سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

چی بخونیم؟

يكشنبه, ۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۶:۰۵ ب.ظ

عیدتون مبارک باشه

ان شاءالله این عید و این سال همون عید و سالی باشه که منتظرش بودین و بودیم. 

*•*•*•*•*•*•*•*•*•*

روزای تعطیلی عید یکی از بهترین زمانهاست برا کتاب خوندن!(البته غیر از چند روز اولش که رفت و آمد زیاده! )

دوست داشتم با دقت و حوصله کتابهامو ببینم و چند تا از بهترینهاشو معرفی کنم برا دوستان کتابخونم . اما ...نشد  و فکر نکنم حالا حالاها دیگه بشه!

پس به حافظه ی نداشته ام رجوع می کنم :

1- کتاب معرکه ی "ریشه ها" نوشته ی  الکس هیلی که قبلا تو همین وبلاگ(+) معرفیش کردم . کتابی بی نهایت قشنگ و خوندنی... بخونیدش دیگه !

2- "بادبادک باز" نوشته ی خالد حسینی (از اونجایی که کتابهای خالد حسینی تو ایران توسط مترجمهای مختلف ترجمه میشه و انتشارات مختلف اقدام به چاپشون می کنن ، نمیدونم بقیه ی ترجمه های این کتاب چطوری هستن ولی کتاب من که توسط زیبا گنجی و پریسا سلیمان زاده ترجمه شده و انتشارات مروارید چاپ کرده قشنگه!) کتاب درباره ی مردان سرزمین افغانستانه ! قصه ی بادبادک باز درباره ی سرنوشت عجیب حسن ، امیر ، علی و ... سهرابه! اصلا خالد حسینی یه قصه گوی فوق العاده ست ! کتاب شیرین و پر کششیه البته یه ایراد هم داره و اون اینکه تو هیچ جای این کتاب اثری از عامل بدبختی مردم افغان و حامیان و به وجود آورندگان طالبان نیست ! با این حال حس و حال قصه خیلی خوبه اصلا فکر نمی کنی یه قصه ی خارجی می خونی! این کتاب رو تا حالا حدود ده نفر ازم گرفتن و خوندن و بعضی دوبار دوبار خوندنش!

3- داستان سیستان، ده روز با رهبر - انتشارات قدیانی

این کتاب یادداشتهای رضا امیرخانی از سفری هست که فکر می کنم سال 81 یا 82 همراه رهبر به سیستان و بلوچستان رفته بود.

نثر این کتاب بی نهایت شیرینه با یه طنز فوق العاده ! اگه کسی تو دلش بغضی نسبت به آیت الله خامنه ای نداشته باشه از خوندن این کتاب لذت میبره . اما اگه مثل من عاشق آقا باشه که حتما این کتاب رو دوست خواهد داشت. حواشی این سفر و ماجراهایی که برای آقای امیرخانی اتفاق می افته و طرز قصه گویی جناب امیرخانی واقعا قشنگه !(طبیعیه که من سفرنامه ی کسان دیگه ای که همراه رهبر شدن تو سفر به شهرهای مختلف رو هم خونده باشم ولی هیچکدوم به گرد پای داستان سیستان هم نمی رسند !) این کتاب رو که چندین بار خوندمش! تا حالا 4 بار خریدم ؛ یکیش رو کادو دادم ، دو تاش رو برندگان برنگردوندن بهم و چهارمی فعلا دست خودمه !

تقریبا همه ی کتابهای امیرخانی رو خوندم و دارم (غیر از سرلوحه ها)ولی این کتاب رو بیشتر از بقیه دوست دارم . از بین بقیه ی کتابهای امیرخانی جانستان کابلستان کتاب خوشخوان تریه! منِ او (اسمش از خودش قشنگتره)  کمی سخت و پیچیده ست . البته به شخصه کارهای غیر داستانی امیرخانی رو بیشتر می پسندم مثل: نشت نشا و نفحات نفت

کتاب "مسیح در شب قدر" هم تو همین مایه هاست  - دیدار آقا با خانواده ی شهدای مسیحی - و من طبعا و طبیعتا دوسش دارم .

4- بیشتر کتابای مصطفی مستور از جمله استخوان خوک و دست های جذامی، من دانای کل هستم ،  حکایت عشقی بی شین بی قاف بی نقطه ، من گنجشک نیستم و  ... . که درباره ی کتابهای مستور هم قبلا (+) نوشتم !

5- کتاب های بی نظیر سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی همه قشنگند ولی به شخصه "توسعه و و مبانی تمدن غرب" و "حلزونهای خانه به دوش" رو خیلی دوست دارم و خوندنشون رو به همه توصیه می کنم ! درباره ی کتابهای شهید آوینی هم قبلا (+) نوشتم .

6- کتاب شعر هم از قیصر که بگذریم (شما نگذرین) شعرای فاضل نظری (گریه های امپراطور، اقلیت ، آن ها و ضد هر کدوم رو تونستین بخونین)

آهان ! سعدی بزرگ و عزیز من رو فراموش نکنید ! از گلستان که من خیلی دوسش دارم چیزی نمی گم (ولی شما فراموشش نکنین) غزلیاتش واقعا دل آدم رو میبره ! (در مورد من حتی بیشتر از حافظ) 

7- نهج البلاغه با یه ترجمه ی ساده و فهمیدنی که قشنگ بعضی جاها دلت بره و بعضی جاها دلت بسوزه و بعضی جاها از درد بمیری !(ترجمه ی سید جعفر شهیدی خیلی قشنگه ولی من ترجمه ی ساده و قابل فهم مرحوم "محمد دشتی" رو ترجیح میدم . تو ترجمه ی شهیدی به نظر بی سوادی مثل بنده یه مقدار ساده و قابل فهم بودن فدای زیبایی و آهنگین شدن متن شده ! )

8- رمانهای فاخر انتشارات کتاب نیستان هم خوبند مثل "رقص بسمل " و " آن گاه مانند ماه" . آهان الان یادم افتاد کتاب بسیار بسیار بسیار دوست داشتنی و محشر "نامیرا"ی صادق کرمیار(+) از همین انتشارات رو اگه نخوندین خوندنش رو حتما تو برنامه هاتون بگنجونیدش !

9- حتی اگه کتاب تو ژانر جنگ و دفاع مقدس رو دوست ندارین ، فقط این بار حرف من رو زمین نندازین و کتاب"پایی که جا ماند" سید ناصر حسینی منتشر شده توسط سوره مهر رو بخونید . مطمئنم پشیمون نمیشید . اگه خوشتون اومد کتاب " سفر به گرای 270 درجه" رو هم بخونین که زیادی خوبه !

و کلی کتاب دیگه که دل و دماغ و حوصله ی سر زدن به کتابخونه ام رو ندارم تا ببینم شون و یادم بیان!

تو موضوع "کتابهای من" وبلاگ تا جایی که تونستم درباره ی بعضی کتابهای خوبم توضیح دادم ان شاءالله بتونم باز هم کتاب بخونم و درباره شون بنویسم (میشه برام دعا کنید ؟ خیییییییییییلی زیاد !)

دلم میخواست این عید کتاب "دُن آرام" رو بخونم که ...!

نکته: ترتیب معرفی این کتابها فقط نشان دهنده ی ترتیبی هست که اونا به خاطرم خطور کردن نه نشاندهنده ی رجحان و ارزششون !

◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆•◆

پ ن1:

یا مقلب القلوب ...

پ ن2:

نمازی خوانده ام در بارش یکریز ترتیلش           فدای عطر "حول حالنا"ی سال تحویلش 

۹۵/۰۱/۰۱
سپیدار

معرفی کتاب

نظرات (۳)

پایی که جا ماند رو قبلا خوندم .. واقعا خیلی خوب بود :)
در همین زمینه دفاع مقدس؛ خاک های نرم کوشک رو بهتون معرفی میکنم که فوق العادست 
پاسخ:
سلام
 متشکرم جناب مرادی که وقت گذاشتین 
بله خاکهای نرم کوشک هم خیلی قشنگه و من فراموش کردم اسمی ازش ببرم . مثل "سلام بر ابراهیم" ، " انسان 250 ساله" ، آخرین پدرخوانده "نوشته ی ماریو پوزو ، " خدا بود و دیگر هیچ نبود" دکتر چمران و کلی کتاب دیگه !
ان شاءالله از خوندن بقیه ی کتابها هم لذت ببرین
سالی پر از شادی و برکت داشته باشید ان شاءالله :)
***

چقدر کتاااااب ! که متاسفانه یدونشونم نمیرسم بخونم :( همین الان که این نظر رو دارم می نویسم در حال تحقیق واسه یکی از پروژه های برنامه نویسی ام ! :D
چرااااا این دبیرستان و دانشگاه نمیذاره ما یکم کتاب بخونیم تفریح کنیییییییییییییم ! همش فرمول فرمول حساب کتاب ! >__<

:D
پاسخ:
سلام
متشکرم . شما هم سال خوبی داشته باشین ان شاءالله
...
فعلا فقط درس ! تفریح بمونه بعد از دکترا :)) 
وقت کردی فقط " ریشه ها " رو بخون ;)
۰۳ فروردين ۹۵ ، ۱۸:۵۰ صابر راستی کردار
توی وبلاگ شما جز خوبی چیزی پیدا نمیشه!
پاسخ:
خوبی تو نگاه شماست :) 
متشکرم که با این نگاه وبلاگ ما رو می بینید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی