سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

امام غزل

دوشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۰۶ ب.ظ

دیگر ز شاخ سرو سهی بلبل صبور

گلبانگ زد که چشم بد از روی گل به دور

ای گل به شکر آن که تویی پادشاه حسن

با بلبلان بی‌دل شیدا مکن غرور

 

از دست غیبت تو شکایت نمی‌کنم

تا نیست غیبتی نبود لذت حضور

گر دیگران به عیش و طرب خرمند و شاد

ما را غم نگار بود مایه سرور

 

زاهد اگر به حور و قصور است امیدوار

ما را شرابخانه قصور است و یار حور

می خور به بانگ چنگ و مخور غصه ور کسی

گوید تو را که باده مخور گو هوالغفور

 

حافظ شکایت از غم هجران چه می‌کنی

در هجر وصل باشد و در ظلمت است نور

***

پ ن : امروز بیست مهر روز بزرگداشت حافظ بود . شاعر همه ی زمان ها و مکان ها و ... حال ها! شاعری همیشه حاضر با شعرهایی بدون تاریخ انقضا! محبوب ترین شاعر ایران!(البته من سعدی بزرگ رو هم تقریباً به اندازه ی حافظ عزیز دوست دارم!)

چقدر خاطره ی خوب دارم من از این حافظیه!

راستی:

این متن انگلیسی نوشته شده پشت سر این بچه ها، ترجمه ی کدوم بیت حافظ ماست؟!!!این سؤال رو چند سال پیش دوستی ازم پرسید و نمیونستم! من که نتونستم بیت اصلی رو پیدا کنم! به نظرم یا از حافظ نیست و یا بد ترجمه شده!

۹۴/۰۷/۲۰
سپیدار

حافظ

نظرات (۱)

سلام.
والا ی کم گشتم توی نت و تقریبا اکثرا عنوان کرده بودند که این شعر از حافظ نیست و توی ی کتابی به اسم The Gift از دانیل لدینسکی ( کتاب درباره حافظ شناسیه ) نوشته شده و اولین بار هم روی دیوار های ی مهد کودکی در آمریکا نوشته بودنش :D
تموم چیزی بود که دست گیرم شد .
ولی مطمئنا از حافظ نبوده
پاسخ:
سلام
ممنون .
لابد دوست داشتن تو مهدکودکشون اسمی از حافظ ما باشه!  :))
(این دانیل لدینسکی عجب حافظ شناس کاردرستی بوده!)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی