سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

اولین روز مدرسه

جمعه, ۲ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۳۳ ب.ظ

به مناسبت شروع سال تحصیلی میخوام از اولین شاهکار و خاطره ی دوران تحصیلم رونمایی کنم!

◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆

اول مهر بود . داشتم می رفتم کلاس اول . مانتو و شلوارم هنوز آماده نبود (چرا؟ نمی دونم ! )پس با یه بلوز و دامن حوله ای به رنگ آبی آسمانی که خیلی هم دوستش داشتم ، همراه مامان راهی مدرسه شدیم . 

راه به نظرم طولانی اومد ! پیش خودم فکر می کردم : من چطوری باید این راه رو خودم برگردم ؟ حتما گم میشم ! توی راه به نشانه ها دقت می کردم ولی راه مدرسه به نظرم خیلی سخت و طولانی می اومد ! بی برو برگرد یاد گرفتنش خارج از توان من بود !

مدرسه ی میرزا کوچک خان جنگلی ! (چقدر هم من این اسم رو دوست داشتم ولی مسئولین بی سلیقه بعدها اون مدرسه ی نازنین رو کوبیدن و یک مدرسه با ده تا اسم جدید جاش ساختن !) بگذریم ! کلاس بندی شدیم . 1/1 

یک ردیف کلاس توی حیاط ساخته شده بود که اولین کلاس از سمت راست گویا کلاس ما بود ! چون دقیقا همون دایره ی قرمزی که رو کارت روی سینه ام بود ، روی در کلاس هم بود ! یادم نیست نشانه ی بقیه ی کلاسها چی بود ولی مال من همون دایره ی قرمز بود ! 

قرار شد بریم تو کلاس اما من حاضر نبودم از مامان جدا بشم ! مثل کنه ازش آویزون شدم ! در آخر ازش قول گرفتم که تو حیاط بشینه تا زنگ تفریح ببینمش ! و اینطوری شد که رضایت دادم وارد کلاس بشم ! رفتم دقیقا جایی نشستم که حیاط و مامان رو که زیر درختی نشسته بود ببینم !

مامان چند دقیقه میشینه و با خودش فکر می کنه : برای چی بمونم اینجا ! پسرای کوچولو تو خونه تنهان ! برم صبحانه ی اونا رو بدم و به کارهام برسم و بعد برای زنگ تفریح برگردم !

در همین اسنا؟عسنا؟اثناء؟ عثنا ؟ عصنا؟ عثنا؟ (یا خدا !کدوم درسته؟!!!!!!) اصلا بی خیال ! در همین بین نمیدونم چطور شد که درِ کلاس بسته شد ؟ یا چه اتفاقی افتاد که من حیاط رو ندیدم !

نمیدونم چقدر طول کشید تا دوباره چشمم به حیاط افتاد و دیدم آنچه نباید! ... یا بهتره بگم : ندیدم آنچه باید!

دیدن جای خالی مامان همانا و خروج از کلاس همانا !

سرایدار یا بابای مدرسه جلوی درِ مدرسه کنار بوفه روی صندلی نشسته بود و من با سرعت هر چه تمام کارت روی سینه ام رو کندم و انداختم تو حیاط و تا پیام از چشم بابای مدرسه به مغزش بره و دستور دستگیری به عضلات دست و پاش برسه مثل برق از در مدرسه زدم بیرون !

من بدو آهو بدو ... نه! ببخشید ! بابای مدرسه بدو آهو بدو ! و جالبتر اینکه راهی رو که یکی دو ساعت پیش نگران یاد نگرفتنش بودم با gps مغزِ به شدت هشیار شده ام ، دقیق و درست طی می کردم . هر از گاهی هم پشت سرم رو نگاه می کردم و فاصله ام رو با تعقیب کننده ام می سنجیدم ! بابای مدرسه که حدود 40 -45 سال داشت رو میدیم که دنبالم در حال دویدن بود !(فکر کن چه سرعتی داشتم !بعله در حالت عادی شاید یه کیلومتر در ساعت هم نتونی بدوی ولی وقتی یه شیر یا خرس دنبالت کنه شاید بتونی معلمِ سرعت ِبچه یوزپلنگای مادر از دست داده بشی ! )

خلاصه ... همین طور خیابون و کوچه ها رو رد می کردم و بابای مدرسه رو دنبال خودم می کشوندم تــــــــا رسیدم به درِ خونه ! مشتها بالا رفت و حالا نکوب کی بکوب ! ... در باز نشد ... بابای مدرسه داره میرسه!... استراتژی تغییر کرد ! ... ادامه ی دویدن تا کوچه پشتی که خونه ی عموی مامان اونجا بود و احتمال میدادم مامان هم اونجا باشه!

(یه تیکه از خاطره ، اینجا افتاده ! موریانه ای چیزی خورده یا یک صفحه اش پاره شده یا هر چی ! نتیجه اینکه نمیدونم جلوی اون خونه بابای مدرسه به من رسید! یا بعد از اینکه دیدم مامان اونجا نیست و دوباره برگشتم سمت خونه ی خودمون به چنگش افتادم ! )

از اون طرف هم داشته باشین مامان رفته نونوایی و موقع برگشت ،همسایه های از همون زمان فضول ! بهش خبر دادن که دخترت داشت می دوید و یه آقایی هم دنبالش ! (الان که فکر می کنم می بینم نامردا قصه رو بد تعریف و قضیه رو ناموسی کرده بودن و باعث و بانی اتفاقات بعدی خود همین ها بودن نه من ِطفل معصوم ! )

برگردیم سر خاطره ! بله اینجای قصه فرار از زندان آلکاتراس هم یادمه که بابای مدرسه به مامان می گفت: خانوم نزنیدش ! من از مدرسه تا اینجا دنبالش اومدم که خدایی نکرده بلایی سرش نیاد ! 

اینجای خاطره هم مفقود شده ولی مامان یحتمل می گفته : بله ! بله ! ممنون ! زحمت کشیدین ! ... نه ! چشم ! نمی زنم !

بله بابای مدرسه رفت (و کاش مرا هم با خودش می برد ! ) و مامان اون طفل معصوم رو برد خونه ... حالا نزن کی بزن !...استرس

من هم از اینایی که تا یه دستی بهشون میخوره کبود میشن ! یه آبرو بر بالفعلم !بنابراین فرداش با بدنی سیاه و کبود ! مثل یه بچه دبیرستانی که نه !یه دانشجوی خوب و سر به راه  ، که نیازی نیست بزرگتری همراهش باشه ! کیفم رو برداشتم و قدم در راه بی بازگشت کسب افتخارات گذاشتم !

این کسب افتخارات ! یه سلسله داستان های هیجان انگیز دیگه هستند که شاااااااید! شاید ! اگه قلب ضعیفم تحمل یادآوری اون هیجانات رو داشته باشه ! یه روز در فرصتی مناسب برای ثبت در تاریخ در این وبلاگ بنِگارم ! بغل

کلاه قرمزی و آقای مجری


مجری: خب...روز اول مدرسه چطور بود؟
پسرعمه: طبق معمول افتضاح!
کلاه قرمز

پ ن: چهارشنبه 31 شهریور ، جشن شکوفه ها داشتیم ! چند تا از بچه ها داشتن گریه می کردن و من دعا دعا که خدایا ! لطفا از این ورژن تو کلاس من نباشه! (چیه مگه؟!!! می خواستم شاگردام هم مثل خودم خانوم و عاشق مدرسه باشند !) که نبود شکر خدا ! بچه ی گرگرو نداشتم ! و جوجه اردکام همه خانوم و خندان همراهم وارد کلاس شدن و خوشحال و شاد و خندان هم خداحافظی کردن و رفتن !(تو همین مدت کم از گرمای کلاس مُردیم ! با این امکانات خوب سرمایشی! حضرات خجسته دل ، طرح میدن دو هفته تو شهریور بریم مدرسه و دو هفته تعطیلات پاییزی زمستانی داشته باشیم !!!)

روز اول که هیچ !ولی باید عادتشون بدم که بدون بوس سلام کنند و بدون بغل کردن خداحافظی! و گرنه نیم ساعت اول و آخر کلاس باید به مراسم سلامماچ و خداحافظیبغل اختصاص داده بشه!(دخترا اینطوری اند دیگه ! نیشخند)

۹۵/۰۷/۰۲

نظرات (۳)

۰۳ مهر ۹۵ ، ۰۰:۰۸ دکتر یونس
عزیزم با بوس سلام میکنن و با بغل خداحافظی؟! یه کم ابهت داشته باش خب! معلم من اینقدر ابهت داشت من روم نمیشد تو چشمش نگاه کنم. یخده ترس از معلم لازمه! هنوز دعوت منو لبیک نگفتیا! حواسم بهت هست. اگه فراخوان منو لبیک بگی منم خاطره اولین روز مدرسه ام رو مینویسم.
پاسخ:
اولین روز مدرسه که نمیتونم گارد بگیرم ! اما روزای دیگه توکشون را می چینم ! دخترای این زمونه خیلی لوسند یکی از بدبختیای من همینه که یادشون بدم سنگین و رنگین سلام و خداحافظی کنند! البته رو بدم بعضی مامانا هم مثل دختراشونند! والا!
...
دخترم ! اون روزا گذشت که ما جرأت نداشتیم تو چشم معلمامون نگاه کنیم ! هییییییییییییییییی!  
اگه بدونی چه کلاس اول پر خاطره ای داشتم ؟! 
...
بابا ! من لایف استایل خاصی ندارم ! اما باشه !اون قضیه رو می نویسم و شاید رمز بذارم که خودت تنها بخونی ! هر چی فکرمیکنم می بینم قابل تعریف در ملأ عام نیست نیشخند
سلام بابا این بلاگ و بلاگفا چرا اینجورین....انگاری قهرن....
اول که سال تحصیلی جدید مبارک
دوم درمورد تلگرام باهات مبافقم لاااااایک عزیزم
سوم خاطرت ناب ناب بود عاااااالی
چهارم من پسر دارم حباست باشه نیام خواستگاری دخترات اینجا ایکون چشمک.... و خنده....
پاسخ:
سلااااااااااااام
دلمان بسی برایتان تنگ رفته بود!قلب
آغاز سال تحصیلی بر شما هم مبارک و پربرکت باشه ان شاءالله 
...
بلاگ با بلاگفا مشکلی نداره عزیزم ! ما هم میتونیم بلاگفایی ها رو لینک کنیم هم بلاگفایی ها میتونن با آدرس خودشون برامون پیام بذارن! اما بلاگفای لوس و حسود چشم نداره بلاگ رو ببینه ! بعععععله ما خیلی خوبیم ، خییییییییییییلی!
...
بعله ! تازه کجاش رو دیدی؟ خاطرات کلاس اول من اینقدر ناب و خوبند که مجبورم سانسورشون کنم ! چشمک
...
آی قربون دستت 2 -3 تا دختر شر دارم که حاضرم بدون مهریه و با یه قطار جهاز بدم ببریشون!نیشخند
 به به !  عالی  آهو خانم ( یعنی سپیدار خانم) ...

تو همین مسیر که داشتید  فرار می کردید  یا همون لباس مذکور داشتم تصورتون می کردم !

 مدرسه ای هم  که من درس می خوندم(دوره راهنمایی) ، زمان ما اسمش "ارشد" بود   یعنی زمان  ما که چه عرض کنم از سال 48  همین اسم و داشته !

بعد  چند وقت پیش  گذرم افتاد  به اون مسیر مدرسه
دیدم  کوبیدن و از نو ساختن ، اسمشم گذاشتن  "برکت" !  به همین  برکت  قسم     گفتم  ای خاااااک .....  با این  سلیقتون .
پاسخ:
بعله دیگه ! وقتی آدم احساس خطر کنه آهو که جای خود داره یوزپلنگ هم میشه! ... ببین با چه سرعتی می دویدم که بابای مدرسه هم بهم نمی رسید ... ولی جاتون خالی! کتکی خوردما!!!!نیشخند
و اما بعد ...
اینکه روی مدرسه چه اسمی گذاشته میشه در درجه ی دوم اهمیته . 
البته بعضی از مدارس توسط افراد ، گروه یا موسسه و ... خاصی ساخته میشه و طبعا حق دارند هر اسمی که دوست دارن روی مدرسه بگذارند . مثلا مدارس" موفقیان" که توسط دکتر جواد موفقیان و بنیاد موفقیان تو کشور ساخته میشه همه اش هم با یک اسم ! یا بنیاد برکت، مدارسی تو سطح کشور میسازه با اسم "برکت"! و ...
اما این مدرسه ی ما رو آموزش و پرورش ساخته و تا حالا که 3-4 سال از کوبیدن و ساختن مجددش گذشته ، 6 اسم متفاوت برای دو شیفت مدرسه گذاشته شده !
گویا منطقه ی ما با کمبود مدرسه و زیادی اسم مواجهه! تو این چند سال گذشته مدارسی که 20 -30سال و بیشتر با یه اسمی شناخته می شدند در عرض چند سال چند تا اسم عوض کردن بدون اینکه  حتی بازسازی بشن! حالا نوستالژی ما هیچ! آدرس دادن و گرفتنمون دچار مشکل شده !نیشخند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی