سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

همدلی از همزبانی خوشتر است ...

دوشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۴، ۰۹:۰۰ ب.ظ

ما خونوما:

ناراحتیم : خرید

خوشحالیم: خرید

استرس داریم: خرید 

بی حوصله ایم : خرید

...

خلاصه تو هر حالتی خرید کردن رو دوست داریم و خود نفس خرید کردن حالمون رو خوب می کنه !

همین منی که خیلی اهل بازار رفتن و بازارگردی نیستم ، چند روز پیش  با رفیق جان گفتیم بریم خرید درمانی ! و حین پروسه ی درمان ، چیزی که خیلی به چشمم اومد و خیلی هم غم انگیز بود ، دیدن آقایونی بود که تو فروشگاه ها هر گوشه و جایی که پیدا کرده بودن با کیسه های خریداری شده نشسته بودن و خسته و بی حوصله اطراف رو نگاه میکردن ، لابد منتظر خانومهاشون که برای چندمین بار اون پاساژ رو دور بزنن !

نمیدونم از زیاد گشتن خسته بودن یا از زیاد و گرون خریدن ! یا هر دو ! یا از گشتن و پیدا نکردن چیزهای مناسب! یا هر سه !

هر چی بود غبار خستگی ها و نگاه نگرانشون تو ذهنم نشست و فکرم رو مشغول کرد.

...

هر سال این موقع به بچه ها میگم هوای باباهاشون رو داشته باشن و فکر بچه هایی که ندارن هم باشن ! امسال تو دیدار با اولیایی که فقط پدرها بودن ، ازشون خواستم تو خرید عید زیاده روی نکنن و بچه ها رو بی خیال و بی توجه به اوضاع خانواده و  پرتوقع بار نیارن !اما صحنه های اون روز باعث شد فکر کنم چطور به مامانا بگم هوای همسرانشون رو داشته باشن ! فکر نمی کنم دیدن پدر خسته و نگران و ولو شده تو پاساژ برای بچه ها منظره ی خوشایندی باشه !

*************

پ ن: دقت کردین وقتی یکی از اقوام نزدیکمون یه کالایی رو تولید می کنه یا تو کارخونه ای کار می کنه ، سعی می کنیم در و همسایه و دوست و آشنا رو ترغیب کنیم به خرید از تولیدات اونها؟!!! ...

... ایرانی بخریم .

۹۴/۱۲/۰۳
سپیدار

نظرات (۲)

سلاااام خانووم جان!
استاد ادبیاتمون می گفت بین خانوم،خرید و بازار مراعات النظیر وجود داره! رابطه بین خانوما و خرید کردن مثل رابطه آهن و آهنربا و کاه و کهرباست!
ولی انصافاً این روزا دیگه اصلاً دلم نمی خواد مسیرم به بازار بیفته! آخه هر روز مجبورم یه مقدار از مسیر برگشتم از دانشگاه تا خونه رو از بازار و مرکز شهر بگذرم و شلوغی و ازدحام  این روزا دیگه کلافه ام کرده! :(
...
به نظرم مزه عید و لااقل خرید عید واسه بچگیه! اسم این پست پایینی تون جالب بود: کودک نبودن چیز غمگینیست :(
...
اون روز شبکه افق یه مستند می داد که نمی دونم اسمش چی بود و کی پخش شد! حتی اول و آخرش رو هم نتونستم ببینم :( ولی خیلی برام جالب بود! در مورد یه پژوهشگر خارجی بود که تصمیم گرفته بود برای یه مدت فقط از محصولات کشور خودش استفاده کنه و واقعاً هم تو تصمیمش مصمم بود! تا اونجایی دیدم که در به در داشت دنبال یخچالِ تولید کشور خودش می گشت و پیدا نمی کرد! دیگه نفهمیدم آخرش چی شد...
پاسخ:
سلااااااااااااااام عزیــــــــــــــــــــــــــــــزم!
راستش من خرید رو دوست دارم ولی از اسفند به خصوص خریدهاش بیزارم ! از شلوغی و ازدحام و بدتر از همه چونه زدن خانومها تو بازار متنفرم ! اصلا قبل از غروب آفتاب دوست دارم خونه باشم!
عید و خرید عید هم واسه بچه های این دوره و زمونه فکر نکنم مزه ی عید بچگی های بچه های دهه های گذشته رو داشته باشه ! به دست آوردن کفش و لباسی که ماهها منتظر خریدش بودی کجا ! مزه ی خرید عیدهای این روزا کجا؟ با این حال : کودک نبودن چیز غمگینی ست ! خیـــــــــــــــــــــــلی غمگین!  :(
...
اون برنامه هم اسمش : " من با تولیدات کشور خودم زندگی می کنم" هستش! یه قسمتی نیست ، مجموعه است . آخرش معلومه ! پیشرفت صنعت کشورش فرانسه! تو اینترنت و آرشیو شبکه افق میشه قسمتهای قبلش رو دید ! البته اون خیییییییلی سخت می گرفت . حتی حاضر نبود از کالایی که کشور خودش اصلا تولید نمی کنه استفاده کنه ! هر چی هم می خرید می گفت چند نفر کارگر تو کشورش برا تولید اون کالا دارن کار می کنند !
...
ما هم که فعلا شعار وطن دوستی میدیم!!! جایی که قرار باشه از خودمون و جیبمون مایه بگذاریم یه جهان وطنی به تمام معنا میشیم !   :))))
عه! آره همین بود! ممنون نمی دونستم مجموعه است! حالا با این ناقص دیدنم، فک کردم خودم فقط برنامه رو کشف کردم :))))
آره بعضی جاها زیادی سخت می گرفت، ولی کارها و حرف ها و استدلالاش آدم رو به فکر می انداخت! خوب بود...! :) 

پاسخ:
شبکه افق رو خیلی دوست دارم! "بیشتر" برنامه هاش رو می بینم (اگه خونه باشم! تو کانال دیگه ای فوتبال نداشته باشه (کاش آیکون عصبانی داشتم !)، حال داشته باشم ! و ...)
به نظر من که بهترین شبکه ی تلویزیونیه!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی