سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

بارش این برف دردی در دلم انداخت

این که آدم برفی امسال را

فردا

با که باید ساخت...

مصطفی رحماندوست

http://hw8.asset.lenzor.com/lp/12824314-4365-l.jpg

متأسفانه عکس تزئینی ست !

از دم دمه های صبح برف آروم آروم شروع کرد به باریدن . صبح که بلند شدم 5-6 سانت بیشتر نمیشد ولی همین یه کفِ دست برف ، مدرسه ها رو تعطیل کرد !(البته خدا رو شکر که به خاطر برف تعطیلیم نه آلودگی هوا! )

هر چند به نظر من روزی که برف می باره به خاطر لطافت هوا و زیبایی بارش برف ، بچه ها باید برن مدرسه و از با هم بودن و برف بازی لذت ببرن و فردای روز بارش برف که هوا خیلی سرد و یخبندون میشه ، اگه لازم بود مدارس رو تعطیل کنن ! ولی چه کنم که دست من نیست !

پ ن1: خلاصه اونقدر برف نباریده که حتی بشه یه عکس خوب ازش گرفت . تقریبا همینقدر که تو این عکس دیده میشه باریده ! (یادش به خیر ! ما که مدرسه میرفتیم 10 برابر این هم برف می بارید کسی نبود تعطیلمون کنه ! ... چه خاطره هایی من از زمستونای برفی و بارونی کلاس اولم دارم!... )

پ ن2: امروز 16 آذر به اسم روز دانشجو تو تقویمها ثبت شده . (شاید بشه گفت یکی از شیرین ترین مناسبت های عمومی برای مشمولینش باشه ! البته بیشترشون بعدها می فهمن که چقدر شیرین بوده ! همونطور که ما تازه الان می فهمیم !)

ولی 16 آذر من رو بیشتر یاد خیابون 16 آذر (خیابون غربی دانشگاه تهران) می اندازه ! همونجا که خیلی وقت پیش فروشگاه انتشارات سوره مهر بود و من خیلی دوسِش داشتم و بعدها جمع شد ...

...

امروز شنیدم 4میلیون 600هزار نفر دانشجو داریم ! تجربه ی سالهای دانشجویی بهم میگه که اسم "دانش جو" برازنده ی حداقل نصف این جماعت نیست ! آخه کسی که معدلش 10-12 و حتی کمتر میشه چه دانش جوئیه؟!!!! اینا در جال جستن و جوئیدن [!] چی هستن دقیقا؟ هر چی باشه قطع به یقین آن جُستنی " دانش" نیست !

خلاصه این روز رو به "دانشجو" جماعت تبریک میگم و ... خوش به حالشون !

********

یاد عزیزت از همه ی یادها جداست
ای من فدای چشم تو، یادت جدا به خیر!


رسول یونان

۹۴/۰۹/۱۶
سپیدار

نظرات (۸)

به به! به به!
چه پست قشنگی! :)
چه عکس قشنگ تری!! :))
چه تبریک قشنگ تر تری!!! :))) 


پاسخ:
به به !
اصلا "دانش جو" خود خودتی ! 
میخواستم بنویسم به کسانی که معدلشون زیر 17 و 18 ست ، نباید دانشجو گفت ! دیدم اونوقت از 4 میلیون و 600 هزار نفر ، 600 هزار نفر هم نمی مونن ! آوانس دادم! ولی با اون معیار هم باید به شما گفت : 
روزت مبارک !🌷
راستی ! ازکی قراره بهت بگیم "همکار"؟
نمی دونم بعد از چند سال میشه گفت که منم یه همکار محسوب می شم؛ ولی اگه خدا بخواد، سال بعد... ؛) خوبه؟!
یه اِپسیلون استرس دارم! D:
پاسخ:
فقط یه اپسیلون؟!!!!!
دختر! من هر روز بیشتر از یه اپسیلون استرس دارم! تو خیــــــــــــــــــــــلی خوبی !
اما اگه امکانش هست که بدونی چه پایه ای رو باید تدریس کنی همین تابستون مواد و وسایل لازمش رو جمع کن !
...
همکار بودن به مدت زمان که نیست. کسی که اولین روز از اولین سال معلمیشِ با کسی که آخرین سال معلمیش رو می گذرونه همکارند!  :)

۱۷ آذر ۹۴ ، ۰۰:۴۱ لیلا توکلی
سپیدار جون سلام.
عاشق پست هاتم. به روانی باران و لطافت برف می نویسی
پاسخ:
سلام عزیزم
چوبکاری نفرمایین تو رو خدا! من جنبه ندارما!!!  :)
...
فدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااات :)

سلاام !
چقدر زیبا میشه خیابونا با برررررف ! در نظر بگیرید خیلی نقاط کشور ندارنش این زیبایی رو :-S
ولی خب خداروشکر . عالی بود ، اصفهان هم کلی برف اومده بود و خیابونا و درختا سفید . اهواز ک فقط سوز سرماش اومد :D

بابت تبریک روز  دانشجو هم سپاس . ایشالا دانش آموزاتون دانشجو های خوبی بشوند :D



پاسخ:
سلام
بله واقعا ! خدا رو شکر که چشم ما رو به جمال این نعمتش روشن کرد . البته بیشتر سالها زمستون برای ما هم یعنی فقط سوز و سرمای خشک بدون برف !
همه ی آب و هواها و فصلا تو طبیعت قشنگند و همه ی فصل ها ، تو کوچه های سنگی و خونه های سیمانی ، زشت ! هر چند ندیدن برف و سرما برای من یکی غیر قابل تصور و تحمله ، ولی مطمئنا خدا به جاهایی که برف نداده ، زیبایی دیگه ای داده!
...
خدا رو شکر که شما هم در زمره ی دانشجویان " دانش جو" از نظر ما قرار می گیرین !   :)
...
بالاخره شما کجایین؟ اصفهان یا اهواز ؟
۱۷ آذر ۹۴ ، ۲۱:۱۹ کلبه الفبا
ادبیاتتم منو کشته
پاسخ:
زنده باشی ! عزییییییییییییییییییییییزم    :))

خب الآن استرسم کمه چون تدریس جدی شروع نشده! شهریور ماه دقیقاً بهتون می گم که چه حالی دارم! ؛)
 مطمئنم وقتی اول سال با بچه ها مواجه بشم و این رو هم دائماً به خودم گوشزد کنم که درقبال تک تک شون مسئولیتی دارم؛ بیش تر از اینا استرس می گیرم ، که البته خیلی هم خوبه!
ناگفته نماند که خارج از کلاس های دانشگاه و به لطف بچه های اقوام و آشنایان تونستم خیلی چیزا یاد بگیرم! جدی می گما! آخه تا من رو می بینن یاد درس و مقش هاشون می افتن!!! آدم رو وادار می کنن مطالعه اش زیاد بشه ؛) 
...
روزهای کارورزی شاید بیش تر از کلاس های صبح تا عصر دانشگاه خسته بشم ولی بودن با بچه ها واقعاً شارژم می کنه! :))))  بچه ها در عین حال که ازت انرژی می گیرین، کلی هم بهت انرژی  می دن! :))))
دعا کنید معلم خوبی بشم! 
پاسخ:
درس و مقش !     :)))
خوبه که کارورزی شارژت میکنه. منو که داغون می کرد ! نه تنها انرژی نمی گرفتم که از نفس هم می افتادم ! ولی حالا راضی ام خیییییییییییلی ! الحمدلله !
...
حتما معلم خوبی میشی ! مگه میشه کسی با عشق و علاقه کاری رو انجام بده و خوب نباشه !؟ مشکلات محیط کسی رو بد و خسته و ناامید می کنه که درون خودش هم با اون کار در حال جنگ باشه ! نه کسی مثل تو !
به همکار جان ما سلام مخصوص برسون :)
بعله فکر کنم بتونم قرار بگیرم اگه خودشیفتگیم رو ببخشید البته ! :))

والا پیچیدست بین هردو شهر در ارتباط عمیق تنگاتنگی به سر می برم :))
پاسخ:
این که خودشیفتگی نیست ! اعداد و ارقامی مثل معدل که با آدم تعارف ندارن  ! 
خوشحالم که دانشجوهای وبلاگ ما "دانش جو" هستن !    ؛ ))
...
مهم اینه که از برکات هر دو شهر دارین استفاده می کنین ! 
۱۸ آذر ۹۴ ، ۲۳:۱۸ صابر راستی کردار
سلام
البته روز دانشجو بیش از مسئله ای که اشاره فرمودید متاسفانه رنگ و بوی سیاسی دارد. کمااینکه در محافل گوناگون، بحث و جدال بر سر این نوع دیدگاه است تا خود مقوله مهم و مغفول دانش و انسان! چیزی که در جوامع توسعه یافته به تعادل می بینید. و هر جا که تعادل می بینید پیشرفت می بینید.
بابت پست و تصویر تشکر.
پاسخ:
سلام
ممنون از حضورتون 
بله متأسفانه همینطوره که می فرمایید .
البته به نظرم سیاسی بودن یا رنگ و بوی سیاسی داشتن دانشگاه و دانشجو و روز دانشجو خیلی ایرادی نداره . دانشجو نه تنها نباید غرق سیاست بشه همونقدر هم نباید با سیاست بیگانه باشه ! علاوه بر اینکه واقعا باید " دانش جو" باشه باید قدرت درک و تجزیه و تحلیل مسائل سیاسی رو هم داشته باشه تا بازیچه ی سیاستمدارا و نردبان ترقی سیاسی بازها نشه ! اون چیزی که آزاردهنده ست سیاسی کاری و سیاست زدگی دانشگاه های ماست . اینکه مسأله ی مهمی چون پایین اومدن رتبه ی علمی کشور و کند شدن سرعت رشد علمی مون (که ارتقاء دادن اونها اولین وظیفه ی دانشگاه هاست ) تو هیاهوی همین سیاسی کاری و سیاست زدگی ها مغفول بمونه ، دردآوره ! 
اما تو این پست  نمی خواستم خیلی بحث جدی درباره ی مسأله ای داشته باشم که تخصصی هم توش ندارم و بیشتر منظورم طعنه به دانشجو (نما )هایی بود که نه در پی دانش هستن نه سرشون برا سیاست درد می کنه ! باری به هر جهت هایی که دانشگاه رو یه جایی مثل پارک و کافی شاپ و ... جایی برای تفریح و وقت گذرونی می بینند ! 
پایدار باشین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی