سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

ای معبود من

شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۹ ق.ظ

نیایش حضرت سیدالساجدینعلیه السلام هنگامی که اندوهگین می‌شد:

-----------------------------------------------------------------

ای معبود من، جز پروردگار کسی پرورده‌ی خود را پناه ندهد، و پیروز است که انسان شکست خورده را امان تواند داد، و تنها جوینده است که می‌تواند از گریخته دستگیری کند.

*****

خدایا، اگر تو روی بزرگوار خود را از من بگردانی، یا فضل بسیارت را از من دریغ فرمایی، یا روزی‌ات را از من بازداری، و یا رشته‌ی پیوند خود را از من بگسلی، باز هم برای رسیدن به هر یک از آرزوهایم راهی جز تو نمی‌یابم، و به آنچه نزد توست، جز به یاری تو رسیدن نتوانم، که من بنده‌ی تو هستم و در اختیارت، و موی پیشانی‌ام چون زمامِ من در دست توست.

*****

ای معبود من، شب را به روز می‌آورم و روز را به شب می‌رسانم در حالی که بنده‌ی زبون تو هستم، و جز به یاری تو سود و زیانی به خود نتوانم رساند، و با این سخن علیه نَفْسِ خود گواهی می‌دهم و به بیچارگی‌ام اعتراف می‌کنم. پس آنچه را به من وعده فرموده‌ای، برآورده ساز،و هر چه را به من عطا کرده‌ای به کمال رسان، که من بنده‌ی تهی‌دستِ زارِ ناتوانِ رنجورِ بی‌سر و پایِ خوارِ فقیرِ ترسانِ پناهنده‌ی تواَم.

*****

خدایا، بر محمد و خاندانش درود فرست و چنان مکن که در برابر آنچه به من عطا کرده‌ای، به یادت نباشم، و در برابر آنچه به من بخشیده‌ای، از احسانت غفلت ورزم، و از اجابت دعایم، اگر چه تأخیر افتد، ناامید شوم؛ در هر حال که باشم، در خوشی یا ناخوشی، در سختی یا آسایش، در عافیت یا بلا، در توانگری یا تنگ دستی، در بینوایی یا بی‌نیازی.

*****

خدایا، بر محمد و خاندانش درود فرست و توفیقم ده که در همه حال از تو به نیکی سخن گویم و به ستایشت کمر بندم و سپاسگزار تو باشم، تا به آنچه از دنیا به من عطا کرده‌ای دلخوش نگردم، و برای آنچه از من دریغ داشته‌ای، اندوهگین نشوم. قلبم را جامه‌ی تقوا بپوشان و تنم را به کاری که بر من می‌پسندی بگمار، و مرا در برابر آنچه به من روی آورَد، به فرمانبرداری خود مشغول بدار، تا آنچه را تو دشمن می‌داری، دوست نپندارم، و آنچه را مایه‌ی خشنودی توست، دشمن ندارم.

بخش هایی از دعای بیست و یکم صحیفه ی سجادیه

◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇

پ ن: میگن تو بیش از 90 سال گذشته امسال طولانی ترین روزهای روزه داری رو داریم میگذرونیم . با اینکه امسال بهار خوبی داشتیم ولی با این حال بعضی روزها خیییییلی گرم میشه! برای امثال من که تو خونه می مونیم و کار سنگین انجام نمیدیم ، تو فضای باز و ظل آفتاب نیستیم ، باز هم تحمل نزدیک 17 ساعت روزه داری سخته! 

در برابر روزه داری کسانی که تو گرما و فضای باز و با کار سنگین روزه میگیرن ، روزه ی ما کله گنجشکی هم محسوب نمیشه! خدا بهشون صبر بده! 

وقتی بی تابی می کنن و اظهار تشنگی و گرسنگی واقعا حتی نمیدونم چطوری باهاشون ابراز همدردی کنم ! آخه من چه میدونم روزه گرفتن تو شرایط اونها یعنی چی؟... به خاطر این ها هم که شده آرزو می کنم زودتر ماه رمضون تموم بشه !

۹۵/۰۳/۲۲

نظرات (۲)

یه سوال !
این که نوشتید؛ "میگن"  در بیش از 90 سالِ گذشته   امسال طولانی ترین روزهای  روزه داری رو داریم سپری میکنیم ، این و کی گفته ؟

آخه ماهِ قمری  هر  سی و دو سال (فکر کنم) !  در  روزهایِ سالِ شمسی تکرار میشه !
این یعنی  دقیقاً سی و اندی سال پیش ،  ماهِ رمضان   توو همچین روزهایی بوده .
پاسخ:
اتفاقا من هم وقتی شنیدم دقیقا همین حرف شما رو زدم که مگه هر سی و چند سال همین اتفاق نمی افته؟ 
بعد منبع حرف رو تو خبرگزاری مهر پیدا کردم . اون هم نه 90 سال که بیش از صد سال !!!چقدر درسته ؟نمیدونم! الله و اعلم!
" همشهری نوشت: رمضان امسال ۴۷۰ ساعت و ۴۱ دقیقه است که به طور میانگین می توان سهم هر روز روزه داری را ۱۶ ساعت و ۱۴ دقیقه در نظر گرفت.
این پدیده گرچه فقط هر ۳۳ سال یک بار اتفاق می افتد اما برای ایجاد موقعیتی مشابه امسال بیش از ۱۰۰ سال زمان لازم است. افزون بر این ساعات روزه داری در روز اول ۱۶ ساعت و ۱۰ دقیقه در پانزدهم آن ۱۶ ساعت و ۱۶ دقیقه و در روز پایانی ۱۶ ساعت و ۱۰ دقیقه است."
البته خیلی بیراه هم نیست.اول تیر که طولانی ترین روز ساله افتاده وسط ماه رمضان امسال و طبعا روزهای آخر خرداد و روزهای اول تیر هم که در رتبه های بعدی طولانی ترین روزها قرار می گیرن هم جزء روزهای روزه داری امسال محسوب میشن ! و این یعنی بر خلاف سالهای گذشته طول زمان روزه داری خیلی کم نمیشه!
...
چه نکته سنج!  :)
 خب اگه همشهری  اینقد دقیق میخواد بشه  ما  هم مثه خودش میشیم !
از اونجایی که میگن  هیچ دو الکترونی توو دنیا دارای عدد کوانتومی یکسانی نیستند ، نتیجتاً  همون "بیش از 90 سال" پیشی که  خبرگزاری مهر نوشته  هم  با امسال مشابه نیست  !
چون کره زمین  شرایط مشابه ای رو تجربه نمیکنه ! به هر حال اندکی تغییر  پیدا میشه ....!

حالا چه مهمه اصلاً !؟؟
اون خبرگزاری خواسته تیتر جذاب بزنه !  الان مهم اینه که  روزه داران  هلاک اند ... چند ثانیه اینور اونور هم خیلی مهم نیست دیگه .
پاسخ:
آره واقعا! مگه مهمه؟!! 
کسی که بخواد روزه بگیره با بیست و چند ساعت روزه داری تو ظل گرما هم می سازه کسی نخواد بگیره برا 8-9 ساعت روزه داری تو زمستون هم ان قلت میاره و نمی گیره!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی