سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

کاربرگ تقارن

چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۸ ب.ظ

برای آموزش و تمرین تقارن نصف این کاربرگ رو بچه ها تو کلاس انجام دادند و نیم دیگر رو تو خونه.

یه تکه نایلون روی تصویر چسباندند .

با ماژیک از روی تصویر کپی کردند .

نایلون رو برگرداندند تا تصویر تکمیل بشه.

***

این هم تمرین خونه

این هم فایل این کاربرگ

هر دانلود 5 صلوات

این فعالیت برداشت آزاد و الگوبرداری از آموزش همکار خلاق و پرتوانمون آقای موسوی (وبلاگ و کانال بابا آب داد) بود .

چرا تا شکفتم
چرا تا تو را داغ بودم، نگفتم
چرا بی هوا سرد شد باد
چرا از دهن
حرف های من
افتاد

قیصر امین پور

نظرات (۵)

سلام خانوم جان!
چه باحال! :))
ما هم تقارن داریم البته با اَشکالِ یه کم پیچیده!
اگه یه منم شکلاشو تغییر بدم و متناب با سن بچه ها بکنم میشه برداشت آزاد و کپی برداری از سپیدمشق D:
....
کم کم دارم به نظریه های این پیاژه شک می کنم! آخه کجا بچه ها تو ده یازده سالگی به تفکر انتزاعی می رسن؟ والا تا مفاهیم رو براشون مجسم نکنم و نبینن و لمس نکنن مفهوم براشون جا نمی افته! 
پاسخ:
سلام عزیزم
نمیدونم  پیچیدگی مطلب تقارن تو کلاس پنجم چقدره اما دوست دارم یه دفعه نصف آرم الله وسط پرچم و نصف گل شاه عباسی رو بهشون بدم تا این دو شکل مهم و قشنگ رو هم یاد بگیرن!
اگه 9 سال اول گنجینه ی تجربیات عینی شون به اندازه ی کافی غنی بشه میشه امیدوار بود که تو 10-11 سالگی به تفکر انتزاعی برسن و گرنه شما هم باید مثل ما مجسم و نیمه مجسم کار کنی!
آره! راست می گینااااا... آرم الله وسط پرچم و گل شاه عباسی ایده خوبیه! ممنون (:
 تقارن تو پنجم به نسبت سن پچه ها پیچیدگی آنچنانی نداره اما متاسفانه بچه های کلاسم درک فضایی و سه بعدی ضعیفی دارن! با نقشه و خطوط شطرنجی زیاد کار نکردن و دست ورزیشون تعریف آنچنانی نداره! حتی تو کاغذ و تا و اوریگامی های ساده هم مشکل دارن و منم حساس! واسه همینه که از بودجه بندی عقبم :(

پاسخ:
بله دیگه ! جز راست نشاید گفت ، هر راست نباید گفت!
...
به خودت سخت نگیر ! .... همین! 
۲۵ آذر ۹۵ ، ۱۲:۴۶ دکتر یونس
آقو ما این فایلای جنابعالی رو میدیم محمد. هی هم بهش غر میزنیم تو عقبی! دخترا درسشون جلوتره. چرا مشق نمینویسی؟!! اونم هی میگه به خدا مشقای خودم مونده ولی پرینت بگیر حل میکنم. قول میدم. این تقارن که پدرمون رو درآورد. من اصلا پلاستیک ملاستیک ندادم دستش. گفتم برگه رو تا کن. از رو خطش پشت برگ بکش. بعد برگه رو باز کن از رو جای اون خط این ور رو پر رنگ کن! هی میگفت چیزی معلوم نیست! نمیبینما!! ولی بهش غر میزدیم که وا!! خب از اون طرف ببین بکش دیگه!! چرا حواست رو جمع نمیکنی!! بیچاره آخرش با استرچ وسایلشو جمع کرد رفت خونه خودشون!
آخی چه معلم بدی میشم من!!
پاسخ:
آخه چرا؟!!!!!!!!  چرا بچه رو عذاب میدی؟
حداقل می گفتی با مداد طرح رو پررنگ کنه بعد تا کنه و بعد با یه چیزی مثل خط کشی  چیزی از پشت ، برگه  رو با فشار خط خطی کنه . اونوقت بقیه شکل راحت درست می شد.
(یه پلاستیک میچسبوندی بچه رو از برزخ نجات میدادی! )
 چرا به دستورالعملی که گفتم عمل نکردی؟ ...خوبه ما هم به نسخه های شما پزشکا هر طور دوست داریم عمل کنیم؟ :))  
۲۵ آذر ۹۵ ، ۱۶:۰۵ دکتر یونس
من از خودت یاد گرفتم. که هرکاری رو که دوست دارم بکنم و پایبند به دستور العمل متخصص نباشم!!!
آقو تو این وروجک رو نمیشناسی. پدر و مادر و همه درو همسایه رو رنگ میکنه جا قناری میفروشه. اصلا ددلت براش نسوزه.. ببیین تا وقتی بره مدرسه یکی از تفریحات ما این بود که بهش میگفتیم:آخی!! تو بیسوادی! نمیتونی بخونی یا بنویسی.. این بچه هی کظم غیض میکرد و حسرت مدرسه رفتن داشت! الانم هی بهش میگیم، دخترا از شما جلوترن.. خب بخون دیگه. چرا الفبا رو تموم نمیکنید..
بذار سختی بکشه.. اصلا همون راهنمایی نمیکردم خوب بود؟ در اصل با تقارن خودش باس بکشه. مشما و پررنگ کردن نمیخواد! عروس بلد نیست برقصه میگه اتاق کجه. این بچه ها بلد نیستن درس بخونن و مشق بنویسن تقصیر ماس؟ حالا تازه این بچه عزیز کرده یه قوم و قبیله است و جلو مامان باباش زشته اذیتش کنیم. تازه مامانم روش تعصب داره. میگه: محمد گل منه. سنبل منه. از وقتی همسایه ما شده، تمام خوراکی های ما رو میده به اون.. بهش حسادت میکنیم آقو! یه مقدار شکنجه و استرس روحی بد نیست که؟!!
پاسخ:
خدایی ببین چه وروجکیه که سر اینهمه آدم رو گرم کرده !
...
تونست نیمه ی دوم شکل رو کامل کنه؟... اگه به هر ترتیبی تونسته باشه میشه گفت اشکال نداره این شکنجه !!! أما اگه نتونسته گناه داره راهش رو بهش بگو ! تا از یاد گرفتن لذت ببره
۲۶ آذر ۹۵ ، ۰۰:۱۱ دکتر یونس
تونست. منم کمکش کردم و هلش دادم جلو!!
پاسخ:
با این بلایی که حضرتعالی سرش میاری ببین چقدر تو دلش منو نفرین می کنه :))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی