سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

نَومدی نَومدی خُوتُ دیدُم

هرگُلی بِختَره سی تو چیدُم

مو چطو طاقت کُنُم دارش نبینُم

مهرشِه وَ کی بِدُم طِی کی نِشینُم

◆◇◆◇◆◇◆

ترجمه :

نیامدی ، نیامدی در خوابت دیدم

بهترین گل ها را برایت چیدم

من چگونه طاقت کنم و اندامش را نبینم

مهرش را به که بسپارم و در کنار که بنشینم!

[از کتاب " بخارای من ایل من "ِ محمد بهمن بیگی برداشتم!]

*****

پ ن: سال گذشته انتهای یه مستند درباره ی امام رضای نازنینم ، یه شعر لُری شنیدم که خیلی قشنگ بود هم متنش ، هم آهنگش ، هم صدای خواننده اش ! تو اینترنت پیداش کردم و دانلودش! اما هر چی گوش می کردم بعضی کلمه ها و عباراتش رو متوجه نمی شدم ! به هر دری زدم ، کسی پیدا نشد برام هجّی کنه بفهمم دقیقاً چی میگه ! حتی رفتم تو یکی از وبلاگهای بچه های لرستانی و ازشون خواستم بهم بگن چی میگه این ترانه!  ولی اونا هم فقط برام ترجمه اش کردن که البته نیازی نبود و به راحتی میشه با شنیدنش معنی شعر رو فهمید ! خلاصه ما موندیم و یه ترانه ای که شعر اصلیش رو نمی فهمیدیم!

بیت اولش این بود :

مو نازک دلم درک مو مشکله       با هر چی ایسازم به جز حوصله 

اینم لینک کلیپش ( +) ، بشنوید و لذت ببرید . اگه خدای نکرده هم دقیقاً متوجه کلماتش شدین چشمکخوشحال میشم ما رو هم در جریان قرار بدینلبخند

نظرات (۳)

سلام،

شعر لری بختیاری است.

من دل نازکم و  درک کردن من مشکل می باشد/ بجز صبر کردن، با هر چیری می سازم 

پاسخ:
سلام 
ممنون 
معنی شعر رو که همه متوجه میشن ، مخصوصا همین بیت اول که اصلا نیاز به ترجمه هم نداره! منظور من اصل شعر و دقیقا کلمه ها و عباراتیه که تو خود شعر اومده . یعنی متن شعر رو به همون گویشی که خونده شده میخواستم نه ترجمه اش رو
۲۳ مهر ۹۴ ، ۱۰:۳۴ محمود اسلامیان
سلام همکار گرامی
کلیپ زیبایی که گذاشته بودید را دیدم و متن آن را تقدیمتان می کنم 

مو نازک دلُم درک مو مشکله/ با هرچی ایسازم به جز حوصله

یه وختایی که برتو ناراحتُم/ نبا زُم برنجی که کم طاقتُم

همیشه به مو زخم ایزه روزگار/ مِنه سینه قلبِ کشیدُم وه دار

پُرِ عشق و احساسِ بی مِنتُم/ غریبُم وُ تِینا ، بی هم صحبتُم

اگه پا به پام ره بیای بی دریغ/ صبوری کنی و پریشون نَووی

اگر که بِمَهنی قسم می خورُم/ که زِ اعتمادت پشیمون نَووی

مو نازک دلُم درک مو مشکله/ با هرچی ایسازم به جز حوصله

یه وختایی که برتو ناراحتُم/ نبا زُم برنجی که کم صحبتُم

همیشه به مو زخم ایزه روزگار/ مِنه سینه قلبِ کشیدُم وه دار

پُرِ عشق و احساسِ بی مِنتُم/ غریبُم وُ تِینا ، بی هم صحبتُم

پاسخ:
سلام
خیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلی متشکرم!
ممنون از وقتی که گذاشتین
راستی، " نبازُم برنجی" یعنی چی؟
سلام من معنی خود بیت رو واسه مدرسه ام میخواستم
پاسخ:
ببخش که دیر دیدم پیامت رو

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی