سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

کلاس مجازی

شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۰۴:۰۱ ب.ظ

تو کلاس اول، تشویق اولیا به اندازه ی تشویق دانش آموزا تو بهبود کیفیت کار کلاس و بچه ها مؤثره !  تشویق و تشکر به خاطر کاری که مادر دانش آموز برای کل کلاس انجام داده (مثل آوردن خوراکی یا هدیه یا درست کردن طرح یا وسیله یا ... ) تشویق برا کاری که برا بچه ی خودش انجام داده ! (انجام تمرین های خاص و... ) اما به نظرم بهترین تشویق برای یه پدر یا مادر اینه که جلوی بقیه ی اولیا از فعالیت و توانایی بچه اش تعریف بشه . در فضای حقیقی و مجازی!

*****

امسال تو دیدار با اولیاها چند دقیقه رو به این کار اختصاص میدم . روز دیدار با اولیا چند نفر از بچه ها رو نگه میدارم. وقتی همه ی اولیا جمع میشن تو کلاس از یکی شون که خوب قرآن میخونه میخوام ، قرآن جلسه رو بخونه ، یکی که تحقیق علومش خوب بود ، تحقیقش رو در حضور اولیا هم ارائه کنه ، یکی که روانخوانیش خوبه متنی رو برا اولیا بخونه ، طرز املا نوشتن رو توسط یکی از بچه ها به مادرا آموزش میدم ، بخش و صداکشی رو همینطور ،خوشنویسی ها، تمیزترین و درست ترین دفتر کار ، املا ، کتاب بنویسیم و ...  همراه خود دانش آموز به اولیا معرفی میشه ! و کارهای اینچنینی که لذتش برای مادر و پدری که شاهد فعالیت و تشویق بچه اش در حضور دیگر اولیاست غیرقابل وصفه !

*****

یه کار دیگه هم که برا تشویق بچه ها و اولیاشون انجام میگیره استفاده از شبکه ی مجازیه ! علاوه بر اینکه طرز نوشتن حروف و نشانه ها ، رفع بعضی اشکالات اولیا در مورد بعضی دروس همچنین آموزش بعضی مباحث و مطالب رو تو گروه میگذارم تا اولیا اشتباه تو خونه به بچه هاشون آموزش ندن (مثلا جهت و روش نوشتن بعضی کلمات و نشانه ها ، چوب خط ، جدول بخش و صدا و ... ) تصویر کارهای خوب و بچه هایی که فعالیت یا تکلیفی رو خیلی خوب انجام دادن رو تو گروه میگذارم تا همه ی اولیا ببینن . اینقدر این کار برا بچه ها و مادراشون با ارزشه که سعی می کنند تکالیف رو به نحو احسن انجام بدن تا عکس فرزندشون تو گروه گذاشته بشه .

بعضی تمرین ها هم مخصوص خونه است و بچه ها به کلاس نمیارن (مثل املا با خمیر بازی که تو یکی از پیکها بود ) اولیایی که دوست داشتن عکس بچه شون رو همراه اون فعالیت برام می فرستادن و من در طی ساعتی که  قبلا مشخص کردم و در اون زمان مطلب تو گروه میگذارم ، کار بچه ها رو می بینم و علاوه بر رفع ایراد ازشون تشکر می کنم ! همین شکلک لبخند و گل و تشویق برای بچه ها خیلی ارزشمنده !

در ضمن این کار وقت زیادی هم نمی گیره بیشتر مطالب آموزشی رو سال گذشته آماده و استفاده کردم و امثال هم ان شاءالله همون ها رو تو گروه جدید می گذارمشون. عکس های امسال هم که به لطف اجبار آ.پ به مستند سازی فعالیتهای کلاس ، مجبوریم از کلاس بگیریم، فقط می مونه تو زمان مشخص شده عکسها و مطالب رو تو گروه یا کانال کلاس بگذاریم . این کار سر جمع نیم ساعت هم از وقتم رو نمی گیره اما تأثیرش فوق العاده است .

۹۵/۰۸/۲۲
سپیدار

نظرات (۵)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام عزیزم
همه کاراتون عالیه ومن خیلی یاد گرفتم از تون
اجرتون با بی بی دو عالیم زهرای اطهر سلام الله علیها

اگه امکان داره منو هم تو کانالتون عضو کنید تا از تجربیاتتون استفاده کنم
***********
پاسخ:
سلام عزیزم کانال مهمی نیست . یه گروه کوچک خصوصی مربوط به کلاسه که فقط اولیای کلاسم توش عضو هستن و بیشتر مطالب روزمره ی کلاس رو توش میگذارم . از این گروهها و کانالها که بیشتر کلاسهای مدارس برای ارتباط با اولیای کلاسها تشکیل میدن !
 کانال گام اولی های خانم جانی پور و آقای مهدی خانی مطالب خوبی دارند برا استفاده ی همکارا!
gamavaliha@

وای وای بابا روانشناس! آره هیچ چی براشون ارزشمند تر از این نیست که از بچه شون تعریف کنی. میدونی چرا؟ چون اون بچه ثمره و نتیجه زندگی و کار و تلاش و همه چیشه..
وای من اینقدر عاشق این مهر زدن پای مشق یا ستاره ای که معلم رو دفترم میچسبوند بودم که مامانم رفت مهر و جوهر خرید. ولی اون حالی که معلمم داشت و میزد یه چی دیگه بود. فقط اون مهری که خانوم معلم میزد میخواستم. میخواستم که با دست خودش بزنه. داشتم دیونه میشدم رسما!! جون من برا بچه ها مهر بزن. خیلی شارژ میکنه بچه رو.. من چون درونگرا بودم دوست نداشتم جلوی جمع کاری رو که همه میگفتن عالیه دوباره انجام بدم. نمیدونم چرا ! شاید بر ای اولیا خوب باشه اما برای من شکنجه بود.. خیلی اذیت میشدم. وکلی خجالت میکشیدم جلوی جمع ازم تعریف کنن یا بهم جایزه بدن. همش فکر میکردم بقیه بچه ها و شاگرد تنبلا دلشون میسوزه و غصه میخورن.. هدیه ام رو قایم میکردم و میگفتم بابا طوری نیس. شلوغش کردن..
پاسخ:
راستش من از مهر اصلا خوشم نمیاد !!! برچسب ها رو بیشتر دوست دارم !
سعی می کنم از همه ی بچه ها و به نوبت تو جلسه ی اولیا استفاده کنم خجالتی ها حتی شده یک کلمه یا حتی فقط با جمع !
طرز گفتن املا رو با دانش آموزی که پارسال هم کلاس اول بود و به اصطلاح دوساله شده به اولیا آموزش دادم ! نبودی ببینی چه کیفی می کرد !...
خب شاگرد تنبلا باید دلشون بسوزه دیگه :))
مگه کلاس اولم مردودی داری؟!!! چرا؟
شاید بچه دیر یاد گیره؟ نیست؟ دیر یادگیرها بندهی خدا خیلی اذیت میشن و باید برن مدرسه مخصوص.. تو مدرسه عادی خیلی تحقیر میشن و معمولا یا افسرده میشن یا به شدت پرخاشگر.
پاسخ:
بله متاسفانه بعضی ها دیر آموزند و باید مثلا درسهای کلاس اول رو تو 2 یا 3 سال بخونند .  مسلما تو مدارس عادی نمیتونن مطالب کلاس اول رو یک ساله یاد بگیرن . حالا اگه من اجازه بدم بره پایه ی بالاتر چی میشه؟ چون حداقل نصف مطالب کلاس اول رو یاد نگرفته و کلاس دوم معلم وظیفه ی آموزش مطالب کلاس اول رو نداره و به اندازه ی کافی خودش کار داره ، این بچه میشه دانش آموز تنبل کلاس ! و این انگ و اسم تو سالهای دیگه هم تکرار میشه و تا آخر تحصیلش احتمالا باید بچه ی تنبل کلاس باشه ! ولی من نمیگذارم بره بالا و تو کلاس اول نگهش میدارم !  تکرار پایه روزهای اول سخته براش ولی اگه معلم از اول به چشم بچه تنبل بهش نگاه نکنه  ، این دانش آموز چون حداقل مطالب ماههای اول رو بلده میشه شاگرد زرنگ کلاس و اعتماد به نفسش میره بالا  و اگه خودش و اولیاش همکاری کنند از شر انگ "بچه تنبل" خلاص میشه . من به خاطر 3 زنگه بودن مدرسه خیلی وقت ندارم مضاعف به بچه های اینچنینی  توجه کنم و فقط از این دانش آموز دو ساله ام هر از چند گاهی میخوام برام مطالب مجله رشد رو بخونه تا مطالب سال گذشته فراموش نشه ولی این راهش نیست ...
درسته که این دیرآموزا نباید برن مدارس استثنایی و باید تو مدارس عادی و با بچه های دیگه باشند تا رشد اجتماعیشون آسیب نبینه ولی درس خوندنشون با بچه های عادی بیشتر بهشون صدمه میزنه ! به نظرم این دانش آموزا باید تو "مدارس عادی" ولی تو "کلاسهای خاص" آموزش ببینند . حداقل میتونن بعضی درسها رو با بچه های عادی باشند و بعضی دیگه رو تو کلاسهای خاص با معلمان آموزش دیده و متخصص !
اینجوری که الان هست ، هم به دانش آموز ظلم میشه هم به من معلم بچه های عادی که یا بلد نیستم با این بچه ها کار کنم و اگه بلد هم باشم وقتش رو ندارم ! فکر کن تو کلاس 40 نفره 2 تا 3 تا از این بچه ها باشه ! ببین چه مشکلاتی برای خود این 3 تا ، معلم و بچه های عادی کلاس پیش میاد !
خلاصه دکتر جان ! این آموزش و پرورش احتیاج به یه انقلاب و دگرگونی داره و یه وزیر انقلابی و توانمند ! (احتمالا آرزوی محالیه ولی آرزو بر جوانان عیب نیست !) می بینی که حتی موضوع ساده ای مثل تعداد ساعت های آموزشی که خیلی تو کیفیت آموزش اثرگذاره و خرجی نداره رو نمیتونن اجرا کنند ، خواستن کلاس خاص و ... که دیگه زیاده خواهیه! 
ی
سلام! 
دلم براتون تنگیده بود زیااااااااد!
این خونه رو دوست دارم، صاحب خونه اش رو بیش تر! :))) جزو او جاهایی که وقتی میام آروم می شم....
یعنی دو ماه پیش چه وقتی داشتم .....  نصف پُست هاتون رو دوبار می خوندم! الآن اسمم رو از این و اون می پرسم! وخت واسه سر خاروندن ندارم!
....
پایه اول بزرگترین حُسنی که داره اینه که همه چی رو خودت از اول یاد می دی و نیاز نیست جبران مافات کنی! :(

چهار نفر از بچه های کلاسم باید تکرار پایه می داشتن اما الان نمیشه کار زیادی انجام داد .... :((( 
تکرار پایه در حق  بچه های دیرآموز ظلم نیست... 
پاسخ:
سلااااام خدا قوت همکار جان!
دقیقا به خاطر همین حُسن که گفتی حاضر نیستم برم پایه بالاتر مگر اینکه با شاگرد ای خودم پایه به پایه بالا برم !
من هم شاگرد دیرآموز دارم ! تو مدرسه 5 نفر کلاس اولی هستن که از نظر ضریب هوشی پایینند و باید تلفیقی و با کمک یه معلم دیگه که باید اداره بفرسته آموزش ببینن (تا حالا که خبری از این معلم نیست!) و جالبه که بدونی 3 نفر از این 5 نفر تو کلاس من هستن ! (و مدرسه مون 5 تا اول داره !) و ناگفته پیداست که به احتمال خیلی زیاد اینها باید تکرار پایه داشته باشند !
و من هم برای اینکه بهشون ظلم نشه نمیذارم برن کلاس دوم ! :))

عکس کوچولوهای این پست رو می گم! اون راهنمای نگارش حروف! :))))
پاسخ:
عزیزم اونا فقط تو تبلتن و برای گروه اولیای کلاس نوشتم . مطلب خاصی هم ندارن !  :))
با این حال چشم ! وقت کنم برای چند تا حرف دیگه هم میشه اینکار رو انجام داد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی