سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

زندگی خالی نیست ....

يكشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۴، ۰۵:۴۸ ب.ظ

کاغذ و تا:

تکنیکی که بیشترین استفاده رو ازش می کنم برای تلفیق فارسی و هنر.

دیروز برا تدریس نشانه ی "گ" بچه ها با کاغذ رنگی "سگ و گربه" درست کردن ! خیلی خوب بود . وقتی به بچه ها گفتم که امروز یاد می گیریم کلمه ی سگ و گربه رو بنویسیم ، قبل از معرفی نشانه ،  همه ی بچه ها بدون استثنا این دو کلمه رو تو دفترشون ، کنار کاردستی هاشون ، درست نوشتن .

خوبی فصل زمستون بخصوص بهمن ماه همینه دیگه ! تا بگیم "ف" بچه ها سر از فرحزاد درمیارن !

برای اینکه بچه ها از رو من تقلید نکنن و خلاقیتشون کور نشه ، بعد از تموم شدن کار بچه ها ، تنه ی سگ و گربه ی نمونه ای که خودم ساختم رو کشیدم!اگه اول می کشیدم تقریبا همه سعی می کردن شبیه من درست کنن!

(بعد از یاد گرفتن "گل لاله" این مقوا رو که شامل پروانه های بچه ها هم میشه ،روی در کلاسمون می چسبونیم )

این هم پروانه هایی که ساختیم .

*****

پ ن1: قبل از این هم "آدم" و "مداد" و "کبوتر" رو ساختیم . تصویر این نوع کاردستی بچه ها رو پارسال تو وبلاگ گذاشته بودم !

پ ن2: داشتیم کلمه های جدید نشانه ی "گ" رو می گفتیم و روی تخته می نوشتیم ، وقتی رسیدیم به کلمه "زندگی" ، یه دفعه ثنا بلند شد و بلند گفت : "زندگی خالی نیست ، ایمان است !"

با خنده برگشتم طرفش و پرسیدم چی ؟

با اعتماد به نفس بلند شد و خوند:

زندگی خالی نیست ، ایمان است ، سیب است !

(با تأکید روی کلمه ی "است")

خیییییییییییییییلی خوشم اومد !

دشت هایی چه فراخ            

کوه هایی چه بلند 

در گلستانه چه بوی علفی می آمد 

من در این آبادی، پی چیزی می گشتم 

پی خوابی شاید 

پی نوری، ریگی، لبخندی 

من چه سبزم امروز 

و چه اندازه تنم هوشیار است 

نکند اندوهی، سر رسد از پس کوه 

زندگی خالی نیست 

مهربانی هست، سیب هست، ایمان هست 

آری 

تا شقایق هست، زندگی باید کرد 

در دل من چیزی است، مثل یک بیشه نور، مثل خواب دم صبح 

و چنان بی تابم، که دلم می خواهد 

بدوم تا ته دشت، بروم تا سر کوه 

دورها آوایی است، که مرا می خواند... 


سهراب سپهری

نظرات (۲)

چقدر زیبا ، خلاقانه و موثر ...

ان شاءالله شما و شاگردانتان سربلند و پیروز باشید همیشه ...
پاسخ:
متشکرم
هر چیزی که با هنر، ترکیب بشه زیبا و مؤثر میشه!
ولی اینکه یه بچه ی 7 ساله با شنیدن کلمه ی "زندگی" این شعر معروف سهراب رو بخونه خیلی شیرین تر بود!   :)

حق با شماست :) اون هم با لحن شیرین بچگانشون .
 خیلی هم زیبا ^__^
پاسخ:
یک بار یکی از همین کوچولوها اومد ازم پرسید:
خانوم میتونیم بنویسیم "من غلام قمرم"؟ :))))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی