سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

آوخ چه آونگی

پنجشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۹:۵۱ ق.ظ

 چند شب پیش شبکه یک ، آخر شب یه برنامه داشت به اسم " ایرانگرد" ! تعریفش رو چندبار شنیده بودم و به طور اتفاقی بالاخره موفق به دیدنش شدم!

دیشب  هم درباره ی زندگی چند ایل و طایفه ی بختیاری بود . از طبیعت بی نظیر این مستند که بگذریم ، زندگی شون به نظرم ( مخصوصا برای خانومهای بختیاری)   خیــــــــــــــــــــــــــلی سخت بود ! با اینحال زندگیشون واقعا زندگی بود ، زندگی به ما هُوَ زندگی !

من که فقط برای یه مدت کوتاه ( اونم شاید!!!! ) بتونم از پسش بر بیام ! 

اما سفر ایرانگرد ، چند شب پیش به تالش بود تو استان گیلان . جاده ی بی نظیر و رؤیایی اسالم -خلخال ، ییلاق های چشم نواز و روح نوازش ، مسیر ایل رو و از همه دل انگیزتر ، روستای بکر و دست نخورده ی " ناو"!

وقتی طبیعت دلسِتان ، تنور داغ و نون تازه ، کاهگل کردن خونه ها، اتاقها و پنجره ها و تزئینات خونه ها ،زنها و مردها و بچه ها ، آرامش و سادگی شون و خلاصه هر قاب تصویری که نشون میداد ، دلم می رفت و دیگه برنمی گشت! ...

تا دل هرزه گرد من رفت به چین زلف او

زان سفر دراز خود ، عزم وطن نمی کند!

و تو دلم برای نمیدونم چندمین بار ، یه حسرت تکراری، یه آرزوی محال، یه خیال خام جوونه میزد... "کاش میشد یه بار دیگه دنیا بیام ، اونم تو همچین روستایی! " (با علم به اینکه میدونم خیلی از امکاناتی که الان دارم رو حتماً نخواهم داشت! ... هر چند احتمالاً اونوقت قدر آرامش اونجا رو نمیدونستم و حسرت زندگی تو شهر رو می خوردم! همینطور که جوونا و بچه های اونجا نمیدونن و میخورن!) و به قول فاضل نظری:

دنیا پلی دارد که در هر سوی آن باشی

در فکر سوی دیگری! آوخ چه آونگی

چندین و چندبار، جاده ی اسالم به خلخال رو دیدم و چند شبی رو تو کلبه های ییلاقیش گذروندم. تجربه ای سخت دلنشین! این جاده و ییلاقهای اطرافش اگه نگم محبوب ترین ، خیال انگیزترین و دوست داشتنی ترین جائیه که می شناسم ، مطمئناً یکی از اوناست! یک بار تو همین وبلاگ نوشتم که : این جاده ، هر سنگی رو شاعر می کنه!

اگه این جاده رو ندیدین ... یه جستجو تو نت کنین تا قشنگ هوایی بشین! و بعد اگه گذرتون بهش افتاد ، حتماً طلوع خورشید صبحش رو به تماشا بنشینین! و سلام ما رو هم مثل اون طوطیِ معروف ، بهش برسونید

بی ربط:

دوستان گویند سعدی! خیمه بر گلزار زن

من گُلی را دوست میدارم که در گلزار نیست...

۹۴/۰۲/۰۳
سپیدار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی