‌های تر دارد

در این بازار عطاران مرو هر سو چو بی‌کاران

به دکان کسی بنشین که در دکان شکر دارد

***

ترازو گر نداری پس تو را زو ره زند هر کس

یکی قلبی بیاراید تو پنداری که زر دارد

تو را بر در نشاند او به طراری که می‌آید

تو منشین منتظر بر در که آن خانه دو در دارد

***

به هر دیگی که می‌جوشد میاور کاسه و منشین

که هر دیگی که می‌جوشد درون چیزی دگر دارد

نه هر کلکی شکر دارد نه هر زیری زبر دارد

نه هر چشمی نظر دارد نه هر بحری گهر دارد

حضرت مولانا
۹۶/۱۰/۱۳
سپیدار

نظرات (۲)

۱۶ دی ۹۶ ، ۱۸:۲۴ دکتر یونس
دیگه رفتی سمت مولانا خوانی؟! عنوان پست هم از مولاناست؟!
پاسخ:
نه !هنوز فهم مولانا از سطح سواد من خیلی بالاتره! نه اینکه سعدی رو بخوام دست کم بگیرمآ! نه! روم به دیوار:)
سعدی طوری حرف میزنه که بلاتشبیه بلاتشبیه  در مَثَل مثل قرآن(در مَثَل هم که مناقشه نیست) هر کس به فهم خودش میتونه ازش بهره ببره! 
عنوان پست رو راستش دقیق نمیدونم!یادم نیست! به احتمال خییییلی زیاد آره ! خیلی قشنگه مگه نه؟ :)
...
ببین! میشه بری حرم حضرت معصومه و ازش بخوای این روزا یه کم هوامو مخصوص داشته باشن؟ خوااااااااااهش
۱۶ دی ۹۶ ، ۱۸:۵۲ دکتر یونس
هوم.. خیلی قشنگه. 
سه شنبه رفتم حرم خیلی برای همه دعا کردم. چشم.. ولی خودت هم بیای بگی خوبه:) 
راستی همین شعر رو شهرام ناظری خونده. یادش افتادم و دانلود کردم. بعد یادم افتاد یه شعر دیگه هم خونده که وقتی بچه بودم گوش میدادیم.. یاد اون روز ها و بابام افتادم.. تصنیفِ درهوایت بی قرارم بی قرارم روز و شب.. با اینکه سرِ فتنه 88 خیلی از شهرام ناظری دلگیرم ولی خاطرات کودکیم با صدای او و حسام الدین سراج و آهنگران به هم تنیده شده.. 
پاسخ:
تو چه کار داری برو سفارشم رو بکن دیگه! اختصاااااااااااصی دعا کن. دروغ چرا وقتی بین "همه" بگی من امیدی به اجابتش ندارم ...  :)
من هم صدای ناظری رو خییییییلی دوست دارم ... هنرمندن دیگه!!! ؛)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی