سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

علمی ولی شیرین تر از داستان

جمعه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۳، ۰۶:۱۸ ب.ظ

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ

بله ! همونطور که گفتم ، تو عملیات " کتابخونه تکونی" یه غنیمتی پیدا کردیم که خیلی قشنگه! در اصل مخصوص نوجوون هاست ولی هر کسی میتونه ازش لذت ببره!( من که خیـــــــــــــلی دوسِش دارم!)

 مجموعه کتاب (علمی ولی شیرین تر از داستان)


 اسم این مجموعه برازنده شه! علمی هست ولی واقعاً اگه از داستان شیرین تر نباشه ، به شیرینی داستان هست! تو هر عنوان ، چند تا آزمایش ساده طراحی شده که خیلی جالبند و هر بچه ای از پس انجامش برمیاد. مجموعه ای 12 جلدی با عناوین:

1. سفر به ماه

فکر رفتن به فضا از کجا شروع شد و الان تو چه وضعیه؟ چطوری برم ماه؟ چطوری زنده بمونم؟ با چی برم؟ چی بپوشم؟!!!چرا موشک؟ اصلاً ماه چیه؟ اِ وا ... جاذبه؟!! تاریخچه ی عجیب و غریب موشک؟و ...

آزمایش: چرا تو ماه، آب نیست؟!!چطوری ماه دور زمین می چرخه؟ جزر و مد چی چیه؟ طرز کار موشک؟ یه موشک بسازیم! مسابقه ی فضایی!و ...

2. آدم آهنیِ من

چطوری یه ربات بسازم؟ ربات دقیقاً چی چیه؟ساده بگو ببینم نیروی پنوماتیک دیگه چه صیغه ایه؟ هوش مصنوعی؟جل الخالق!!! و قبل از اینکه یه ربات متحرک و متفکر و گویا برا خودت بسازی ، با رباتهای تخیلی و واقعی آشنا میشی!

3. بیا اتم را بشکافیم(پروژه ی بعدی هم انشاءالله، شکافتن سقف فلک با حافظ جان!)

(مستقیــــــــــــــــــــــــــم قلب ماده! اتم، مولکول، عنصر و ترکیب چیه؟ رادیو اکتیویته دیگه چه رادیوییِ؟ فایده ها و زیان های انرژی اتمی رو میدونی؟ مولکول آب رو بشکافیم، پروانه ی الکترونی، فرفره ی الکترونی بسازیم، واکنش زنجیره ای راه بندازیم،اتم رو بشکافیم!)( فیزیک و شیمی ساده و همه فهم و شیـــــــــــــرین!)

4. می خواهم نابغه باشم(خدا رحم کنه!)

چطوری توانایی مغزمو زیاد کنم؟ حافظه مو چطور تقویت کنم؟ راز نبوغ افراد نابغه چیه؟ نابغه ها چطورین مگه؟ منم میخوام نابغه باشم!! اصلاً نبوغ چیه IQ ؟!! همراه با تست نبوغ و آزمایش تقویت حافظه.

5. زمین را دوست بداریم(من ، زمین ، را ، دوست دارم!)

چرا باید زمین رو دوست داشته باشیم؟یه راهنمای کمک های اولیه برای سیاره ی زمین!

آشنایی با مواد شیمیایی آلاینده ، لایه ازن، گونه های گیاهی و جانوری در معرض خطر، آلودگی هوا و باران های اسیدی و اینکه چه کاری از دست ما ساخته است؟ میزان اسیدی بودن بارونهای منطقه مون رو چطور اندازه بگیریم؟ انرژی های تجدیدشدنی و نشدنی چی اند؟ چطوری یه صفحه ی خورشیدی بسازیم؟ و ...

6. گشت و گذار در اینترنت

(اینترنت ، فرامتن چین؟بایدها و نبایدهای پست الکترونیکی ! کپی رایت چیه؟ با "وب" چه کارهایی میشه انجام داد؟ و خلاصه با فعالیت هایی ساده جادوی اینترنت رو لمس کنید. )

7. موجودات آزمایشگاهی

(راهنمای نابغه ی علم ژنتیک شدن!

چگونه یک گوسفند آزمایشگاهی بسازیم؟! کلون کردن چیه؟DNA  چی داره؟یه آزمایش ساده برای به دست آوردن DNA پیاز!!!ژن چیه؟اصلا شبیه سازی به چه دردی می خوره؟)

8. راز جاودانه زیستن

دوست دارین عمر طولانی داشته باشین؟ پس باید با بیماریهای مرگ آور مقابله کنید . باید بدونید که چه غذاهایی باید بخورین. از همه مهمتر باید بتونید اعضا و اندامهای مختلف بدنتون رو تعویض کنید!تو این کتاب با شگفتی ها و معجزات پزشکی ، DNA ، انسان های منجمد و راه های دیر مُردن آشنا میشین، مقاومت داروها رو آزمایش می کنین، با آزمایش می فهمین چه بلایی سرِ پوست قدیمی میاد !

9. سفر با ماشینِ زمان

(گشت و گذاری جالب در علم زمان و فضا!راه های عجیب برای اندازه گیری زمان،واقعاً  میشه در زمان عقب و جلو رفت؟ ساختن ساعت آبی، آونگ،  ساختن سیاه چاله)

10. زندگی بر روی مریخ

(می خواهین برین مریخ؟ چرا؟ این کتاب تمام اطلاعات لازم درباره ی موجودات فضایی ، سفینه ها و کانالهای آب مریخ و ... رو در اختیارتون قرار میده!همراه با آزمایش ساخت خاک مریخ، تأثیر فشار اتمسفر، نیروی یخ، ساخت موشک چند مرحله ای ، پرورش گیاهان بدون آب و خاک و ...)

11. راز پولدار شدن

پول چیه؟ شبه پول چیه؟ پول کاغذی از کجا پیداش شد؟پولهای رایج دنیا ؟عوامل موفقیت در کسب و کار؟ بانکداری اینترنتی؟ ثروتمندان طول تاریخ و راز و رمز پولدار شدنشون؟چگونه پولدار شویم؟ از دزدی و پولشویی بگیر تا راه های واقعی که مردم رفتن!)

12. ملاقات با موجودات فضایی

(موجودات فضایی هستن ؟ نیستن؟ ایده و تاریخچه ی مشاهده شون، دوز و کلک ها ، ساخت و پاخت ها و توضیحات عقلانیش، بشقاب پرنده ها ، زیست شناسی موجودات فضایی و چند آزمایش ساده مثل: شبیه سازی خورشیدگرفتگی، اندازه گیری گرمای نور و ...)

این دو تا رو خودم خیلی دوست دارم!

مخـــــــــــــــــــــــــــــصوصاً آزمایش های ساده و باحالشون رو!

پ ن1: کتاب ها مال "کتابهای فرفره " و نشر "لک لک" هستن ولی رو مجموعه زده "کادو کتاب"!

کتاب سال علمی نوجوانان در بیست و دومین دوره ی کتاب سال و تقدیر شده ی چهارمین دوره ی کتابهای آموزشی رشد هم شده! من که چیز بد ، بهتون پیشنهاد نمیدم!

پ ن2: اگه نوجوون بودم ، خیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلی خوشحال میشدم یکی این مجموعه رو بهم کادو بده!

پ ن3: یعنی شما دوست ندارین نوجوونهای دور و برتون رو اول خوشحال بعد نابغه کنید؟!!!

نظرات (۴)

چقدر خاطره انگییییییز !!!
ی عادتی ک دارم کتاب هام رو تاریخ میزنم ( البته اگ یادم بمونه همون موقع بزنم :)) )  ،
دو جلد از مجموعه علمی ولی شیرینتر از داستان ( زندگی روی مریخ و سفر به ماه )  رو سال 86 از اصفهان خریدم ، اون موقع فک کنم کلاس پنجم بودم :D
پاسخ:
واقعا آفرین به این انتخابتون! به نظرم کتابای فوق العاده ای هستن برا نوجوونا ! 
آزمایشهای ساده ای که تو این کتابها اومده عالیند ! مخصوصا آزمایشهای " سفر با ماشین زمان و سفر به ماه" !  فیزیک با زبان ساده !

دقیقا فیزیک به زبان ساده :)
یک سری دیگه ازین دست مجموعه کتابها ، « مجموعه ی علوم ترسناک » هستش ، اونن هم برای نوجوانان و دانش آموزان راهنمایی و دبستان خیلی جذاب و مفیده ، خودم چند جلدش رو داشتم اون موقع :)
پاسخ:
این مجموعه (علوم ترسناک) رو هم ان شاءالله باید ببینم . برا هدیه دادن به نوجوونای کتابخون باید گزینه ی خوبی باشه!

من خیلی دوست دارم جلد شماره 4 رو داشته باشم اما همه ی کتابفروشی های شهرمون رفتم اما هیچ جا

نداشت این کتاب رو اولین بار دست دوستم دیدم که اونم از نمایشگاه تهران تهیه کرده بود که حالا تصمیم

گرفتم از طریق اینترنت بخرم اما امیدوارم خیلی سریع به دستم برسه چون خاطره ی چندان خوبی از خرید

اینترنتی ندارم و در ضمن نمی تونم کتاب مورد علاقه ام رو فراموش کنم راستش چند روزی از دوستم قرضش

گرفتم و حالا با اینکه 2 سال از اون ما زمان می گذره ام هنوز فرامشش نکردم .

پاسخ:
سلام
شهرهای دیگه که جای خود ! راستش پیدا کردن یه کتاب از کتابفروشی های خیابون انقلاب هم کار راحتی نیست اونم کتاب خاصی مثل این ! من خودم چند بار با اینکه اسم کتاب ، نویسنده و انتشاراتش رو هم داشتم ، تموم خیابون انقلاب رو از اول تا انتها رفتم و نتونستم کتاب رو پیدا کنم ! برای همین معمولا کتابهایی که میخوام رو ترجیح میدم از نمایشگاه کتاب بخرم ! با این اوضاع خرید اینترنتی باید راه حل مناسبتری باشه !
امیدوارم کتاب رو پیدا کنی :)

این کتاب عالین. من خودم یک نوجوان و می خوام فیزیک بخونم و سفر در زمان رو امکان پذیر کنم.نگیرد غیر ممکن چون برای انسان های قرون وسطا ارتباط با اون سر دنیا اون هم در چند لحظه یک رویا بوده

پاسخ:
سلام عزیزم
نه جانم ! غیر ممکن غیرممکنه!
انسان های قرون وسطی که هیچ ! همین انسانهای 2 قرن پیش هم تصور همچین ارتباطی رو نداشتن !
ان شاءالله و در پناه امام زمان یه دانشمند و فیزیکدان خیلی خوب بشی و باعث افتخارمون😊

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی