سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

"خوا" مثل خواهر2

شنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۱۹ ب.ظ

چند روز پیش درس خوا استثنا رو دادم . 

بچه ها عکس خواهر یا برادرشون رو آورده بودن و تو دفتر کارشون چسبوندن و تزئینش کردن و بعد از تعریف قصه ی زیر و آموزش "خوا " یه جایی تو  همون صفحه نوشتن :

من و ... خواهر / خواهر و برادر هستیم . من خواهرم /برادرم را دوست دارم .

اونایی هم که خواهر و برادر نداشتن ، عکس خودشون رو با هم عوض کردن و با هم خواهر شدن . و عکس همدیگه رو چسبوندن به دفترشون .

بعضی ها هم خواهر یا برادر داشتن ولی عکسش رو نداشتن . بنابراین عکس خواهر یا برادرشون رو کشیدن و باقی ماجرا !

و اما قصه :

"و" قرار بود بره مهمونی و در حین آماده شدن آواز می خوند . چه آوازی؟ صدای (او-و) صدای (اُ) و (و)-نشانه ی "واو" .

اینقدر خوند که صداش گرفت و نتونست حرف بزنه . ناراحت بود که چه کار کنه ؟ دوستاش "خ" و "ا" فکری کردن و گفتن اشکال نداره ما کنارت می شینیم و کمکت می کنیم . رفتن مهمونی و با "ستن " - "بیدن" - "هر" - "هش" و "ندن" دوست شدن . موقع برگشت "و" با خودش فکر می کرد چه تجربه ی جالبی ! یه روزی من صدای "او" داشتم و کلی دوست پیدا کردم . یه روز صدای "اُ" ، یه روز صدای "واو" و حالا هم بدون صدا، کلی دوست پیدا کردم!

اولش می خواستم بگم که "و" ناراحت بود و نمی خواست بره مهمونی و می گفت : من نمیام . خسته شدم ! یه روز به من می گید صِدام "او" هست . یه روز "اُ" یه روز " و" ! بعد "خ" و "ا" بهش میگن باشه تو بیا و هیچ حرفی نزن ... ولی دیدم این قصه بدآموزی داره و قصه ی بالا رو ساختم!تو صفحه ی روبروش و صفحه ی بعدش هم 2 تا گل کشیدیم و بچه ها کلمه های خانواده ی "خواهر" و "خواهش" رو نوشتن و قرار شد همین کار رو برا کلمه های "خوابیدن" ، " خواندن" و "خواستن" تو خونه انجام بدن!

پ ن:

این هم تدریس پارسال (خوا مثل خواهر)

امسال از تدریس این درس به نسبت سالهای گذشته راضی ترم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی