سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

این چه منم؟

جمعه, ۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۹ ق.ظ

زین دو هزاران من و ما ای عجبا من چه منم؟

گوش بنه عربده را دست منه بر دهنم

چونکه من از دست شدم در ره من شیشه منه

ور بنهی پا بنهم هر چه بیابم شکنم

*

زانکه دلم هر نفسی دنگ خیال تو بُود

گر طربی در طربم گر حزنی در حزنم

تلخ کنی تلخ شوم لطف کنی لطف شوم 

با تو خوش است ای صنم لب شکر خوش ذقنم

*

اصل تویی من چه کسم؟ آینه‌ای در کف تو

هر چه نمایی بشوم آینه ممتحنم

تو به صفت سرو چمن ، من به صفت سایه تو

چونکه شدم سایه گل پهلوی گل خیمه زنم

مولانا

◇◇◇◆◇◇◇◆◇◇◇

بی ربط:

صبح درست وسط حیاط یه تخم کوچولوی شکسته افتاده بود! بالا رو که نگاه کردیم دیدیم دو تا یاکریم گیج و گول با 4 تا خار و خاشاک بین دو تا شاخه ی نازک درخت انگوری که روی حیاط رو پوشونده ، زحمت کشیده و لونه ساختن!(دقیقا 4 تا! یعنی اینقدر خار و خاشاکها متراکم بودن که فقط خود یاکریما از توش نیوفتن !) نمیدونم چرا همچین جای نامطمئنی رو با این مصالح اندک برا زندگی انتخاب کردن ؟ در صورتیکه جای بهتری هم نزدیکشون بود!

نظرات (۲)

میگم این عکسه شبیه اونجای کتاب "من او" امیرخانی نیست که علی فتاح میره کوره پز خونه میگه رو آجرا چی نوشته ...
پاسخ:
آآآآآآآآآره! :)
 همون آجرهایی که روش نوشته شده بود "مع"!
راستش من هنوز جرأت نکردم این کتاب رو بدم کسی بخونه!!! از بس که یه جوریه!
سلام خانوووووم جان!
تعطیلات خوش می گذره ان شاء الله؟! ؛)
همین الآن که دارم می تایپم، دو تا یا کریم از صبح تا حالا دارن رو یکی از نازک ترین شاخه هایِ درختِ انجیر حیاطمون لونه می سازن! حالا جالب این جاست که هرچی اینا خار و خاشاک جمع می کنن و میارن از رو شاخه می افته پایین!!! ولی با این حال مصرانه دارن به تلاششون ادامه می دن!  و به هیچ عنوان هم راضی نیستن تغییر مکان بدن! والا منم از کارشون سر در نمیارم ! :)
پاسخ:
سلاااام همکار جان!     ؛))
فکر کنم یاکریم جماعت جزو گیج ترین آفریده های خدا باشن! ما دو متر این ورتر یه جای اکازیون براشون تدارک دیدیم ولی گیج ها ترجیح میدن خونه شون رو رو هوا بنا کنند! یه طوری هم آدم رو نگاه می کنند که انگار طراح و معمار منار جنبون اند و ما نمی فهمیم!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی