سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

سرِ بی کسی سلامت

چهارشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۰۲ ب.ظ

همسر یکی از همکاران، یکی از مسئولان و بانیان موکب امام رضاست که تو ایام پیاده روی اربعین تو مسیر نجف تا کربلا برپاست . امسال دارن 120هزار بسته هدیه درست می کنن تو این پیاده روی به زائرا بدن .  دیروز اتفاقی مدیرمون گفت میایی بریم تو درست کردن هدایای موکب امام رضا برا اربعین کمک کنیم . امام رضا که جان منه پیاده روی اربعین هم آرزوی دور از دسترسم ! نا گفته پیداست که گفتم آره ! رفتیم مدرسه شون . باید عکسهایی از حرم و ضریح و گنبد امام رئوف رو می چسبوندیم رو تخته شاسی . خیلی مزه داد امروز هم رفتم . پرچم گنبد امام رضا جانم رو هم آورده بودن . دلم سوخت موقع برگشت به خونه وقتی از دوستی خداحافظی کردم که قراره بره پیاده روی اربعین . به قول حمیدرضا برقعی:

سلام من دلخسته ی غمگین شده را نیز ، به شیرین غزلهای خداوند ، به معشوق دو عالم برسانید .

◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆

درباره ی تصویر: نوشته شعر از سعدیه! ولی شواهد همچین چیزی رو تأیید نمی کنه!

پ ن: با این سرعت سرسام آور نقل و انتقالِ اطلاعات و فست فودی شدن تمام شئون زندگی ما آدمها ، جعل واقعیات و تولید و تکثیر جعلیات اینقدر زیاد شده که حتی فرصت نقد و جدا کردن سره از ناسره رو هم ازمون گرفته . یه نمونه ی بسیار ساده و شاید پیش پا افتاده از این قلب واقعیت ها همین زدن جمله و شعر و متن و ... به نام کسیِ که حتی روحش هم از ماجرا بی خبره ! کسی که شاید اصلا وجود خارجی نداشته و نداره!

تو این عصر چه قدر به اطلاعاتی که از چنین فضاهای نامطمئنی به دستمون می رسه میشه اطمینان کرد؟ به نظرم بیشتر از بمباران اطلاعات داریم بمباران شایعات و جعلیات میشیم ... پس آیا نمیشه گفت : صد رحمت به عصر بی خبری!

در گذشته "حقیقت" شاید تو چند لایه ی محدود از دروغ پوشیده شده بود مثل یه پیاز کوچک با گذشتن از چند لایه می شد به مغز و حقیقت نهفته در اون دست پیدا کرد ولی حالا پیاز خیلی بزرگ شده و رسیدن به مغزش بسیار دشوارتر!

۹۵/۰۸/۰۵

نظرات (۲)

آره. من هم اعتمادم رو به محصولات فضای مجازی دارم از دست میدم. اینقدر که لایه های راست و دروغ در هم قرار گرفتند و اگر راستش رو بخوای دروغ آمیخته به حقیقت بدترین و گمراه کننده ترین دروغه...
چه جمله ای گفتم!! خودم هنگ کردم:)
پاسخ:
اصلا اگه دروغ به حقیقت آمیخته نباشه که کسی باورش نمی کنه . این رگه هایی از حقیقته که اعتماد رو جلب می کنه و آدم کم اطلاع اعتماد و باورش به اون بخش حقیقی رو به کل مجموعه تعمیم میده و نتیجه ی اشتباه می گیره ! اگه دروغ خودش به تنهایی بیاد توان گمراه کردن هیچکس رو نداره قدرت دروغ به همون بخشیه که از حقیقت نشون میده!  مردم در تشخیص سیاه و سفید ، طلا و مس ، شب و روز و ... مشکلی ندارن بدبختی وقتیه که بخواهیم سره رو از ناسره ، سفید رو تو خاکستری ، طلا رو تو مخلوط طلا و مس ، سپیده صبح رو تو گرگ و میش مرز شب و روز تشخیص بدیم !
تشخیص آدم سالم و مریض برا من ناشی هم راحته ولی تشخیص بیماری تو بدنی که سالم به نظر میرسه کار شما اطباست ! 
وقتی سپیدار هم متوجه نمیشه تو چی نوشتی! متن از خودم بود. مگه نگفتی یه متن خوب بنویس؟! دنبال چه کتابی میگردی؟
با دلی آرام وقلبی مطمئن! پند و اندرزت رو آویزه گوشم میکنم و به دعای خیرت احتیاج مبرم دارم.
راستی راجب گوشی چرا فقط به ایرانی فکر میکنی؟آخه من شنیدم جی ال ایکس هنگیه و یه پیامکت رو یهویی به همه فوروارد میکنه. فکر کن چه فاجعه ای پیش میاد!! من دارم تحقیق میکنم اما اگه بشه همین گوشی رو درست کنم نمیخرم. نوکیا و اپل و آیفون و .. که سهامدار صهیونیستی دارن. سامسونگ و سونی میمونه. اینقدر ازین کره ایای بی شخصیت بدم اومده به خاطر نوکری آمریکا که سامسونگم ولش. باز ژاپنیا یه جو شرافت دارن.. که فعلا تیریپ سونی سری z5 بد نبوده.. دل کندن از گوشیم سخته.. خریدن یه گوشی جدید سخت تر. گوشی های دکمه ای دیگه نیست . من با تاچ ها راحت نیستم. بلک بری، دکمه ای داره که مال کانادا ست و عجیب غریبه. کلن از گوشیای هوشمند بدم میاد اینقدر که ابزار جاسوسی اجانب اند. فکر کن یه بک گراند از اطلاعات همه دنیا دارن.. هیچ حریم خصوصی و امنیت باقی نمیمونه..
پاسخ:
عجب!!!! خب طوری بود انگار از جایی داری نقل قول می کنی! ههههههههم خوشمان آمد ! با همین دست فرمون برو جلو ببینم چه می کنی!  :)
...
اقتصاد مقاومتی عزیزم ! اقتصاد مقاومتی! اگه قراره آب به آسیاب دشمن نریزی ، چرا آب رو به آسیاب دوست نریزی . مگه با گوشی میخوام چه کنم که گوشی وطنی از پسش برنیاد؟ ما خانوادتاً (چه ترکیبی!) جی ال ایکس استفاده می کنیم . تو این چند سال هم باهاش مشکل چندانی نداشتم . تنها مشکل یکی از این جی ال ایکسا بدنه ی ضعیفش بود و تنها مشکل یکی دیگه ، باطری بی کیفیتش . از این مشکلایی که تو گفتی تا حالا هیچکدوم نداشتیم ! اگه به مشکل داشتنه که با این گلگسی نوت بیشتر مشکل دارم تا اون جی ال ایکس . همین گلکسی بعد از درست 18 ماه که گارانتیش تموم شد تند تند cpuش داغ می کنه و از برنامه خارج میشه ! شارژ رو هم نگه نمیداره ! بردم نمایندگی اصلیش میگه چون زمان گارانتیش گذشته 250 تومن میگیریم برا اینکه نگاه کنیم ببینیم چشه !
3 سال پیش حدود 2 میلیون برام آب خورده ! خب با اون 2 میلیون میتونستم 4 تا جی ال ایکس بخرم و سر سال یه جدیدش رو بردارم! جی ال ایکس دیگه یک سال که کار می کنه!
بعله عزیزم ! وطن دوستی به شعار نیست من دیگه واقعا سعی می کنم همه ی وسایلم تا جایی که میتونم و ایرانیش هست ایرانی باشه !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی