سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

دل آدمی بزرگتر از این زندگیست ، و این راز تنهایی اوست

سپید مشق

اینستاگرام »»» سپیدمشق 3pidmashgh
ایتا ٠۹۲۱۶۹۹۵۸۶۹

چون قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک ! من چو کبوتر؛ نه رهایم ، نه اسیر !
◆•◆•◆•◆
گویند رفیقانم کز عشق بپرهیزم
از عشق بپرهیزم ، پس با چه درآمیزم؟
◆•◆•◆•◆
گره خورده نگاهم
به در خانه که شاید
تو بیایی ز در و
گره گشایی ز دلم...

بایگانی

سایه ای از سر دیوار گذشت . . .

چهارشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۶:۰۳ ب.ظ

می کنم ، تنها، از جاده عبور:

دور ماندند ز من آدم ها.

سایه ای از سر دیوار گذشت ،

غمی افزود مرا بر غم ها.

 

فکر تاریکی و این ویرانی

بی خبر آمد تا با دل من

قصه ها ساز کند پنهانی.

 

نیست رنگی که بگوید با من

اندکی صبر ، سحر نزدیک است.

هردم این بانگ برآرم از دل :

وای ، این شب چقدر تاریک است!

 

خنده ای کو که به دل انگیزم؟

قطره ای کو که به دریا ریزم؟

صخره ای کو که بدان آویزم؟

 

مثل این است که شب نمناک است.

دیگران را هم غم هست به دل،

غم من ، لیک، غمی غمناک است

(سهراب سپهری)


پ ن : نمیدونم چه حکمتیه که تا میام قرار بگیرم و عادت کنم به سکون و سکوت ،  رهگذری شاید به تفنن ، یه سنگریزه می اندازه تو برکه ی کوچیکم و . . . 

سایه ای از سر دیوار گذشت ،غمی افزود مرا بر غمها

۹۳/۰۴/۱۸

نظرات (۲)

اخوان ثالث و سهراب از شعرای مورد علاقه منند.
این شعر از اخوان عالیه ، شاید هم شنیده باشیدش :

http://www.hp222.ir/index.php/fa/literature/128-poem/newpoem/96-life-by-m-omid
پاسخ:
بله سهراب و اخوان ثالث خوبند ولی ... قیصر یه چیز دیگه است !   :)
 تو سایت شما کاملش رو خوندم ! (راستی ! چه سایت خوبی دارین . )
تشکر که سر زدید ، آخ که اگه وقت نوشتن بود کلی مطالب جالب داشتم ، فعلا که حجم سرویسی هم ک خریداری کردم تموم شده و 2 تا از مطلب هام هم به همین دلیل پاک شدند ،

راستی بخش انگلیسی وبسایتم رو هم راه انداختم ! دیدید ؟( کافیه اون کنار بخش انتخاب زبان انگلیسی رو بزنید ! )
قراره جالب بشه ، قعلا یدونه مطلب بیشتر نداره !!!
پاسخ:
متأسفانه خیلی وقت گشتن تو نت رو ندارم . 
قدیمها که زبانم قابل تحمل بود چند تا داستان کوتاه به انگلیسی خوندم ولی حالا اگه دیکشنری یا ترجمه ی گوگل کنار دستم نباشه برام انگلیسی و روسی فرقی با هم ندارن! [از هیچکدوم سر در نمیارم!]  D:


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی