سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

مشق تلگرامی ...

سه شنبه, ۱ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۳۵ ب.ظ

به نظرم همونقدر که نسل گذشته از تلگرام بدِشون میاد! بچه های مدرسه ی ما(و خیلی از مدارس) هم از این تلگرام دلِ خوشی ندارن!

دلیل:

قبلاً ها که بنابه هر دلیلی(مخصوصاً ناگهانی و بی خبر) مدرسه ها تعطیل می شد بچه ها با دُمشون گردو میشکستن که از درس و مشق راحت شدن! اما ...

تو این 3 روز تعطیلی که آلودگی هوا تو کاسه مون گذاشت، بچه های مدرسه ی ما با تلگرام در  جریان تکالیفی که باید انجام بِدن قرار می گرفتن!

با فلان کلمه ها جمله بسازین ! برا بهمان کلمه ها جدول بخش و صدا بکشین ، این متن رو بخونید و ازش املا بنویسین و ...

خلاصه زنده باد تکنولوژی! ...

پ ن: از شوخی گذشته خیلی مسخره ست که حضرات مسئول برا یه مشکل و معضل همیشگی و قابل پیش بینی ، سالهایِ سالِ که نسخه های مقطعی و موقتی می پیچن!!!!

۹۴/۱۰/۰۱
سپیدار

نظرات (۲)

سلام 
شما بخش و صداکشی را با چه روشهایی به دانش آموزانتان یاد می دهید و برای املای یاد دادن املای کلمات از چه روش هایی استفاده می کنید ؟ لطفا منو راهنمایی کنید .
پاسخ:
سلام
راستش من خیلی برا بخش و صداکشی اهمیت قائل نیستم ! جدول ترکیب برام مهمتره که سعی می کنم هر روز تکرار و تمرین بشه ! 
بخش کردن که معمولا همه جا یک شکل انجام می گیره (حالا یا با دست زدن ،یا پا زدن و با ... ) هر بخش هم که اکثرا شامل یه ترکیب به تنهایی و یا یه ترکیب و یک یا دو صامته ! بنابراین با صداکشی ترکیبات ، عملا به خواسته ام می رسم ! 
اما تو مشق ها داریم که  جلوی هر کلمه  ، اون رو بخش بخش بنویسند (هر بخش  اون کلمه رو یک رنگ بنویسند) و بعد در مقابلش صداهای هر بخش رو به همون رنگ خودش جدا جدا بنویسند . 
اما فکر می کنم هجی کردن شفاهی کلمات خیلی خوب باشه ! مثل مسابقه ی اسپل کردن کلمات انگلیسی که تو انگلیسی زبانها بیشتر دیده میشه . اینکه بچه ها بتونن اجزای تشکیل دهنده ی کلمات رو به سرعت و بدون اشتباه بگن خیلی مفید باشه !
صداکشی ترکیبات و بعد کلمات سه حرفی و یک بخشی و ... تقریبا همین اسپل کردن انگلیسی یا هجی کردن خودمونه !
یکی از راه ها هم اینه که مثلا تو نشانه های 4 شکلی سخت ،کلمات رو بدون اون نشانه بنویسیم و بچه ها خودشون تشخیص بدن تو جای خالی کدوم شکل اون نشانه میتونه قرار بگیره !
...
متشکرم بابت سؤال خوبتون ! باعث شد یادم بیوفته خیلی وقته تو کلاس مسابقه ی هجی کردن برگزار نکردم     :)
۰۶ دی ۹۴ ، ۱۵:۲۲ کلاس کوچولو
سلام عزیزم خدا بد نده با این هوای آلوده و به قول یکی از دوستان خوش ذوق که به انفولانزا میگه «جیز و بو » خدا را شکر هنوز به کلاسم خسارتی از این مهمون نخواندی زمستانی وارد نشده خدا کنه سراغی ازش نشه .
خوبه که معلمان خوش ذوق کشورمون برخلاف مسئولین راه حلی برای تعطیلی اجباری پیدا می کنند . موفق باشید جانم روزگار خوش عیدتون مبارک
پاسخ:
علیک سلام عزیزم
چه اسم عجیبی به آنفولانزا دادن!
آلودگی هوا که تموم هنرا و فنونی که بلده رو از همه جهت روی من پیاده کرده ! از احوال بد جسمی و سر درد که بگذریم واقعا داره کاره کلاسم رو هم مختل می کنه !   :((
 من همینطوریشم نتونسته بودم با تقسیم ساعات 8 صبح تا 1 بعد ظهر به 3 زنگ کنار بیام و همه اش از برنامه ام عقب بودم ، این تعطیلات آلودگی هوا هم شده قوز بالا قوز ! 
باز خدا خیر بده پدر تلگرام رو ! هر چند نمیشه با تلگرام درس جدید رو داد اما میشه تمرین و تکرار مفید رو باهاش برنامه ریزی و اجرا و کنترل کرد ! وگرنه سالهاست که انگشت مسئولین رو دکمه ی تعطیلیه مدارس قفل شده اونم به عنوان تنها راه حل موقتی دائمی ! 
روز و روزگار شما هم خوش و عیدتون هم مبارک عزیزم  🌷🌷🌷

...
راستی ! چرا دیگه وبلاگت به روز نمیشه ؟!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی