سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

پدرم روضه ی رضوان به دو "گندم" بفروخت

دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۱۰ ب.ظ

تا حالا مزرعه ی گندم رو از این فاصله ندیده بودم!

فوق العاده بود هوایی که توش جریان داشت! مخصوصا دم غروب وقتی باد توش می پیچید و عطر گندم رو تو فضا پخش می کرد.

دلم نیومد برم داخل مزرعه بنابراین از علفهای حاشیه ی مزرعه عکس گرفتم!

وقتی مطمئن شدم اینها علف هرز محسوب میشن ، یه دسته ازشون رو کندم!

اون 4 تا سنبل رو هم چند سال پیش از گوشه و کنار یه مزرعه ی درو شده جمع کردم! بهش چی میگن؟ خوشه چینی!

پ ن:

دیدین خیلی از کسانی که تو شهرها زندگی می کنن دوست دارن بعد از بازنشستگی برگردن روستا!

"هرکسی کو دور ماند از اصل خویش/ باز جوید روزگار وصل خویش"

فطرت همه ی آدمها با آب و خاک و طبیعت خویشاونده! 

... قرار بود تکنولوژی برامون آسایش بیاره نه اینکه آرامشمون رو هم غارت کنه!

... زندگی رو ارزون فروختیم .

۹۵/۰۳/۱۰
سپیدار

زندگی

گندمزار

نظرات (۳)

من تا حالا یه گندم زار رو از نزدیک ندیدم :( 
ولی آدم واقعاً وسوسه میشه بره داخل مزرعه ها ....!
... 
سپیدار اون گلدون سفالی توی عکس رو خودتون نقاشی کردین؟ خوشگله !
یه سوال: رنگ زردِ اُکر گواش رو با چه رنگی میشه تیره تر کرد؟ با سیاه ؟ حالا اگه بخوام روشنش کنم به جز سفید با چه رنگی باید مخلوط کنم که رنگش هم کدر نشه ؟
پاسخ:
حتما ببین! لذت دیدن و بوییدنش قابل توصیف نیست!
...
گلدونه یه کار دانشجویی بود برا درس هندسه نقوش که در تماس ناخواسته با آب ، رنگهاش ور اومده و خراب شده. (در کل نقاشی رو سفال خیلی قشنگه!)
*
طبیعتا رنگها با سیاه و سفید تیره و روشن میشن .
با دستکاری تو میزان رنگهای ترکیبی هر رنگ هم میشه اون رو تیره یا روشن کرد . مثلا وقتی سبز می سازی بسته به اینکه چقدر آبی یا زرد استفاده کنی ، سبز تیره و روشن به دست میاری.  اُکر هم که به خانواده زردها تعلق داره و از ترکیب زرد فراوان و کمی قرمز و خیلی خیلی کم آبی (و گاهی کمی سفید)درست میشه . پس طبیعتا باید با رنگ زرد روشن بشه و با قهوه ای یا بنفش ، تیره . بستگی داره چه نوع اُکری بخواهی . به نظرم با کمی زرد یا نارنجی هم بشه اُکر روشنی درست کرد !
ممنوووون! 
چند تا واحد هنر  واسه یادگیری همه تکنیک ها کمه!  واسه همه شون فرصت نشد :(
نقاشی رو سفال رو داشتیم اما با مدادرنگی، نه گواش! :)
کار با گواش رو زیاد تجربه نکردم! :(
ببخشید خانوم جان میشه چندتا سوال دیگه بپرسم؟!
قبل از نقاشی حتما لازمه که روی سفال رو با چسب چوب بپوشونیم؟
به جز زرد ،قرمز ،آبی ،سفید و سیاه به چه رنگ های دیگه ای نیاز دارم تا بتونم رنگ های دلخواهم رو بسازم؟ 
پاسخ:
من که رو سفال رو با هیچی نمی پوشونم ! اما فکر می کنم چسب چوب زده میشه که مثلا وقتی تو ظرف سفالی آب می ریزیم رنگها بلند نشن ! شاید !
من فقط روی سفال رو سنباده ی نرم می کشیدم  و رنگ رو مستقیم روی سفال میگذاشتم ! در آخر هم یه لایه اسپری براق کننده میزدم . همین ! 
اتفاقا بعضی وقتها -مثل همین گلدون توی عکس- از رنگ اصلی خود سفال به عنوان زمینه استفاده میشه .
خب همه رنگها با این سه رنگ زرد و آبی و قرمز و با 2 تا رنگ خنثی سیاه و سفید درست میشن دیگه !
اما ما که با گواش و آبرنگ کار می کردیم ، خیلی از رنگها رو آماده می خریدیم مثلا طلایی و نقره ای و لاجوردی رو نمیشه ساخت . اکر و فیروزه ای معمولا آماده اش قشنگتر از اونی هست که می سازیم !
بزن چنگی به گندم زارِ گیسویت ، مگر قدری
زکاتِ خونِ دل های فقیران را بپردازی



ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی