سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

کتابخانه تکانی

جمعه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۳، ۰۲:۰۴ ب.ظ

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ

دو تا از کارهای خونه تکونی ، الّا و لابد ، وظیفه ی خاص منه!  "آکواریوم تکانی" و "کتابخونه تکانی"!

1-کار سخت و زمانبر ، آکواریومه! سالی یک یا دو بار باید آب و شن و وسایل توش رو  خالی و دوباره بچینم ! کاری که حداقل یه روز وقت می بره!

و احتمالاً برای ماهی هایی که طی سال ، جمع دوستانشون رو ترک کردن، جایگزین بیاریم!

2-کار شیرین و دوست داشتنی اما ، تمیز کردن کتابخونه ست. طی این کار ، کتابهایی رو کشف! می کنم که دوست دارم برای بار چندم بخونمشون! اینها رو جدا می کنم برای قفسه ی توی اتاقم تا عید از خجالتشون در بیام!

اول اینکه اینها نصف کتابهای ماست! دوم :از اونجایی که هر سال اردیبهشت عزا می گیرم که کتابهای جدید رو که از نمایشگاه می گیرم ، کجا جا بدم! تو همین خونه تکونی عید تا جای ممکن کتابها رو از کتابخونه خارج می کنم! حالا یا میرن تو انبار یا ...

(پارسال 50 جلد کتابی رو که دوست نداشتم ، چیدم تو کارتن و گذاشتم کنار سطل زباله ی سرکوچه تا عزیزان شهرداری زحمتش رو بکشند!)

توی این "کتابخونه تکونی" یه مجموعه کتاب کشف کردم برای نوجوانان، توووووووپ!!!!! که تو پست بعد خدمتتون عرض می کنم!

۹۳/۱۲/۲۲
سپیدار

نظرات (۴)

:D
عکس کتابهاتون با اینکه کیفیتش عالی نبود ک تک تک عنوان هارو ب دقت ببینم  ولی ی سری توجهم رو جلب کرد !
علاوه بر قرآن و دیوان حافظ ،کتابهای  پارسیان و من ، نور الدین پسر ایران ، کویر و مثنوی معنوی تو کتابخونه منم هست :D گزیده هشت بهشت هم دارم !
 «دا» هم در لیست خوندنی هام در انتظار نوبته !
شوهر آهو خانم هم شنیدم ولی نخوندمش ، ( بادبادک باز هم خیلی قشنگه . خوندین ؟ )

ی بار هم توی نمایشگاه کتاب کوچک مسجد محلمون کتاب پایی ک جا ماند رو دیدم و برگ زدم ولی اخر نخریدم !
پاسخ:
چقدر خوشحالم که با این سن کم اینهمه کتابای خوب خوندین .  :)
شوهر آهو خانم خیلی حجیمه (اندازه ی نورالدین و دا ) فکر نکنم شما خوشتون بیاد .
بادبادک باز هم که غیر از خودم یه 10 نفری هم کتاب رو امانت گرفتن و خوندن . چندنفری هم مثل من دوبار دوبار خوندنش! کتاب خیلی خوبیه . تنها عیبش اینه که هیچ اثری از عامل بدبختی شون یعنی ایجادکنندگان و حامیان طالبان تو کتاب نیست!!! 
...
"پایی که جا ماند" از نظر من بهترین کتاب تو حوزه ی موضوعی خودشه ! به کسانی که خیلی کتابخون نیستن و می خوان فقط یه کتاب تو این ژانر بخونن اولین و شاید تنها پیشنهاد من همین کتابِ!
حتما بخونیدش ! البته به شرطی که به درستون لطمه نزنه . 
بله حالا اگه ریا نشه خیلی کتابهای دیگه هم خوندم :))

زیاد سلیقم خشک نیست ، منعطفه همه چی میخونم ، وقت کنم دا و شوهر آهو خانم و پایی که جا ماند هم میخونم .
فعلا که برای کتابهای حجیم وقت ندارم تا اطلاع ثانوی :-S

چقدر خوبه شما کتابها رو دست به دست می چرخونید و خیلی ها میخونند. متاسفانه توی خانواده ما جا نیافتاده زیاد ، من و مادرم هی دست به دست کتابا رو میخونیم گهگاهی هم پدربزرگ گزیده کتابهارو میگیره :D
پاسخ:
خُب ! معلوم شد کی شما رو کتابخون کرده ! یه مادر کتابخون! :)    زنده باد! ولی کار پدربزرگتون خیلی باحاله! : D
همه چی خوندن خوبه ولی مطمئنم شما هم نمی تونین هر چیزی رو از هر کسی بخونین . آخه کسی که اینهمه کتاب خونده باشه دیگه نمی تونه هر چیزی رو بخونه . کتابای خوب سلیقه ی آدم رو خواه ناخواه بالا می برن! :)


بله :) مادرم و پدر بزرگم هردو دبیر ادبیات بودند :)

من خیلی چیزا میخونم ، از بهترین آثار دنیای رمان کلاسیک که نوبل ادبی بردند تا رمان های نوجوان و تخیلی و حتی این رمان های آماتوری که توی سایت های مختلف مثل نود و هشتیا هست ، مسلما در مقایسه با یک شاهکار رمان هاشون اشکالات زیادی داره که توی چشم هم میاد ولی خب تلاششون به عنوان ی علاقه مند آماتور به نظرم خیلی خوبه :)
پاسخ:
پس کی درس می خونی؟!!!!!!!!! 
جل الخالق! برا"ریشه ها" وقت نداری اونوقت داستانای آماتوری نودوهشتیا رو می خونی؟!!! خدایی نکرده فردا نمره ی ریاضیت کم میشه میگی " دنیای شگفت انگیز نو" خوندم !       :))

خب من که نگفتم الان در حال حاضر میخونم !!!!!!
منظورم این بود همه مدلی میخونم :D

نه « دنیای شگفت انگیز نو » رو موقع امتحان فیزیک خوندم :))

***

هفته کتابخوانی هم مبارک !
پاسخ:
چه دل و جرأتی ! آدم مگه با فیزیک هم شوخی می کنه ! 
والا  ما موقع امتحان فیزیک به کتاب غیر درسی که هبچ به خود کتاب فیزیک هم جرأت نمی کردیم نزدیک بشیم !  :)
***
بر شما هم مبارک 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی