سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

هر چی جمع بگه!

جمعه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۲۳ ب.ظ

به نظر شما این رو بخریم یا اون رو؟

: هر چی جمع بگه!

به نظرت شمال بریم یا جنوب؟

: هر جا جمع تصمیم بگیره!

شما چی می خوری؟

: فرق نمی کنه! هر چی جمع می خوره!

شما ... ؟

:هر چی جمع ...!

*********

آی بَدَم میاد از این " هر چی جمع ..." ! یعنی میخوام بلند شم یه چی بهش بگم! ... آخه آدم نسبتاً محترم ! "هر چی جمع بگه!" یعنی چی؟ خب نظرت رو بگو دیگه! لابد نظر حضرتعالی مهمه که ازت پرسیده میشه! وگرنه چرا از این گلدون و از اون مبل و یا حتی از این گربهه کسی نظر نمی خواد؟!! وقتی بهت احترام گذاشته و ازت نظر خواسته میشه تو هم به خودت و جمع احترام بگذار و نظرت رو بگو ! نمی کُشنِت که! " فرقی نمی کنه ! هر چی جمع بگه!" تو به جمع چی کار داری؟ نظر جمع هم برآیند نظر تک تک اعضای گروهِ که ناسلامتی تو هم جزوشی!(جزءشی!) لااقل بگو "هر چی فلانی بگه"!

اگه همه بخوان مثل جنابعالی تابع نظر جمع باشن که هیچ تصمیمی نمیشه گرفت!

طُرفه حکایت این که اگه به هر دلیلی نظر جمع اشتباه دربیاد یا یه جاییش بلنگه اول کسی که اعتراض خواهد کرد که " نظر من یه چیز دیگه بود و من از اولش هم با این گزینه موافق نبودم" همین شخص بی نظره!

واویلا اینجاست که همین آدم تابع نظر جمع - که حتی جرأت اظهار نظر شخصیش رو نداره و برای همه چی منتظره نظر جمع می مونه و حتی برای اینکه بدونه بالاخره مثلا بستنی می خوره یا فالوده ، باید منتظر نظر جمع باشه- همین آدم! مثلا بشه نماینده ی مجلسی چیزی ! اینجاست که کلاً تو باغ نیست و اساساً چیزی نمی دونه و در کل نظری نداره و نظرش هر چی جمع بگه است ! اینجاست که با یه رأی ممتنع خیال خودش رو راحت می کنه! آدم بیخودی که نه تنها بودن و نبودنش فرقی نمی کنه که چه بسا نبودنش بهتر از بودنش باشه!

به نظرم آدمهای منفی(-) ، تحمل کردنی تر و قابل احترام تر از آدمهای ضربدر(×) و ممتنع اند!

۹۵/۰۲/۲۴
سپیدار

ممتنع

نظرات (۴)

معلم بچه های این دوره و زمونه بودن واقعا کار سختیه ... واقعا کار سختیه ... واقعاااااااااا
خدا صبرتون بده
پاسخ:
سلام عزیز
این روزا زندگی خیلی سخته و خوشبختانه بهترین و راحت ترین یا بهتره بگم آرامش بخش ترین قسمت زندگی ، همین معلم بچه های این دوره و زمونه بودنه ! :))
الحمدلله
۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۱:۰۳ صابر راستی کردار
تا منظور شما از آدمهای منفی چی باشه!
پاسخ:
بله دقیقا ! درست می فرمایید  منفی داریم تا منفی!
با توجه به متن منظورم کسیه که تو شرایط مشابه مثالهایی که زدم و تو موقعیت های عادی زندگی نظر منفی میده و با نظر جمع مخالفت می کنه !
فکر می کنم با کسی که با استدلال و منطق نظر منفی و مخالف داره ، راحت تر میشه حرف زد تا کسی که هیچ فکر و نظری نداره!
...
البته اقرار می کنم از آخرین جمله کمی هم منظورم نماینده های مجلسی بودن که بعد از شنیدن ساعتها بحث و استدلال رأی ممتنع میدن ! راستش این رأی ممتنع حضرات به هیچ عنوان تو کتم نمیره ! 
...
راستی منظورتون از "خط های نازیبا" کدوم خطه؟ اگه منظورتون همین خط"فراز" هست که باهاش مطلب برای بچه ها می نویسیم، خب به شخصه گزینه ی بهتری ندارم. بین خطوطی که میشناسم و عمومیه باز این خط بهتر از بقیه است. 
کتاب فارسی بچه ها با خط نسبتا خوبی که شبیه نستعلیق و خط تحریری هست -اسم خطش رو نمی دونم- نوشته شده . 
آیا شما پیشنهاد بهتری دارین؟ اگه خط قشنگتری باشه من ازش استقبال می کنم!

۲۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۰:۰۶ صابر راستی کردار
در مورد خط الان یه جستجو کردم خط مناسبی پیدا نکردم و همینی که استفاده می کنید از بقیه بهتر است. من چون به این قضیه وارد نبودم فکر می کردم بهتر از این هم باشه. البته خط کتاب فارسی بچه ها رو هم ندیده ام.
پاسخ:
انتهای کتاب کلاس اول و کتابهای فارسی بقیه ی پایه ها با خط تحریری قشنگی نوشته شده . این خط  - که اسمش رو نمی دونم - از خط فراز قشنگتره .
مثل این:
http://s6.picofile.com/file/8251702626/khat.jpg


۲۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۱۵ صابر راستی کردار
با شما موافقم. به هر صورت درک می کنم اهمیت و حساسیت مقطع تحصیلی شما بالاست و میشه گفت تا حدودی حکم خشت اول را داره. هنر، ادب، اخلاق، علم و ...
آرزو می کنم موفق باشید.
پاسخ:
متشکرم  :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی