سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

خوشا پرنده شدن در هجوم باد !!!

شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۴، ۰۳:۵۳ ب.ظ
دیگر به بی قراری خود خو گرفته ام
آری خوشا پرنده شدن در هجوم باد
 
فرزانگان اگر به خوش آوازگی خوشند
ما عاشقیم، عزت دیوانگان زیاد
محمد سعید شاد
http://hw8.asset.lenzor.com/lp/4827593-5254-l.jpg
◆◆◆◆◆
فکر می کنم بیشتر از پرنده ، من شبیه "ماهی آزاد"م! از بس که خلاف جریان رودخانه شنا کرده و می کنم !
در عجبم با این همه تقلا و سرسختی برا فرار از جریان عادی رودخونه چرا هنوز اونقدر که باید قوی نشدم ؟!!
درست وقتی دارم به شدت می جنگم که جریان آب من رو با خودش نبره ! درست همون زمانی که زخمی و به نظرم سربلند از مقابله با یه موج وحشتناک برگشتم ، احساس شکست می کنم و به خودم میگم: خُب که چی؟ بهتر نبود با جریان آب می رفتی؟ چرا اینقدر خودت رو زخمی می کنی؟ ارزشش رو داشت؟ داره؟ خیالت راحت شد یه زخم دیگه خوردی؟  ... و خستگی اونقدر بهم فشار میاره که میگم باشه! با موج بعدی نمی جنگم ! همراهش میشم و میرم ...
اما ...
موج بعدی که میاد می بینم نمی تونم دل از کوه بکنم ! می بینم ترجیح میدم بپرم رو خاک تا اینکه برم جایی که دیگه نتونم کوه رو ببینم ! جایی که حتی امید دیدن کوه رو هم ازم بگیره!
می بینم من اصلا به عشق کوه زنده ام حتی اگه همه ی عمر در راه رسیدن بهش درجا بزنم !
می بینم تحمل آرامشِ دریا هم برام سخته چه برسه به تالاب و مرداب که مقصد خیلی از رودخونه هاست !
من دارم درجا می زنم ولی ... خوش حالم!
*****

رود راهی شد به دریا، کوه با اندوه گفت

می روی اما بدان دریا ز من پایین تر است

۹۴/۱۲/۱۵
سپیدار

نظرات (۱)

مسلما ماهی آزاد بیشتر از همه ی ماهی های دیگه  " زندگی " میکنه :) سخت و آزار دهنده که هست اما خیلی هم شیرینه که مثل خیلی از آدم ها اسیر روزمرگی و عادات نادرست نشد و راه راست و درست رو حتی شده تک و تنها رفت !
زندگی در بردگی شرمندگی است / معنی آزاد بودن ، زندگی است .
( البته شخصا پرنده هااا مخصوصا عقاب رو ترجیح میدم :D شعر عقاب از ناتل خانلری رو خوندید ؟ :D )

***
و باز هم نظرات بی ربط من ! :)
پاسخ:
اسیر روزمرگی شدن شاید بزرگترین بیماری و مشکل آدمیزاد باشه!
به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل
و گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم

...
شعر عقاب رو نخوندم ! در اوین فرصت میخونم ان شاءالله
***
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی